Niestety twoja wersja przeglądarki jest bardzo stara i nie potrafi poprawnie wyświetlić naszej strony.

Chcesz się szybko skontaktować? 801 801 913

Co to jest telefonia internetowa VoIP | Biznes Netia

Menu główne

Co to jest telefonia internetowa VoIP?

13 lipca 2020, Autor: Netia

Telefonia internetowa VoIP to technologia wykorzystująca protokół Voice over Internet Protocol (VoIP). Po raz pierwszy została użyta przez graczy komputerowych, którzy opracowali rozwiązanie pozwalające im swobodnie i bez dodatkowych kosztów rozmawiać ze sobą w czasie rozgrywek. Jednak współczesna technologia oferuje dużo większą liczbę możliwości oraz funkcji.

Co to jest VoIP?

 

Telefonia VoIP pozwala przesyłać połączenia głosowe przez łącze internetowe lub sieci wykorzystujące protokół IP.
Oferowana jest w ramach rozwiązania firmy Netia, IntegralNet, które jest platformą komunikacyjną oferującą nieograniczone możliwości jeśli chodzi o obsługę telefonów, smartfonów i tabletów, a także aplikacji oraz implementacji zaawansowanych funkcji. Wykorzystuje technologię NGN, Next Generation Network, łączącą w nowatorski sposób telefonię stacjonarną z transmisją danych i dostępem do Internetu.

 

Jak działa VoIP?

 

Korzystanie z technologii VoIP jest dosyć proste i wymaga tylko posiadania urządzenia pozwalającego połączyć się z internetem. Może to być komputer lub dowolne urządzenie mobilne.
Urządzenie to musi być podłączone do adaptera VoIP, czyli bramki VoIP, która jest niezbędna do zmiany sygnału analogowego na cyfrowe dane VoIP. Jeśli sprzęt nie jest w nią wyposażony, należy osobno dokupić adapter. Jednak większość współczesnych telefonów komórkowych posiada taką funkcję i wystarczy je skonfigurować, jako terminal umożliwiający realizowanie połączeń internetowych.

Połączenia głosowe VoIP przesyłane są przez Internet w małych pakietach danych. Każdy pakiet ma nagłówek z informacją o miejscu pochodzenia i miejscu docelowym (adresy IP), a także kolejność pakietu. Dlatego bez względu na to, które pakiety dotrą na miejsce jako pierwsze, wszystkie zostaną złożone we właściwej kolejności.

Pakiet zawiera kilka milisekund dźwięku, dlatego prawie niezauważalne są opóźnienia w przesyłaniu pakietów oraz pakiety utracone z powodu złego połączenia. Jednak jakość rozmowy jest zdecydowanie zależna od szybkości i stabilności łącza internetowego, ponieważ w przypadku złej jakości łącza liczba traconych pakietów może być bardzo duża.
 

VoIP dla firm

 

Usługa VoIP jest bardzo popularna ze względu niski koszt dostępu do Internetu szerokopasmowego, dzięki któremu pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy. Sprawdza się w przypadku pojedynczych biur oraz rozproszonych oddziałów. Zapewnia także szybki dostęp do usług komunikacyjnych odpowiadających potrzebom firmy.  

Rozwiązanie IntegralNet firmy Netia to wirtualna centrala PABX posiadająca wszystkie funkcje centralowe niezbędne w każdej firmie, takie jak skrócone wybieranie, muzyka w czasie oczekiwania, usługi sekretarsko-dyrektorskie, konferencje trójstronne oraz książka firmową. Wyróżnia się na rynku:
 

  • możliwością obsługi dowolnej liczby lokalizacji przy pomocy jednej wirtualnej centrali PABX-lntegralNet,

  • brakiem kosztów zakupu centrali zastąpionych niewielką opłatę abonamentową za korzystanie z usługi,

  • pełną obsługą i utrzymaniem po stronie operatora,

  • bezpieczeństwem i zapewnieniem ciągłości działań biznesowych,

  • opieką dedykowanego integratora i zarządzaniem zmianami administracyjnymi w cenie usługi,

  • dostępem do aktualnej/najnowszej wersji oprogramowania bez konieczności ponoszenia kosztów aktualizacji,

  • bezpłatnym dodawaniem nowych funkcjonalności,

  • API umożliwiającym integrację z systemami backoffice'owymi Klienta biznesowego, sterowanie połączeń, monitoring połączeń itd..,

  • prezentowaniem nazwy użytkownika lub firmy w czasie połączeń telefonicznych,

  • konwergencją usług telefonicznych z usługami dostępu do Internetu pozwalającą przesyłać głos i zapewniającą dostęp do Internetu przez jedno łącze szerokopasmowe.

 

Jaki operator VoIP?

Zmiana systemu telefonicznego jest poważną decyzją dla większości firm, ponieważ wiąże się z kosztami. Z tego względu przy wyborze dostawców VoIP należy kierować się nie tylko ceną samej usługi, ale przede wszystkim potrzebami firmy.


Cena usługi VoIP

Cena jest z reguły pierwszą rzeczą, na którą zwraca się uwagę, rozważając zakup nowego produktu lub usługi. Powinna być jednak współmierna do wartości usługi telefonicznej. Nie należy wybierać najtańszej opcji, ponieważ może okazać się droższa w perspektywie długoterminowej, gdy trzeba będzie dodatkowo płacić za funkcje niedostępne w wybranym rozwiązaniu. Z tego względu najlepiej jest skontaktować się z zaufanym dostawcą usług i poprosić go o określenie ceny pakietu usług.



Specyficzne funkcje

Nie każda firma potrzebuje takich samych rozwiązań. To co dla jednych jest niezbędne, nie będzie interesujące dla innego przedsiębiorstwa. Dlatego wybierając operatora platformy VoIP, dobrze jest sprawdzić, czy oferuje on wszystkie potrzebne funkcje.

Rozwiązanie IntegralNet firmy Netia obejmuje następujące funkcje:
 

  • InNet Unified Communications - to aplikacja/komunikator działająca w środowiskach Windows, IoS i Android, na komputerach PC, Macintosch, smartfonach oraz tabletach, umożliwiająca wykonywanie połączeń telefonicznych, identyfikację obecności, telekonferencje, współdzielenie pulpitu i/lub aplikacji (tylko komputery PC). Pozwala także korzystać z firmowej książki telefonicznej, książki znajomych, chatu, video-rozmowy, zapisywać historię połączeń i przesyłać pliki,

  • InNet Operator pozwala monitorować numery pracowników przez przeglądarkę internetową,

  • InNet Nagrywanie umożliwia nagrywanie połączeń telefonicznych dla numeru,

  • InNet StandardCC, InNet PremiumCC, lnNet_CC_Aplikacja, lnNet_CC_Supervisor pozwalają przypisywać role i funkcje w obsłudze firmowego CallCenter.


Jakość usługi

Rzeczą na którą należy zwrócić uwagę, jest jakość usług. Czy dostawca oferuje jakość HD lub inne ulepszone funkcje? Czy oferuje umowę SLA, która gwarantuje określony poziom usług? Jakość dźwięku to nie jedyny czynnik. Należy również zapytać o opóźnienia, przerywanie połączeń, niezawodność, a także pamiętać, że wiele z nich zależy od jakości własnego łącza internetowego.


Wsparcie klienta i pomoc techniczna

Wybierając operatora warto zwrócić uwagę na zapewniane przez niego wsparcie, ponieważ prędzej czy później z pewnością coś pójdzie nie tak. Z tego względu należy sprawdzić godziny dostępności obsługi klienta, kanały komunikacji oraz czasy reakcji na zgłaszane problemy.

 

Jaki telefon wybrać do VoIP?

Technologia VoIP pozwala wykonywać połączenia z dowolnego urządzenia, takiego jak smartfon, tablet, komputer PC, czy telefon stacjonarny.

 

Jak podłączyć telefon VoIP?

Telefon w technologii VoIP podłącza się tak samo, jak w przypadku zwykłej usługi telefonicznej. Należy tylko upewnić się, czy w ustawieniach aparatu wybrano wybieranie tonowe.

 

Jakie są zalety i wady VoIP

 

Koszt

Najistotniejszą korzyścią z przejścia na VoIP jest koszt usługi. Tradycyjne systemy telefoniczne są drogie, jeśli weźmie się pod uwagę sprzęt, opłaty, instalację oraz ceny połączeń, zwłaszcza połączeń międzynarodowych. Telefonia VoIP może obsługiwać wiele linii jednocześnie i jest niedroga. Z tego względu jest doskonałym rozwiązaniem dla firm, które nie chcą płacić zbyt dużo za rachunki telefoniczne.

 

Skalowalność

Prostota dodawania kolejnych linii VoIP staje się bardzo przydatna w okresie rozwoju firmy i wzrostu liczby pracowników. Standardowe rozwiązania telefoniczne wymagają skontaktowania się z operatorem i zakupu nowego sprzętu. Technologia VoIP pozwala samodzielnie wprowadzić niezbędne zmiany i upraszcza ​​skalowanie usług telefonicznych w firmie.

 

Elastyczność

Nowe biuro? Nowi, zdalni pracownicy? Telefonia VoIP dla firm to wysokiej jakości, skuteczny i znacznie tańszy sposób na dostosowanie usług komunikacyjnych do bieżących potrzeb firmy.

 

Wygoda

Rozwiązania VoIP pozwalają korzystać z dowolnego numeru stacjonarnego we wszystkich urządzeniach, czyli smartfonie, tablecie, komputerze PC oraz telefonie.

 

Jedna cena

Pozwala zaplanować wydatki niezależnie od sposobu komunikacji.
 

Mobilność

Umożliwia skuteczną pracę pracownikom zdalnym.

 

Bezpieczeństwo

Usługa jest świadczona przez dowolne medium komunikacyjne. Dlatego działa bez zakłóceń nawet w przypadku awarii łącza dostępowego.

 

Jaka jest cena bramki VoIP?

Platforma IntegralNet firmy Netia pozwala dostosować funkcje centralowe do potrzeb firmy.
Ponieważ jednak jesteśmy w stanie zaproponować wiele rozwiązań i zoptymalizować koszty zgodnie z umową SLA, dlatego zapraszamy do kontaktu. Z chęcią odpowiemy na pytania i zaproponujemy funkcjonalności najlepsze dla Państwa firmy.

 

 

Dowiedz się więcej o naszych rozwiązaniach

Skontaktuj się z nami

Może Cię również zainteresować...

Komentarze
Skip Navigation Links.

Wybierz swój język ×

cookies
Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.