Netia
Menu przestrzeni klienckich
  • Usługi świadczone przez Operatora

    Operator zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z Usług na zasadzie równości z innymi użytkownikami.
    Operator świadczy następujące usługi:

    1. Usługi Podstawowe:
    Usługa Internetowa - usługa łączności elektronicznej, która zapewnia dostęp do internetu za pośrednictwem Zakończenia Sieci o stałej lokalizacji, realizowana z wykorzystaniem stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej Operatora CU/PON/ETTH/HFC lub w ramach hurtowego dostępu do sieci podmiotu trzeciego (BSA/LLU);
    Usługa Telewizyjna - usługa dostępu do programów telewizyjnych za pośrednictwem Zakończenia Sieci o stałej lokalizacji realizowana w technologii IPTV;
    Usługa Mobilna - usługa komunikacji głosowej umożliwiająca w szczególności inicjowanie i odbieranie połączeń głosowych za pośrednictwem numeru ustalonego w planie numeracji lub usługa komunikacji SMS umożliwiająca wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS za pośrednictwem numeru ustalonego w planie numeracji, lub usługa transmisji danych MMS, lub usługa dostępu do internetu z wykorzystaniem ruchomej sieci telekomunikacyjnej. Usługa wykonywana jest przez podmiot trzeci - operatora sieci ruchomej;
    Usługa Telefoniczna - usługa telekomunikacyjna umożliwiająca w szczególności inicjowanie i odbieranie połączeń głosowych za pośrednictwem numeru ustalonego w planie numeracji przypisanego do Zakończenia Sieci o stałej lokalizacji, realizowana z wykorzystaniem stacjonarnej publicznej komutowanej sieci telekomunikacyjnej Operatora w technologii POTS/WLR lub z wykorzystaniem technologii VoIP (dotyczy sieci PON, ETTH, HFC, LLU);

    2. Usługi Dodatkowe:
    Usługa komunikacji elektronicznej świadczona przez Operatora, jako rozszerzenie Usługi Podstawowej;

    3. Usługę fakultatywnego obciążenia rachunku (UFOR):
    Usługa polegająca na pośredniczeniu przez Operatora w sprzedaży towarów lub świadczeniu usług lub w pośredniczeniu w płatności za te towary lub usługi, której wartość jest uwzględniona na Rachunku;

    4. Usługę dzierżawy urządzeń;
    Usługa odpłatnego udostępnienia urządzenia zgodnie z aktualną ofertą Operatora.

  • Usługi Podstawowe - niezbędne informacje oraz związek produktu z usługą

    Usługi stacjonarne (Internetowa, Telewizyjne oraz Telefoniczna) wymagają w miejscu korzystania z usługi dedykowanej instalacji (tzw. gniazdko) przyłączonej bezpośrednio lub pośrednio z siecią Operatora. Wszystkie czynności instalacyjne zmierzające do instalacji i przyłączenia gniazdka do naszej sieci wykonujemy w ramach opłaty instalacyjnej. Możemy zlecać czynności instalacyjne służbom technicznym operatora, z którego sieci korzystamy.

    W przypadku:
    a) nowej Usługi Internetowej udostępniamy w ramach umowy urządzenie router+modem lub modem;
    b) nowej Usługi Telewizyjnej udostępniamy w ramach umowy dekoder telewizyjny HD lub 4K; w zależności od wyboru wskazanego w umowie, o ile nie skorzystałeś z dodatkowo płatnej usługi dzierżawy dekodera telewizyjnego;
    c) kontynuowania korzystania z usługi na podstawie nowej umowy, możemy nie udostępnić nowego urządzenia, jeśli nie jest to konieczne do prawidłowego korzystania z usługi.

    Możesz korzystać z własnego routera, ale musisz go skonfigurować samodzielnie, zgodnie z danymi, które przekażemy.

    Musisz zwrócić nam, na własny koszt, udostępnione urządzenie w terminie 14 dni od daty zakończenia świadczenia usługi. Jeśli udostępniliśmy nowe urządzenie musisz zwrócić nam, na własny koszt, dotychczasowe urządzenie w terminie 14 dni od daty otrzymania nowego urządzenia.

    Router lub modem musi być połączony z naszym gniazdkiem, a dekoder telewizyjny musi być połączony z routerem.

    Wszystkie urządzenia muszą być zasilane energią elektryczną.

    Możesz korzystać z Usługi Internetowej łącząc swoje urządzenie z routerem:
    a) przewodowo poprzez port ETTH, lub
    b) bezprzewodowo poprzez WiFi.

    Możesz korzystać z Usługi Telewizyjnej łącząc swój odbiornik telewizyjny z portem HDMI dekodera telewizyjnego.

  • Udogodnienia [strona internetowa - język migowy]

    Zapewniamy, z poziomu swojej strony internetowej, obsługę użytkowników końcowych będących osobami z niepełnosprawnością narządu słuchu albo narządu mowy (niesłyszącymi albo niemówiącymi), z wykorzystaniem komunikacji audiowizualnej z tłumaczem polskiego języka migowego w czasie rzeczywistym, co najmniej od poniedziałku do piątku w godzinach pracy, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  • Doręczenie informacji o wszystkich oferowanych udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami

    Udostępniamy w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały w jednostkach obsługujących użytkowników końcowych sporządzone na papierze przy użyciu dużej czcionki oraz w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na stronie internetowej:
    1) informacje o wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych oferowanych przez dostawcę usług;
    2) ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór, cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych;

    Na żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, udostępniamy ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór, cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, sporządzone na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym albo na papierze w alfabecie Braille’a albo przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym, przy czym za teksty autentyczne uznaje się ogólne warunki, wzory umów oraz regulaminy i cenniki przygotowane przez dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych w alfabecie łacińskim.

    Na każde żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej będącej stroną umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej w postaci pisemnej lub elektronicznej udostępniamy:
    1) informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzone na papierze w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym;
    2) szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzony na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym.

  • Udogodnienia [lista jednostek przystosowana do obsługi użytkowników z niepełnosprawnościami]

    Lokalizacja jednostek z możliwością obsługi osób z niepełnosprawnością:

    lp. miejscowość adres dodatkowe informacje
    (nazwa centrum handlowego, telefon itp.)
    1 Bolesławiec Asnyka 11 699894641
    2 Wałbrzych Wieniawskiego 74 699892325
    3 Legnica Wrocławska 10/18C 699893970
    4 Jelenia Góra Sudecka 51 699893838
    5 Zielona Góra Kupiecka 35 699895485
    6 Wrocław Horbaczewskiego 4-6 699892331
    7 Świdnica Długa 70 699893604
    8 Siemianowice Śląskie Michałkowicka 28 699987034
    9 Ruda Śląska 1 Maja 319 699986207
    10 Rybnik Łony 11 699985202
    11 Kraków Kapelanka 54 699988427, Pasaż Handlowy 601-276-506
    12 Będzin Modrzejowska 99 699986537
    13 Opole Szarych Szeregów 34E 699856337
    14 Grudziądz Sienkiewicza 9 699878278
    15 Toruń Szosa Chełmińska 58/2 699872454
    16 Łódź Wujaka 7A 699879879
    17 Ostrowiec Świętokrzyski Kościelna 20 699995336
    18 Katowice Józefowska 35A 699987080
    19 Wrocław Powstańców Śląskich 145 699813320
    20 Wrocław Zakładowa 2/4/13bis1 699879052, E.Leclerc tel. 71 797 17 00
    21 Elbląg 12 Lutego 16-20 699898525
    22 Elbląg Rybacka 36A 699893952
    23 Kraków Os. Niepodległości 3 699890680
    24 Warszawa Puławska 464 Baletowa Business Park tel. 22 352 25 01
    25 Gdańsk Obrońców Wybrzeża 3a/lu4 58 710 10 10
    26 Łomża Księcia Janusza 1 3/2 piętro 86 479 80 01
    27 Lublin ul. Braci Wieniawskich 5 814 418 818
  • Udogodnienia [oznakowanie jednostek obsługujących użytkowników końcowych]

    Dostawca umieszcza oznakowanie jednostki obsługującej użytkowników końcowych, że jest ona przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnościami, na drzwiach wejściowych tej jednostki, a w przypadku, gdy jest niemożliwe umieszczenie oznakowania na drzwiach wejściowych, w innym widocznym miejscu.

  • Udogodnienie [Komunikacja tekstowa w czasie rzeczywistym]

    W ramach świadczenia mobilnej usługi głosowej zapewniamy możliwość korzystania z komunikacji tekstowej w czasie rzeczywistym (RTT). Korzystanie z RTT wymaga posiadania przez użytkownika terminala realizującego taką komunikację. Sposób korzystania przez użytkownika z komunikacji tekstowej w czasie rzeczywistym (RTT) zależy od rodzaju/modelu terminala, z którego korzysta użytkownik.

  • Udogodnienia [strona internetowa, udzielanie informacji w formie elektronicznej]

    Zapewniamy jednolitość stron internetowych oraz udzielamy informacje postaci elektronicznej w sposób zapewniający ich postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność.

  • Udogodnienia [udzielanie informacji]

    Zapewniamy udzielanie informacji w postaci papierowej lub elektronicznej o oferowanych i świadczonych usługach oraz, w przypadku produktów wykorzystywanych w ramach oferowania lub świadczenia usług – udzielanie informacji o związku tych produktów z usługą, funkcjach i właściwościach zapewniających spełnianie wymagań dostępności oraz ich interoperacyjności z narzędziami wspomagającymi, a także informacji niezbędnych do korzystania z usługi:
    a) za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego,
    b) w sposób zapewniający ich zrozumiałość,
    c) w formatach tekstowych umożliwiających wykorzystanie ich w alternatywnej i wspomagającej komunikacji, które mogą być przedstawiane za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego,
    d) za pomocą czcionki o odpowiednim rozmiarze i kroju, z uwzględnieniem przewidywalnych warunków użytkowania oraz z zastosowaniem wystarczającego kontrastu i odstępów między literami, wierszami i akapitami,
    e) z alternatywną prezentacją treści nietekstowych; Udogodnienia [usługa dostępu do audiowizualnych usług medialnych]
  • Udogodnienia [usługa dostępu do audiowizualnych usług medialnych]

    Zapewniamy postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność elektronicznych przewodników po programach oraz informacji o udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami w rozumieniu art. 4 pkt 28 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.

    Zapewniamy przekazywanie udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami w rozumieniu art. 4 pkt 28 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji dostarczanych przez dostawcę audiowizualnych usług medialnych, z zapewnieniem jakości umożliwiającej ich właściwe wyświetlanie, zsynchronizowanie z dźwiękiem i obrazem oraz sterowanie nimi przez użytkownika.

  • Udogodnienia [usługa handlu elektronicznego]

    Zapewniamy udzielanie informacji o spełnianiu wymagań dostępności przez produkty albo usługi, jeżeli te informacje zostały podane przez obowiązany do tego podmiot gospodarczy.

    Zapewniamy, postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność funkcji i metod służących identyfikacji stron usługi handlu elektronicznego, zachowaniu bezpieczeństwa oraz dokonywaniu płatności, składaniu podpisów elektronicznych i usług płatniczych stanowiących część tej usługi.
  • (Informacja o spełnieniu przez produkty i usługi wymagań dostępności, funkcjach i właściwościach zapewniających spełnianie wymagań dostępności oraz ich interoperacyjności z narzędziami wspomagającymi)

    Produkty, które oferujemy w sprzedaży lub udostępniamy w związku ze świadczeniem usługi oraz usługi spełniają wymagania dostępności ale jeszcze przez jakiś czas w naszej ofercie będą znajdowały się produkty, które ich mogą nie spełniać, a które zostały wprowadzone do obrotu na terenie UE przed 28 czerwca 2025 r.

  • Skarga na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności przez produkt lub usługę

    1. Konsument ma prawo złożenia do podmiotu gospodarczego skargi na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt albo usługę.

    2. Skarga zawiera:
    a) imię i nazwisko konsumenta;
    b) adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem;
    c) wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga;
    d) wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

    3. Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę.

    4. Skargę, która nie zawiera informacji określonych w ust. 2, pozostawia się bez rozpatrzenia.

    5. Operator rozpatruje skargę i udziela odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w zd. 1, Operator w tym terminie zawiadamia konsumenta o przyczynie zwłoki oraz wskazuje nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.

  • Regulamin świadczenia usług komunikacji elektronicznej dla Abonentów

    Regulamin świadczenia usług komunikacji elektronicznej dla Abonentów

    regulamin-swiadczenia-uslug-netii-200224 (faq.file PDF, 929kB)