15 listopada 2017
- sprawdź strukturę i zapotrzebowanie Twojej sieci LAN na pasmo. Zapotrzebowanie jest uzależnione od wielkości sieci i charakteru działalności firmy, a obciążenie sieci może być uzależnione od pory dnia. W niektórych przypadkach łącze 2Mbps spełni wszelkie oczekiwania, w innych może się okazać, że łącze 100Mbps nie będzie wystarczające
- sprawdź czy Twoje łącze nie jest okresowo „wysycane” przez jedno z urządzeń pracujących w Twojej sieci. Być może któryś z użytkowników okresowo potrzebuje większego transferu, co wpływa na zachowanie całej sieci. Ruch w sieci mogą monitorować Twoi specjaliści IT. Jeśli zidentyfikujesz urządzenie generujące problemy, zdecyduj, czy są to działania oczekiwane (być może są to aktywności typu synchronizacja danych korzystające z sieci, które są niezbędne):
- jeśli to możliwe, przesuń działania niekrytyczne, a obciążające łącze, na godziny poza Twoimi godzinami pracy
- jeśli jest to ruch niepożądany, wyeliminuj przyczynę
- sprawdź czy Twoje łącze nie jest atakowane z sieci. Ruch w sieci mogą monitorować Twoi specjaliści IT. Jeśli zauważysz taką sytuację, skontaktuj się z Centrum Obsługi Biznesu: 801 801 999 lub biznes@netia.pl
- jeśli powyższe działania nie były skuteczne, skontaktuj się z Centrum Obsługi Biznesu: 801 801 999 lub biznes@netia.pl. Zgłoszenie zostanie przekazane do działu technicznego w celu weryfikacji konfiguracji usługi i sprawdzenia poprawności jej działania.