IT Solutions
IT Solutions. Netia dla biznesu.
Produkcja, administracja, sprzedaż czy marketing - każdy z tych obszarów funkcjonowania nowoczesnej firmy opiera się o odpowiednie narzędzia informatyczne. Wzrost znaczenia działów IT w ostatnim czasie i ich rozbudowa o nowe kompetencje, wiąże się z dużymi nakładami finansowymi i trudnościami w zatrudnieniu odpowiednio wykwalifikowanych pracowników.
Proces cyfryzacji i wdrażania nowych, informatycznych rozwiązań w firmie takich, jak elektroniczny obieg dokumentów w modelu “paperless” czy podpis elektroniczny, to dopiero początek drogi do cyfrowej transformacji. W zarządzaniu posiadanymi przez firmę zasobami i narzędziami pomogą kompleksowe rozwiązania ICT, oferowane przez Netię. W ramach nich można uzyskać wsparcie IT dla firm, które daje gwarancję stosowania najlepszych praktyk i niezawodnych rozwiązań, dopasowanych elastycznie do bieżących potrzeb organizacji.
Usługi IT solutions od Netii pomagają podnosić efektywność funkcjonowania organizacji i zapewniają szeroki wachlarz możliwych modeli współpracy. Są one dostosowane do różnej wielkości przedsiębiorstw, a w szczególności do tych, które nie posiadają wewnętrznie wystarczającego wsparcia informatycznego.
Wsparcie IT dla firm
Problemy z oprogramowaniem czy sprzętem IT mogą utrudnić lub wręcz uniemożliwić pracownikom wykonywanie swoich obowiązków. To z kolei automatycznie może przełożyć się na efektywność całej organizacji i zwiększenie kosztów. Nie wszystkie firmy utrzymują w całodobowym pogotowiu specjalistów IT.
Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest outsourcing wsparcia IT, pozwalający korzystać z usług zewnętrznego IT Support. Netia oferuje usługi w tym zakresie, obejmujące wsparcie zdalne (za pośrednictwem telefonu, czatu i e-maila wraz ze zdalnym przejęciem pulpitu pracownika) oraz wsparcie fizyczne (udzielane w miejscu, w którym jest ono potrzebne). Specjaliści Netii pomagają pracownikom klienta rozwiązywać bieżące trudności, a także przeprowadzają konfigurację urządzeń firmowych takich, jak komputery (będące własnością klienta lub zakupione w Netii), serwery, routery, switche, drukarki i inne.
Zamiast utrzymywać rozbudowane działy IT, klienci Netii mogą korzystać z szerokiego wachlarza usług oferowanych przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów IT (w tym dostępnych w trybie całodobowym), objętych umową Service Level Agreement (SLA), która gwarantuje określony czas usunięcia problemu czy awarii u klienta. Korzystanie z zewnętrznego wsparcia IT ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala klientom na znaczne oszczędności na kosztach IT. Zamiast stawać przed koniecznością stworzenia dedykowanego zespołu wsparcia, co wiąże się z zatrudnieniem, przeszkoleniem i odpowiednim wyposażeniem pracowników, firmy decydują się na wykupienie abonamentu i otrzymują stałe wsparcie, jakiego w danej chwili potrzebują. Klienci usługi Netia IT Support mają do wyboru cztery pakiety, różniące się zakresem oferowanej pomocy, w tym czasem dostępności specjalistów oraz warunkami umowy SLA.
Sprzęt IT dla firm
Usługa Netia IT Support obejmuje, poza wsparciem IT, także sprzedaż wysokiej klasy sprzętu komputerowego, jego dostarczenie do wskazanych lokalizacji klienta, instalację i konfigurację, a następnie bieżącą obsługę. Usługa IT Support obejmuje zarówno urządzenia zakupione w Netii, jak również posiadane już przez klienta.
Dzięki Netia IT Support, firma może wybrać sposób alokowania kosztów zakupu sprzętu i obsługi (opex lub capex), a także ograniczyć znacząco ich poziom w ogólnym budżecie IT. Przykładowo, podstawowy abonament z nielimitowanym wsparciem zdalnym komputera na jednym stanowisku to koszt ok. 100 zł netto miesięcznie. Opłata ta zawiera wsparcie IT oraz miesięczną ratę za sprzęt.