25 listopada 2025
Gdzie jest schowek w telefonie – iPhone i Android?
Chcesz szybko przenosić dane pomiędzy różnymi aplikacjami w swoim smartfonie? Sprawdź, gdzie jest schowek w telefonie i jak go znaleźć w zależności od systemu operacyjnego, rodzaju klawiatury czy modelu urządzenia. Przedstawiamy pomocne wskazówki!
Spis treści
- Czym jest schowek w telefonie i do czego służy?
- Gdzie znaleźć schowek w telefonie z Androidem?
- Gdzie jest schowek w iPhone?
- Kopiuj do schowka – gdzie to jest?
- Bezpieczny Internet – ochrona zawartości schowka i innych poufnych danych

Czym jest schowek w telefonie i do czego służy?
Schowek w telefonie to wirtualna przestrzeń, do której trafiają tymczasowe dane tekstowe i graficzne. Znajduje się w operacyjnej pamięci RAM i działa w tle. Pozwala błyskawicznie kopiować treści (np. fragmenty tekstu, linki czy obrazy) i wklejać je do wybranej aplikacji, np.:
- Notatnik,
- Wiadomości SMS,
- Messenger.
Dzięki użyciu danych ze schowka nie musisz ich za każdym razem przepisywać od nowa, co pozwala ci zaoszczędzić czas.
Czy schowek zapisuje dane na stałe?
Nie, schowek przechowuje zapisane dane jedynie tymczasowo, zazwyczaj do momentu:
- nadpisania przez nowe informacje skopiowane w późniejszym czasie,
- wyłączenia i ponownego uruchomienia urządzenia,
- twardego resetu telefonu – przywrócenia ustawień fabrycznych,
- automatycznego wyczyszczenia pamięci RAM przez system – np. po upływie określonego czasu czy w sytuacji, gdy dochodzi do przepełnienia pamięci.
Dodatkowe funkcje schowka wbudowane w niektórych telefonach i zewnętrzne menedżery schowków (np. Clipper czy Clipboard Manager) pozwalają zapisywać wiele elementów (nawet kilkadziesiąt) w historii schowka. Istnieje wtedy możliwość ich przechowywania praktycznie „na stałe” – do czasu ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Jak odzyskać dane ze schowka?
Jeśli dane skopiowane do schowka zostały usunięte, zwykle ich odzyskanie nie będzie możliwe. Możesz przywrócić je jedynie z historii aplikacji, która została użyta do skopiowania danego elementu – np.:
- Messengera,
- Notatnika,
- przeglądarki stron,
- dokumentów Google.
Gdzie znaleźć schowek w telefonie z Androidem?
Istnieją różne sposoby na to, jak znaleźć schowek w telefonie z Androidem. Ścieżka dostępu zależy m.in. od:
- producenta telefonu,
- modelu,
- rodzaju klawiatury.
Gdzie w telefonie jest schowek? Najprostsza metoda, aby go znaleźć na większości telefonów, polega na dłuższym przytrzymaniu pola tekstowego. W tym celu:
- Otwórz dowolną aplikację, która uruchamia klawiaturę na telefonie – np. Messenger, Telegram, Wiadomości SMS czy Notatnik.
- Przytrzymaj palec przez kilka sekund na pustym polu tekstowym.
- Wybierz opcję Schowek, Wklej ze schowka, Wklej itp.
Możesz też podejrzeć dane zapisane w schowku po kliknięciu odpowiedniej ikony – najczęściej przypomina ona notes. Znajduje się w różnych miejscach, w zależności od rodzaju klawiatury:
- starsze wersje klawiatury Gboard – po kliknięciu symbolu „G” w lewym górnym rogu klawiatury,
- nowe wersje klawiatury Gboard – nad klawiaturą od razu po jej wyświetleniu,
- klawiatury SwiftKey – po kliknięciu symbolu plusa lub trzech kropek z lewej strony klawiatury.
Na wielu smartfonach schowek można także otworzyć z poziomu ustawień telefonu, np. Ustawienia – System – Język i wprowadzanie – Klawiatura – Pisanie – Schowek. Czasami funkcja ta pokazuje się także po kliknięciu i przytrzymaniu ikony koła zębatego nad klawiaturą.
Gdzie jest schowek w telefonie Samsung?
Telefony tej marki mają wbudowaną klawiaturę Samsung, która pozwala szybko znaleźć schowek w telefonie. W tym celu:
- Uruchom dowolną aplikację, która wyświetla klawiaturę (np. Wiadomości SMS lub Messenger).
- Zacznij pisać wiadomość, aby rozwinąć wirtualną klawiaturę.
- Kliknij ikonę nad klawiaturą, która przypomina notes.
- Alternatywnie możesz kliknąć puste pole tekstowe, przytrzymać palec przez kilka sekund i wybrać opcję Schowek.
Gdzie jest schowek w iPhone?
Smartfony iPhone z systemem iOS nie pozwalają bezpośrednio otworzyć schowka. Możesz jednak podejrzeć zapisane w nim dane z poziomu aplikacji z polem tekstowym, np. Notatki:
- Otwórz aplikację.
- Przytrzymaj palec przez kilka sekund na polu tekstowym i użyj polecenia Wklej.
Istnieje także możliwość, aby przeglądać zapisane dane za pomocą zewnętrznych aplikacji do zarządzania schowkiem, np. CLIP+ czy Clipper.
Kopiuj do schowka – gdzie to jest?
Możesz na swoim telefonie w prosty sposób kopiować dane do schowka, a następnie przenosić je do innych aplikacji. W tym celu:
- Otwórz dowolną aplikację, która uruchamia klawiaturę ekranową.
- Zaznacz element, który chcesz skopiować i kliknij polecenie Kopiuj lub Kopiuj do schowka.
- Przejdź do innej aplikacji, przytrzymaj pole tekstowe i wybierz opcję Wklej lub Wklej ze schowka.
Bezpieczny Internet – ochrona zawartości schowka i innych poufnych danych
W schowku na twoim telefonie mogą znaleźć się poufne informacje – np.:
- numer PESEL,
- dane logowania do aplikacji mobilnej banku, poczty lub innych serwisów,
- informacje z karty kredytowej lub dowodu osobistego.
Takie dane są cennym łupem dla cyberprzestępców. Wykorzystują oni coraz bardziej zaawansowane techniki i narzędzia służące kradzieży wrażliwych informacji i włamaniom na konta bankowe. Aby uniknąć takiego ryzyka, warto korzystać z Bezpiecznego Internetu – naszej usługi cyberbezpieczeństwa na telefon, komputer i inne urządzenia. Zapewnia dostęp do wielu skutecznych modułów ochrony, w tym:
- oprogramowania antywirusowego,
- menedżera haseł,
- alertów o wyciekach danych,
- bezpiecznej e-bankowości,
- ochrony sieci Wi-Fi,
- powiadomień o próbach phishingu,
- ochrony przed fałszywymi sklepami internetowymi i innymi niebezpiecznymi stronami,
- kontroli rodzicielskiej.
Bezpieczny Internet możesz mieć w pakiecie z naszym internetem stacjonarnym lub internetem mobilnym, a także usługą telefonii komórkowej Netia Mobile 5G, która zapewnia nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y + nawet 100 GB internetu w zasięgu 5G Ultra.
Potrzebujesz nowego smartfona? Każdy nasz klient (bez względu na usługę w abonamencie) może zamówić za pośrednictwem strony internetowej nowy telefon na raty 0%. Do wyboru są modele popularnych marek, m.in. Xiaomi, Samsung, iPhone, Motorola czy Huawei. Znajdź swój wymarzony telefon, kliknij Zamów i prześlij przez formularz swoje dane kontaktowe. Wkrótce zadzwoni do ciebie nasz ekspert produktowy i pomoże ci złożyć zamówienie.
Schowek to jedna z najbardziej niedocenianych funkcji smartfona – działa w tle, a potrafi znacząco przyspieszyć codzienną pracę z tekstem i multimediami. Jednak przechowywane tam dane mają charakter tymczasowy, dlatego oprócz wygody liczy się także świadome korzystanie ze schowka oraz odpowiednie zabezpieczenia telefonu..
Daniel Domański, Kierownik Zespołu Rozwoju Oferty, Netia S.A.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty
