Netia Smart Building posiada rozbudowany system rezerwacji sal. Pozwala on na zarządzanie rezerwacjami z poziomu programu pocztowego, tabletu oraz aplikacji mobilnej. Problemy związane z przerywaniem, skracaniem oraz odwoływaniem spotkań, rozwiązuje się za pomocą sensora IoT, który dostarcza informacje w czasie rzeczywistym o faktycznej zajętości sali. W przypadku braku osób w sali, system automatycznie odwoła lub skróci spotkanie.
Możliwość rezerwowania biurek oznacza wzrost efektywności wykorzystywanej powierzchni biurowej. Netia Smart Building dostarczy informację, które biurka są wykorzystywane w najmniejszym stopniu, a to pozwoli na efektywniejsze zagospodarowanie powierzchni. Rozwiązanie jest szczególnie pomocne w organizacjach, gdzie pracownicy nie mają na stałe przypisanego miejsca pracy.
Szybki dostęp do profilu pracownika pozwala na sprawdzenie, czy dana osoba jest obecna w pracy. Aplikacja Netia Smart Building automatycznie poprosi pracowników o zaznaczenie, czy pracują z biura, zdalnie, w delegacji czy są niedostępni. System pozwala generować miesięczne raporty obecności pracowników.
Netia Smart Building pozwala na dodawanie oraz zarządzanie zgłoszeniami z poziomu serwisu www, aplikacji mobilnej oraz zewnętrznego systemu Help Desk (np. Jira Service Desk). Dodawanie zgłoszeń jest intuicyjne i bardzo proste. Wystarczy, aby pracownik dodał zdjęcie, krótki opis oraz wybrał temat, którego zgłoszenie dotyczy. Rozwiązaniem problemu zajmie się osoba przypisana do danego tematu lub kolejna, której temat został przekazany.
Moduł rezerwacji miejsc parkingowych pozwala zoptymalizować wskaźnik wykorzystania miejsc parkingowych pod lub przy budynku. Dzięki jego wykorzystaniu pracownicy wiedzą z wyprzedzeniem, czy znajdą wolne miejsce, a zarządca - kiedy liczba dostępnych miejsc parkingowych zbliża się do zera. Aktualna informacja o stanie wykorzystanych miejsc parkingowych pozwala na podjęcie decyzji o zwiększeniu lub zmniejszeniu liczby miejsc przypisanych do danej firmy. Narzędzie sprawdzi się w zarządzaniu miejscami, zarówno na parkingach prywatnych, jak i publicznych.
Istotne informacje do pracowników lub gości są dostarczane na bieżąco. Notyfikacje mogą być wysyłane do wszystkich, bądź tylko do wybranych osób. Można przy tym stworzyć kalendarz powiadomień i zarządzać wszystkimi wiadomościami w organizacji.
Ten moduł pomaga firmie szybciej wprowadzić nowych pracowników w zasady panujące w organizacji. Pracownicy szybko znajdą w nim odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i istotne kwestie.
Netia Smart Building umożliwia integrację z kalendarzami Microsoft Exchange, Office 365 i G-suite. Są to systemy najczęściej używane przez organizacje. Rezerwacje dodane z poziomu programu pocztowego pojawiają się automatycznie na tabletach oraz w aplikacji.
Wykaz pracowników pozwala szybko odnaleźć współpracownika oraz skontaktować się z nim telefonicznie lub mailowo. Jednocześnie widoczny jest jego status tzn. czy pracuje zdalnie, w biurze czy w delegacji. Funkcja "Szukam Cię" powoduje, że poszukiwana osoba dostaje powiadomienie o tym, że inny współpracownik wyszukiwał go na liście.
Netia Smart Building umożliwia integrację z SKD, co daje możliwość zarządzania kartami wirtualnymi pracowników. Administrator budynku może zdefiniować strefy dostępu każdemu najemcy z osobna. Po przydzieleniu karty wirtualnej pracownik może otworzyć drzwi lub bramki wykorzystując swój telefon.