Niestety twoja wersja przeglądarki jest bardzo stara i nie potrafi poprawnie wyświetlić naszej strony.

Chcesz się szybko skontaktować? 801 801 913
Smart office, inteligentny budynek - system do rezerwacji sal i miejsca pracy | Biznes Netia
Menu główne

Smart office, inteligentny budynek - system do rezerwacji sal i miejsc pracy

26 sierpnia 2021, Autor: Netia

W dobie ciągłej komputeryzacji zmianom ulega nie tylko styl pracy w biurach, ale także zarządzanie zasobami ludzkimi, budynkami biurowymi i innymi obiektami. Rozwój technologii daje coraz większe możliwości w precyzyjnym planowaniu pracy, przepływu osób i optymalnego zarządzania obiektami biurowymi, przemysłowymi czy usługowymi. Mimo, że inteligentny budynek to koncepcja stosunkowo nowa, staje się coraz bardziej powszechna i ciągle rozwijana przez coraz bardziej zaawansowane systemy do zarządzania obiektami. W tę koncepcję wpisują się zarówno program do rezerwacji sal konferencyjnych, jak również system kontroli dostępu oraz zarządzania systemami eksploatacyjnymi w budynku.

 
 
 
   

Inteligentny budynek - definicja

 

Trudno jednoznacznie określić, co to są inteligentne budynki. Systemy wykorzystywane w takich obiektach mogą dotyczyć różnych zakresów ich funkcjonowania, więc nie każdy budynek zaprojektowany i eksploatowany według tej koncepcji wygląda podobnie. Ogólnie można jednak przyjąć, że są to budynki, w których montuje się systemy do zautomatyzowanego zarządzania samym budynkiem, przepływem ludzi, a także kontrolą dostępu.

 

Mogą one być wykorzystywane w różny sposób, a usługi takie, jak Netia Smart Building dają w tych obszarach spore możliwości. W zakres tej usługi wchodzi między innymi możliwość rezerwacji biurek dla pracowników według koncepcji hot desk, rezerwacja miejsc parkingowych, sprawdzanie statusu pracowników, czy zgłaszanie usterek. Jest to świetne narzędzie dla zarządców, zarówno mniejszych, jak i większych budynków biurowych, magazynowych, przemysłowych i usługowych. Ogromną zaletą jest możliwość precyzyjnego dopasowania się do potrzeb konkretnego budynku i najemców.

 

Smart office – koncepcja inteligentnego biura

 

Smart office w Warszawie i innych dużych miastach to bardzo często występujące zjawisko w nowopowstających inwestycjach biurowych, ale także w istniejących biurach. Inteligentny budynek to koncepcja, która sprawdza się świetnie w dużych biurowcach. Między innymi pozwala bardzo precyzyjnie kontrolować przepływ pracowników i osób postronnych. Ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo ludzi, a także mienia oraz tajemnic firmy. Ponadto, ułatwia sam proces zarządzania biurem. Dane pochodzące ze specjalnych systemów inteligentnych budynków pozwalają na regularne analizowanie tego, co dzieje się w biurze i na optymalizację pracy osób przebywających w budynku. Dotyczy to między innymi efektywnego wykorzystania miejsc biurowych, co realnie przekłada się na możliwość obniżenia kosztów najmu powierzchni.

 

Inteligentny budynek to niezbędne rozwiązanie, gdy chce się wdrożyć w firmie koncepcję hot desk. Pozwala to na idealne dopasowanie wymaganej powierzchni biurowej do potrzeb firmy oraz usunięcie zbędnych biurek i stanowisk pracy. Dotyczy to także obiektów usługowych i przemysłowych. Wdrożenie smart office solution jest możliwe praktycznie w każdym obiekcie biurowym, konferencyjnym i użytkowym. Systemy inteligentnego budynku powinny być jednak implementowane przez specjalistów, którzy bazując na dedykowanych urządzeniach i oprogramowaniu, będą potrafili wszystko prawidłowo skonfigurować.

 

Wdrożenie CTI jest możliwe również w kontekście Cisco Webex Calling. Dzięki ofercie Netia UC with Cisco Webex integracja aplikacji z usługami głosowymi jest realizowana w sieci operatora, co skutkuje możliwością korzystania z dowolnych urządzeń takich, jak komputer, smartfon czy tablet.

 

System rezerwacji sal konferencyjnych

 

Jednym z ciekawszych rozwiązań w inteligentnych budynkach jest system rezerwowania sal. Umożliwia on bieżącą kontrolę nad tym, które z sal znajdujących się w budynku są zajęte i które będą zajęte w najbliższym czasie. System rezerwacji działa w pełni zautomatyzowany sposób, więc jeśli zachodzi potrzeba wykorzystania sali konferencyjnej, można błyskawicznie sprawdzić, która z nich jest wolna i ją od razu zarezerwować. To zdecydowanie zmniejsza problemy organizacyjne związane z jednoczesną rezerwacja wielu sal i jednocześnie pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni, gdyż nie trzeba utrzymywać zbędnych powierzchni, które są wykorzystywane tylko okazjonalnie.

 

Wirtualna recepcja

 

W nowoczesnych budynkach biurowych nikogo już nie dziwi brak tradycyjnej recepcji. Większość z zadań personelu w recepcji można bowiem zautomatyzować i zrealizować dzięki specjalnie dostosowanym do tego urządzeniom. Prowadzenie spisu pracowników wchodzących na obiekt lub klientów i pracowników firm zewnętrznych to czynność, którą można bardzo łatwo oddelegować zaawansowanym systemom inteligentnych budynków.

 

Wirtualna recepcja składa się z ekranu, na którym rejestrują się goście i drukarki, która błyskawicznie przygotuje odpowiednią wizytówkę dla gościa, umożliwiającą przechodzenie przez z góry ustalone bramki, dzięki kodom QR.

 

Rezerwacja miejsca parkingowego

 

Zarządcy i przede wszystkim pracownicy często chwalą sobie też możliwość sprawnej rezerwacji miejsc parkingowych. Dzięki odpowiedniej aplikacji jest to bardzo łatwe i pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a także zwiększyć komfort parkowania, co w dużych biurowcach, ale również wszędzie tam, gdzie miejsc parkingowych jest mało, zazwyczaj jest problematyczne.

 

Może Cię również zainteresować...

Poznaj rozwiązania Smart Office

Umów kontakt
Komentarze
Skip Navigation Links.

Wybierz swój język ×