31 lipca 2025
Nie podoba ci się prędkość wczytywania się stron WWW na swoim smartfonie, a o komfortowym oglądaniu filmów, graniu w gry czy streamowaniu możesz tylko pomarzyć? Dowiedz się, jak przyspieszyć internet w telefonie i co może wpływać na jego powolne działanie.
Spis treści
- Co może spowalniać prędkość internetu w telefonie?
- Jak przyspieszyć internet w telefonie?
- Jak przyspieszyć Wi-Fi w telefonie? Dodatkowe sposoby
- Przyspiesz internet w telefonie z pakietem Netia Mobile 5G
Co może spowalniać prędkość internetu w telefonie?
Istnieje wiele potencjalnych powodów, dlaczego internet wolno chodzi w telefonie. Wymieniamy i krótko opisujemy najczęstsze spośród nich.
- Wyczerpany pakiet danych komórkowych – kiedy transfer danych zostanie w pełni wykorzystany, prędkość internetu może spaść do niedużych wartości.
- Zbyt wiele operacji – tym, co spowalnia internet w telefonie, może być zbyt dużo otwartych jednocześnie aplikacji, widgetów i kart w przeglądarce, co powoduje zużywanie zasobów sieciowych.
- Słaby zasięg internetu – jeśli użytkownik korzysta z telefonu w miejscu oddalonym zbyt daleko od nadajnika (internet mobilny) lub routera (internet Wi-Fi).
- Zbyt dużo urządzeń korzystających z sieci – jeżeli oprócz telefonu z siecią Wi-Fi łączy się inny sprzęt, np. komputer, tablet, drukarka, telewizor czy lodówka.
- Problemy z przeglądarką internetową – np. awarie wtyczek i rozszerzeń czy zapełniona pamięć podręczna.
- Korzystanie z przestarzałej technologii internetu – przyczyną tego, dlaczego internet wolno chodzi w telefonie, może być korzystanie przez urządzenie ze starego standardu sieci komórkowej, czyli 2G lub 3G.
- Awaria sieci komórkowej – często jest wywołana przez trudne warunki pogodowe, np. porywisty wiatr, nawalny deszcz czy silne wyładowania atmosferyczne.
- Zaplanowane przez operatora prace modernizacyjne lub konserwacyjne – celem ich przeprowadzenia jest np. wymiana osprzętu (anten, nadajników, jednostek radiowych czy zasilaczy), dodanie nowych pasm radiowych lub ich agregacja, aktualizacja oprogramowania stacji bazowych, rozbudowa przepustowości czy zmiana kierunku anten.
- Wirus w telefonie – spowalnia działanie internetu poprzez zużywanie zasobów sprzętowych urządzenia oraz transferu danych. Na prędkość połączenia wpływa negatywnie zwłaszcza takie złośliwe oprogramowanie jak adware, spyware, rootkit czy cryprojacker.
- Zbyt słabe parametry telefonu – na prędkość internetu w telefonie ma wpływ zwłaszcza pamięć RAM i procesor.
Na naszym blogu wyjaśniamy również, czym może być spowodowany całkowity brak internetu w telefonie.
Jak przyspieszyć internet w telefonie?
Aby zwiększyć prędkość internetu w telefonie, można wypróbować wiele różnych sposobów. Przedstawiamy listę praktycznych porad.
1. Zmień preferowany tryb sieci
W ustawieniach telefonu możesz wybrać opcję jego automatycznego łączenia się z nowoczesną siecią LTE 4G lub 5G. Dzięki temu internet będzie działać znacznie szybciej w porównaniu do technologii 2G lub 3G – pod warunkiem, że znajdujesz się w zasięgu takiej sieci i twoje urządzenie obsługuje dany standard. Na naszym blogu opisujemy również pozostałe sposoby, jak ustawić internet w telefonie.
2. Wybierz pakiet z większym limitem transferu danych
Jeśli połączenie zwalnia z powodu przedwczesnego wykorzystania transferu danych, warto rozważyć wybór internetu mobilnego z większą liczbą dostępnych gigabajtów w abonamencie (np. 100 GB) lub bez limitu. Aby uniknąć naliczania dodatkowych opłat przez operatora, wskazane jest zablokowanie internetu w telefonie do czasu aktywowania nowego pakietu.
3. Przeskanuj telefon systemem antywirusowym
Złośliwe oprogramowanie w telefonie można usunąć za pomocą programu antywirusowego. Istotne jest, aby baza wirusów była zaktualizowana przed rozpoczęciem skanowania.
4. Usuń nieużywane aplikacje i widgety
Sprawdź, które aplikacje zużywają najwięcej danych komórkowych, i rozważ możliwość ich usunięcia, zwłaszcza jeśli rzadko ich używasz.
5. Zoptymalizuj przeglądarkę
Skutecznym sposobem na to, jak przyspieszyć internet w telefonie, często jest zamknięcie otwartych kart i zakładek w przeglądarce. Wskazane może być również usunięcie historii wyszukiwania oraz pamięci podręcznej. Warto ponadto korzystać z przeglądarki w trybie oszczędzania danych, co – dzięki ich kompresji – zauważalnie przyspieszy wczytywanie się stron.
6. Zaktualizuj system operacyjny
Problem wolno działającego internetu może rozwiązać aktualizacja systemu. Istnieje szansa, że dzięki temu zostaną usunięte błędy powodujące spadek prędkości.
7. Korzystaj z aplikacji w lekkiej wersji
Możesz zainstalować wersję lite popularnych komunikatorów internetowych, przeglądarek i wielu innych aplikacji. Pozwoli to zmniejszyć zużycie internetu, dzięki czemu strony będą wczytywać się szybciej.
8. Przełóż kartę SIM do innego telefonu
Pozwoli to sprawdzić, czy problem wolno działającego internetu nie leży po stronie wadliwie działającego sprzętu.
9. Sprawdź ustawienia sieciowe APN
Skutecznym sposobem na to, jak poprawić internet w telefonie, może być zmiana konfiguracji APN w ustawieniach urządzenia. Prawidłowe dane najczęściej znajdują się na stronie internetowej operatora. Nowa konfiguracja może przyspieszyć połączenie z siecią i poprawić jego stabilność zwłaszcza wtedy, gdy umożliwi korzystanie z nowocześniejszego standardu – np. LTE czy 5G.
10. Skorzystaj z trybu oszczędzania danych
Większość nowych telefonów ma wbudowaną funkcję oszczędzania danych (Data Saver). Blokuje ona aplikacjom działającym w tle możliwość wykorzystywania transferu danych, w tym do synchronizacji i pobierania automatycznych aktualizacji. Internet może działać szybciej dzięki ograniczeniu wykorzystania zasobów sieciowych i uniknięciu ryzyka spowolnienia połączenia z powodu przedwczesnego zużycia limitu gigabajtów.
11. Zrestartuj telefon
Najprostszym sposobem na to, jak zwiększyć szybkość internetu w telefonie, jest ponowne uruchomienie urządzenia. Pozwoli to wznowić połączenie z siecią, wyczyścić tymczasowe błędy systemowe oraz zamknąć aplikacje działające w tle.
12. Skorzystaj z połączenia VPN
VPN to wirtualna sieć prywatna, której podstawowym zadaniem jest zwiększenie bezpieczeństwa użytkownika. Warto jednak wiedzieć, że dzięki kompresji danych i kierowaniu ruchu na mniej przeciążone serwery znacznie wzrasta wydajność sieci. Pozwala to uzyskać efekt szybszego internetu w telefonie.
13. Sprawdź zasięg sieci
Całkiem prawdopodobne, że problem wolnego internetu wynika ze słabego zasięgu sieci w twojej lokalizacji. Możesz odczytać siłę sygnału na wyświetlaczu swojego telefonu – im więcej zapełnionych kresek, tym lepiej. Warto również odwiedzić stronę internetową operatora i sprawdzić, czy w danym miejscu znajduje się zasięg internetu w określonych standardach, np. 3G, LTE czy 5G.
14. Korzystaj z internetu w telefonie w innym miejscu
Siła sygnału zależy od wielu czynników, w tym topografii terenu, zabudowy czy innych urządzeń w pobliżu, które zakłócają sygnał, np. kuchenek mikrofalowych czy routerów. Może się okazać, że w innej części domu internet będzie działał znacznie szybciej. Warto więc wykonać test i poszukać optymalnej lokalizacji.
15. Wyłącz automatyczne aktualizacje aplikacji
Możesz wyłączyć aktualizacje w ustawieniach sklepu Google Play lub App Store. Jeśli chcesz oszczędzać dane mobilne, włącz opcję pobierania aktualizacji tylko przez Wi-Fi.
16. Skorzystaj z przeglądarki z własnym serwerem proxy
Niektóre przeglądarki (np. Opera Mini z trybem Turbo) mają wbudowany serwer proxy. Kieruje on ruch przez pośredniczący host, co może znacząco przyspieszyć wczytywanie się stron.
17. Wymień telefon na nowy model
Stary telefon może nie obsługiwać nowych standardów sieci komórkowej – np. LTE czy 5G. Problem wolno działającego internetu czasami wynika także ze słabego procesora i niewystarczającej pamięci RAM. Rozważ więc wymianę urządzenia na nowe – z obsługą 5G, mocnym procesorem i co najmniej 128 GB RAM.
18. Skontaktuj się z operatorem
Nie pomógł żaden inny sposób na to, jak zwiększyć szybkość internetu w telefonie? W takiej sytuacji warto skontaktować się z operatorem sieci. Całkiem możliwe, że przyczyną problemu jest np. awaria nadajników czy planowa konserwacja.
Jak przyspieszyć Wi-Fi w telefonie? Dodatkowe sposoby
Łączysz się za pomocą smartfona z bezprzewodową siecią Wi-Fi? W pierwszej kolejności wypróbuj poniższe sposoby na to, jak zwiększyć zasięg Wi-Fi w telefonie.
- Ustaw router w innym miejscu – np. w środkowej części mieszkania i z dala od innych urządzeń elektronicznych.
- Zmień pasmo Wi-Fi i kanał radiowy w ustawieniach telefonu – do wyboru są częstotliwości 5 GHz i 2,4 Ghz, a także od kilkunastu do kilkudziesięciu kanałów.
- Przejdź do innego pokoju w domu – całkiem możliwe, że sygnał Wi-Fi będzie w nim znacznie mocniejszy.
- Zastosuj wzmacniacz sygnału – jest to urządzenie, które pozwala uzyskać silny sygnał nawet w całym domu i ogrodzie. Największą wydajność zapewnia system Wi-Fi Mesh, który tworzą współpracujące ze sobą jednostki.
- Zrestartuj lub zresetuj router – wyłącz urządzenie i włącz ponownie albo skorzystaj z przycisku twardego resetu na obudowie routera.
- Sprawdź, czy inne urządzenia nie obciążają sieci – odłącz te z nich, z których w danym momencie nie korzystasz.
Na naszym blogu omawiamy także przyczyny tego, że telefon łączy się z Wi-Fi, a nie ma internetu.
Przyspiesz internet w telefonie z pakietem Netia Mobile 5G
Istnieje więc wiele sposobów na to, jak przyspieszyć internet w telefonie. Zacznij od najprostszych z nich:
- wyłącz i włącz ponownie telefon,
- zmień tryb sieci na inny – np. 5G lub LTE,
- zwróć uwagę, czy nie skończył się transfer danych,
- sprawdź zasięg sieci i spróbuj włączyć internet w innym miejscu.
Szybkość połączenia w dużym stopniu zależy od standardu internetu mobilnego, z którego korzystasz. W naszej ofercie Netia Mobile 5G możesz zapewnić sobie dostęp do szybkiej i stabilnej sieci w zasięgu 5G Ultra. Samodzielnie wybierasz, ile transferu danych potrzebujesz – 60 GB lub 100 GB.
W cenie abonamentu zapewniamy nielimitowane połączenia głosowe na telefony komórkowe i stacjonarne w Polsce, a także SMS-y i MMS-y bez limitu. Opcjonalnie możesz rozszerzyć pakiet o dostęp do serwisu VOD Disney+, a także naszą usługę Bezpiecznego Smartfona z systemem antywirusowym, kontrolą rodzicielską i ochroną poufnych danych – przez 2 miesiące za darmo.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?


Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty