Netia
Menu przestrzeni klienckich

VoLTE (Voice over LTE)

Nowoczesna technologia która pozwala na realizowanie połączeń głosowych najwyższej jakości, SMS i MMS z prędkością sieci LTE. Korzystasz szybciej, lepiej i bez przerw. Dotychczas połączenia realizowane były jedynie w technologii 3G lub 2G, a technologia LTE dotyczyła głównie transmisji danych.

Poznaj zalety VoLTE

Doskonała jakość dźwięku podczas rozmów telefonicznych
Szybsze zestawienie połączenia z wybieranym rozmówcą
Nie instalujesz dodatkowych aplikacji w telefonie
Ciągle w zasięgu – korzystasz z Internetu z prędkością technologii LTE podczas rozmowy telefonicznej

Czego potrzebujesz, aby skorzystać z usługi VoLTE?

Cyfra 1
Odpowiedni telefon z włączoną funkcją rozmów przez Wi-Fi

W celu skorzystania z technologii VoLTE należy posiadać model telefonu wpierający tę funkcjonalność i posiadający aktualne oprogramowanie systemowe.

Upewnij się też, że twój telefon ma zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemowe i aktualizacje aplikacji. Nie gwarantujemy poprawnego działania technologii VoLTE na modelach telefonów, które nie przeszły certyfikacji lub ze zmodyfikowanym oprogramowaniem.

Sprawdź listę modeli telefonów, które przeszły proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE.
Sprawdź listę modeli telefonów.

Cyfra 2
Aktywna usługa

Aby aktywować usługę należy skontaktować się z działem obsługi klienta pod numerem 22 711-11-11 / 801-802-803 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub przesłać e-mail na adres info@netia.pl z prośbą o włączenie usługi.

Usługi aktywowane po 22 sierpnia mają automatycznie włączoną usługę VoLTE.

Cyfra 3
Zasięg LTE

Upewnij się ze znajdujesz się w zasięgu sieci LTE.

Często zadawane pytania

  • Czy usługa działa w roamingu?

    W wybranych sieciach, posiadając terminal z obsługa VoLTE także w roamingu, możesz korzystać z LTE do wykonywania połączeń głosowych za granicą, zamiast korzystać z dotychczasowych sieci 3G lub 2G. Usługa działa w roamingu od 31.10.2022 r., a lista sieci, w których usługa jest dostępna stale się powiększa. Niektóre sieci roamingowe rozpoczęły całkowite wyłączanie technologii 3G lub zmniejszają obszarowo zasięg 3G oraz 2G w swoich sieciach, co oznacza, że połączenia VoLTE będą nabierały większego znaczenia na całym Świecie. Oznacza to lepszą jakość połączenia w miejscach gdzie LTE jest dostępne w tych sieciach. Zazwyczaj po wyłączeniu 3G klienci Netii mogą korzystać z pasm GSM i LTE. Jeżeli nie posiadasz terminala zgodnego z VoLTE, to telefon podczas odbierania połączenia przełączy się do sieci 2G, co spowoduje słabszą jakość połączeń i brak transmisji danych podczas rozmów. W skrajnym przypadku jeśli na danym obszarze nie będzie zasięgu 3G oraz 2G ale będzie zasięg LTE a twój terminal nie posiada opcji rozmów przez VoLTE nie będziesz mógł nawiązać i odebrać połączenia. W przypadku posiadania terminala zgodnego z VoLTE i posiadającego zaktualizowane oprogramowanie umożliwiające działanie tej technologii także w roamingu w zasięgu sieci LTE będziesz mógł korzystać z wysokiej jakości połączeń przez VoLTE.

    Zrywanie połączeń VoLTE i WiFi Calling w roamingu.

    Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez WiFi Calling, to po utracie zasięgu WiFi połączenie będzie rozłączone, żeby chronić Cię przed kosztami rozmowy wg. Cennika roamingowego. Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez VoLTE musisz zakończyć połączenie żeby zacząć rozmawiać przez WiFi Calling.

    Jakie są dodatkowe zmiany podczas korzystania z technologii VoLTE w roamingu?

    Godziny i daty połączeń lub SMS-ów wykonanych przez VoLTE w roamingu, które będą widoczne na Twoim rachunku miesięcznym, będą prezentowane w czasie rzeczywistym w Polsce, a nie w strefie czasowej miejsca docelowego, w którym zostały wykonane np. USA.

  • Ile kosztuje korzystanie z VoLTE?

    Połączenia głosowe wykonywane z wykorzystaniem technologii VoLTE są taryfikowane zgodnie z cennikiem Twojej oferty (jak klasyczne połączenia głosowe) oraz nie obciążają pakietu transmisji danych.

  • Czy wszystkie telefony wspierają technologię VoLTE w roamingu?

    Nie, obsługa technologii VoLTE także w roamingu jest rozszerzeniem dotychczasowej funkcjonalności telefonu, dlatego nie we wszystkich modelach ,wspierających VoLTE w kraju, może być dostępna od razu. Jej dostępność zależy od producenta terminala, kanału dystrybucji i często wymaga aktualizacji oprogramowania.

  • Czy aby korzystać z VoLTE muszę mieć włączoną transmisję danych?

    Nie. Aby korzystać z VoLTE nie musisz mieć włączonej transmisji danych w opcjach telefonu. W takiej sytuacji w trakcie połączenia, logo LTE nie będzie widoczne lub będzie tylko ikonka VoLTE. (Uwaga: nie dotyczy iPhone, jeżeli transmisja danych jest wyłączona, iPhone nie wyświetla ikonek VoLTE i LTE).

  • Gdzie w ustawieniach telefonu sprawdzić czy technologia LTE jest na pewno włączona?

    W telefonach z systemem Android należy wejść w „Ustawienia” → „Sieć komórkowa” → i sprawdzić „Połączenie VoLTE”. Z pozycji ustawień telefonu możesz zarządzać funkcjonalnością – włączać ją i wyłączać. W zależności od sytemu operacyjnego podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.

  • Jak rozpoznać czy połączenie realizowane jest w technologii VoLTE?

    O realizacji połączenia poprzez sieć LTE świadczyć będzie pojawienie się logo VoLTE lub aktywne logo LTE w górnej części ekranu telefonu podczas trwania połączenia.

  • Co się stanie jeśli rozpocznę połączenie w zasięgu technologii LTE, ale w trakcie połączenia utracę zasięg LTE?

    Jeżeli przebywasz na terenie Polski, wówczas połączenie będzie kontynuowane w ramach innej, dostępnej na danym obszarze technologii, tj. 3G czy 2G. Możesz je także kontynuować poprzez sieć WiFi za pomocą usługi WiFi Calling. Jeżeli przebywasz w roamingu poza zasięgiem sieci Netia, wówczas połączenie zostanie rozłączone. Chcąc kontynuować połączenie, musisz je na nowo zestawić i będzie realizowane tak jak obecnie w technologii 3G lub 2G w zależności od zasięgu sieci roamingowej. Gdy jesteś w roamingu i rozmawiasz przez VoLTE musisz zakończyć połączenie, żeby zacząć rozmawiać przez WiFi Calling.

Dokumenty

  • Dokumenty dotyczące usługi VoLTE

    Regulamin usługi Wi-Fi Calling oraz VoLTE Sprawdź
    Usługa powiązana: Wi-Fi Calling