Niestety twoja wersja przeglądarki jest bardzo stara i nie potrafi poprawnie wyświetlić naszej strony.

Chcesz się szybko skontaktować? 801 801 913
Intranet który wspiera sprzedaż i obsługę klienta

Menu główne

Intranet, który wspiera sprzedaż i obsługę klienta

18 marca 2021, Autor: Maciej Maciejewski

Komunikacja wewnętrzna towarzyszy każdemu procesowi w organizacji – od rekrutacji, poprzez pracę operacyjną i angażowanie pracowników w projekty, aż pod proces sprzedaży i obsługę klienta. Tym bardziej skuteczna i „agile’owa” komunikacja jest potrzebna, kiedy większość zespołów pracuje w trybie rozproszonym i wymaga stałego dostępu do najbardziej aktualnych informacji o procesach wewnętrznych i oferowanych przez firmę usługach. Na te wyzwania, szczególnie w obszarze sprzedaży i obsługi klienta, odpowiada spersonalizowany i angażujący intranet.

 

Baza wiedzy w jednym miejscu

 

Firmowy intranet to miejsce, gdzie organizacja buduje bazy wiedzy o produktach, ale także usługach i procedurach np. dotyczących HelpDesku. Ustrukturyzowana baza wiedzy w intranecie znacznie ułatwia dotarcie do najbardziej aktualnych informacji, niezbędnych w codziennej pracy w sprzedaży i obsłudze klienta.
Zróżnicowanie formatów treści w intranetowej bazie wiedzy pomaga w odpowiedniej ich prezentacji z perspektywy najważniejszych dla pracownika informacji.

Strony FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami do każdego produktu, interaktywne słowniki wyjaśniające najważniejsze pojęcia, tutoriale prezentujące procesy sprzedaży lub opisujące wybrane usługi, czy pytania do eksperta – to miejsca w intranecie, w których można  pozyskiwać informacje, ale także zadawać pytania ekspertom wewnętrznym.

Organizacja może również pozwolić pracownikom współtworzenie bazy wiedzy – dzięki forum dyskusyjnym, pomysłom i funkcjom społecznościowym budowane są organicznie treści w bazie wiedzy.



Inteligentne wyszukiwanie

 

Według raportu The Holmes Report - The Cost Of Poor Communications, pracownicy tracą nawet jeden pełny dzień w tygodniu tylko na poszukiwanie informacji niezbędnych do ich codziennej pracy. Wyszukiwanie wiedzy w intranecie to najszybszy sposób na dotarcie do niezbędnych treści o produktach lub procesach firmowych, dlatego wyszukiwarka jest równie istotną częścią intranetu, co sama treść. Inteligentne wyszukiwanie może podpowiadać wyniki, już w momencie wpisywania, uwzględniając kontekst, w którym pracownik poszukuje informacji.

Najlepsze intranety pozwalają pracownikom zupełnie zapomnieć o nawigacji i przeglądaniu całej struktury w poszukiwaniu wiedzy, oferując za to dopasowane, szybkie i kontekstowe wyniki wyszukiwania, skracające znacznie czas poświęcony na odnajdywanie odpowiednich treści i dokumentów.

intranet1-(2).jpg

Wyszukiwanie z podpowiadaniem w Netia Intranet


Angażowanie sprzedawców

 

Równie istotny co wyszukiwanie informacji, jest sposób ich promowania w organizacji. Dobrze działające intranety pozwalają na personalizację komunikacji do pracowników – zależnie od zajmowanego stanowiska, lokalizacji, przynależności do struktury organizacyjnej, ale także zainteresowań. Ważne jest to przede wszystkim w perspektywie ciągle przybywających z różnych stron informacji.

Spersonalizowana komunikacja, na przykład o nowych produktach lub zmianach w procesach, dotrze tylko do tych sprzedawców, których taka komunikacja dotyczy i do tego w odpowiednim momencie. Zaangażowanie pracowników można osiągnąć publikując interaktywne i multimedialne treści, jak video i podcasty, ale również wykorzystując wielokanałową komunikację – intranetowe aktualności, wydarzenia, wyskakujące okna i powiadomienia.

intranet2-(2).jpg

Filmy Video w Netia Intranet


Analiza i feedback

 

Podobnie, jak w kanałach zewnętrznych i analityce w CRM, istotna jest analityka wewnętrznych kampanii informacyjnych oraz tego, w jaki sposób np. sprzedawcy czy dział obsługi klienta korzysta z intranetowych zasobów. Dzięki rozbudowanej analityce organizacja może mieć pełny pogląd na zaangażowanie pracowników, dotarcie z informacjami do wybranych grup oraz wyszukiwane treści. Automatycznie generowane raporty analityczne są idealnym źródłem informacji o całym intranecie i jego użytkownikach. Pozwalają na ciągłe usprawniania oraz szybkie reagowanie na oczekiwania pracowników.

Feedback pozyskany z analityki, to również nieodłączna część procesu rozwoju i ciągłego ulepszania procesów sprzedaży oraz obsługi klienta. Nowoczesny intranet pozwala organizacji na zbieranie feedbacku z różnych kanałów - z oceny treści, wyników wyszukiwania, zgłaszanych błędów, zadawanych pytań itp. Rzeczowy feedback daje pracownikom realny wpływ na rozwój firmy.

intranet3-(2).png

Analityka w czasie rzeczywistym w Netia Intranet


Bezpieczny dostęp bez ograniczeń

 

Bez względu na to, czy sprzedawca pracuje zdalnie, jest w podróży, czy przy biurku, intranet powinien być osiągalny z dowolnego urządzenia i miejsca. Intranet w chmurze daje możliwości bezpiecznego i kontrolowanego dostępu do odpowiednich informacji wewnętrznych, a organizacja za to ma możliwość audytowania takiego dostępu.

 


Kontakt z organizacją

 

Sprzedawcy oraz dział obsługi klienta mają potrzebę ciągłego kontaktu z całą organizacją, a intranet ułatwia taki kontakt. Struktura organizacyjna w intranecie pozwala na wizualną prezentację zależności departamentowych, a komórki organizacyjne na umieszczenie wszelkich informacji kontaktowych.

Książka Adresowa to również nieodłączny element nowoczesnego intranetu – może pozwalać na odnalezienie współpracowników nie tylko przy pomocy danych kadrowych, ale również zainteresowań, umiejętności czy posiadanych certyfikatów.

Profile użytkowników ułatwiają kontakt między pracownikami, prezentując rozbudowane wizytówki z danymi i aktywnościami pracowników.

intranet4-(2).jpg

Książka Adresowa w Netia Intranet


Łatwość obsługi i wdrożenia

 

Doświadczenie i statystyki pokazują, że wdrożenie nowego intranetu w organizacji to proces nawet kilkunastomiesięczny, wymagający znacznego zaangażowania departamentu IT oraz zespołu projektowego.
Nowoczesny intranet jednak pozwala skrócić proces wdrożenia do zaledwie kilku kroków, ułatwiając jedocześnie onboarding organizacji do nowego środowiska. Dzięki zastosowaniu najnowszych praktyk w obszarze UX (ang. User Experience), intranet może wspierać sprzedaż i obsługę klienta bez konieczności posiadania technicznej wiedzy, wsparcia zewnętrznych agencji czy długich szkoleń.

intranet5-(2).jpg

Edytor CMS drag-and-drop w Netia Intranet


Netia Intranet

 

Rozwiązanie Netia Intranet wspiera procesy sprzedażowe i obsługi klienta w organizacjach dostarczając kompletne, inteligentne rozwiązanie, które pomaga lepiej komunikować się pracownikom wewnątrz organizacji, motywować, mierzyć wszystkie interakcje i szybciej reagować z komunikacją na zmiany w firmie.
Netia Intranet pomaga usprawnić wyszukiwanie niezbędnej wiedzy i dokumentów (procedury, raporty, regulaminy itd.), jednocześnie ułatwiając kontrolowanie aktualnych wersji, dzięki automatycznej archiwizacji i planowaniu publikacji.

Rozwiązanie wspiera redaktorów w tworzeniu bogatych, responsywnych i zawsze spójnych stron – przeciągnij i upuść (drag & drop) gotowe bloki z bazy ponad 200 przygotowanych szablonów, a wszystko w prostym edytorze.
 
Więcej informacji o Netia Intranet: https://www.netia.pl/pl/srednie-i-duze-firmy/produkty/digital-workplace/netia-intranet

Dowiedz się więcej o Netia Intranet
Skontaktuj się z nami

Może Cię również zainteresować...

Komentarze
Skip Navigation Links.

Wybierz swój język ×