Niestety twoja wersja przeglądarki jest bardzo stara i nie potrafi poprawnie wyświetlić naszej strony.

Chcesz się szybko skontaktować? 801 801 913
Jak poprawić komunikację wewnętrzną w firmie? | Biznes Netia
Menu główne

Komunikacja wewnętrzna w firmie – jak ją poprawić?

25 sierpnia 2022, Autor: Paweł Rychcik, Kierownik Zespołu Rozwoju Oferty Telko - Netia S.A

Komunikacja wewnętrzna w firmie to istotny obszar dla prawidłowego funkcjonowania organizacji, a jednak często pomijany. Wielu managerów nie zdaje sobie sprawy, że poza przyznaniem zespołowi dostępów do firmowego komunikatora, poczty elektronicznej i służbowego smartfona, potrzeby w zakresie narzędzi do komunikaci mogą być znacznie większe. Ma to szczególne znaczenie w coraz popularniejszej pracy zdalnej oraz w modelu hybrydowym. W tym artykule wskazujemy, jak poprawić komunikację wewnętrzną w firmie i jakie narzędzia mogą w tym pomóc.

 
 
 
   

Usprawnienie komunikacji wewnętrznej w firmie

 

W wynikach finansowych zazwyczaj nie widać wpływu, jaki wywiera na nie sprawność (lub niesprawność) komunikacji wewnętrznej w firmie, przez co obszar ten może być łatwo zaniedbywany. Wiele zespołów, szczególnie tych pracujących ze sobą na odległość, porozumiewa się m.in. za pomocą poczty elektronicznej, ogólnodostępnych komunikatorów czy telefonu. Przy takiej mnogości kanałów komunikacyjnych nie trudno o chaos, który może skutkować rozmyciem odpowiedzialności za poszczególne zadania, frustracją i obniżeniem wydajności pracowników.

 

Problemy związane z komunikacją wewnętrzną dotyczą przedsiębiorstw każdej wielkości i branży. Dotykają zarówno zespoły rozproszone, jak i pracujące w tradycyjnym modelu stacjonarnym. Usprawnienie komunikacji wewnętrznej w firmie pozwala poprawić efektywność pracy pracowników, a także usprawnić kontakty z klientami i partnerami biznesowymi, co w dalszej perspektywie przełoży się na wyniki firmy.

 

Przeniesienie komunikacji do chmury oraz ujednolicenie procesów w zakresie komunikacji wewnętrznej jest naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem. W dalszej części artykułu wskażemy narzędzia, które pozwolą poprawić ten newralgiczny obszar relacji w zespole.

 

Jak poprawić komunikację wewnętrzną w firmie?

 

Komunikatory, firmowa poczta elektroniczna, aplikacje do wideo rozmów, telefony stacjonarne i smartfony – to tylko część wykorzystywanych w firmach sposobów komunikacji służbowej. W sytuacji, kiedy każdy z kanałów obsługiwany jest oddzielnie i brakuje centralnego zarządzania, zaczyna pojawiać się bałagan. Unified Communications, czyli zintegrowana komunikacja, to narzędzie pozwalające trzymać w ryzach firmowe sprawy. Wykorzystując jeden interfejs możesz dzwonić, rozmawiać, pisać, wysyłać załączniki i prowadzić prezentacje. Wystarczy wybrać preferowaną drogę komunikacji.

 

Komunikacja wewnętrzna w organizacji może z powodzeniem opierać się na numerze stacjonarnym. Netia UC with Webex to pierwsza w Polsce usługa polegająca na zintegrowaniu tradycyjnej telefonii z platformą komunikacyjną Webex. Wykorzystując stacjonarny numer telefonu (lub w razie potrzeby dowolny dostęp do Internetu) pozwala na nieograniczoną łączność z dowolnego urządzenia bez względu na lokalizację użytkownika.

 

Netia UC with Webex to wygodne chmurowe rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w dużych organizacjach, zespołach pracujących zdalnie lub hybrydowo, jak i w małych firmach. Netia UC with Webex to przede wszystkim prosta i szybka instalacja, dostępność z dowolnego miejsca oraz jedna, stała cena. Minimum kosztów – maksimum efektywności dla Twojej firmy.

 

Pomimo wieloletniej obecności smartfonów i telefonii mobilnej na rynku, to właśnie telefonia stacjonarna pozostaje najpowszechniejszą formą komunikacji. Korzystając z usług sieci telefonicznych, warto stawiać na najbardziej doświadczonych dostawców. Usługi telefoniczne Netii  są jednymi z najchętniej wybieranych przez klientów prywatnych, firmowych i korporacyjnych w Polsce. Analogowa sieć będzie działać nawet w przypadku awarii i nieprzewidzianych wydarzeń w firmie. Sieci cyfrowe (ISDN DUO oraz ISDN MULTI) pozwolą z kolei na obsługę tradycyjnych central abonenckich PABX.

 

Komunikacja wewnętrzna w firmie nie może być zaniedbywana

 

Doskonale wiemy, jak ważna dla prawidłowego funkcjonowania zespołu jest sprawna komunikacja. Ma to szczególne znaczenie w czasach, gdy na popularności zyskuje praca zdalna. Porozumiewanie się z pracownikami i partnerami oddalonymi o setki lub nawet tysiące kilometrów wymaga użycia profesjonalnych rozwiązań. Masz pytania dotyczące zintegrowanej komunikacji lub innych obszarów organizacji pracy? Skontaktuj się z nami - nasi specjaliście chętnie omówią z Tobą wszystkie kwestie.

 

Może Cię również zainteresować...

Dowiedz się więcej

Umów kontakt
Komentarze
Skip Navigation Links.

Wybierz swój język ×