25 listopada 2025
Jak odzyskać dane z telefonu z uszkodzonym ekranem? Czy to w ogóle możliwe?
Jak odzyskać dane z uszkodzonego telefonu, gdy ekran nie działa? Ponowne uruchomienie urządzenia może nie być możliwe, co utrudni dostęp do cennych danych, w tym kontaktów, loginów i haseł, notatek, zdjęć, filmów, maili czy wiadomości SMS. Warto wtedy wypróbować proste sposoby na to, jak odzyskać dane z telefonu z rozbitym wyświetlaczem.
Spis treści
- Jak odzyskać dane z uszkodzonego telefonu? Sposoby wraz z krótkim wstępem
- Uszkodzony wyświetlacz – jak odzyskać kontakty?
- Telefony na raty 0% dla klientów Netii

Jak odzyskać dane z uszkodzonego telefonu? Informacje w pigułce
Szukasz podpowiedzi, jak odzyskać dane z telefonu z rozbitym wyświetlaczem? Poznaj różne możliwe rozwiązania, które pozwolą ci odblokować urządzenie i uzyskać dostęp do zawartości pomimo uszkodzonego ekranu. Przygotowaliśmy proste instrukcje krok po kroku.
Lista sposobów na to, jak odzyskać dane z telefonu z uszkodzonym ekranem:
- Podłącz telefon do komputera przy użyciu kabla USB.
- Zastosuj program do odzyskiwania danych.
- Przywróć backup danych z chmury.
- Zgraj dane z karty SIM lub karty pamięci.
- Użyj adaptera OTG jako hosta.
- Oddaj telefon do serwisu.
Podłącz telefon do komputera przy użyciu kabla USB
Sprawdź, czy komputer wykrywa Twój smartfon po jego podłączeniu za pomocą kabla USB. Jest to możliwe pod warunkiem, że nie doszło do uszkodzenia portu USB-C, płyty głównej ani innych podzespołów w telefonie.
W wielu nowoczesnych modelach smartfonów musi być również włączona funkcja debugowania. Pozwala ona uzyskać dostęp do plików bez konieczności potwierdzania na ekranie, że chcesz używać połączenia USB do transferu plików i zdjęć. Musi być włączona jeszcze w momencie, zanim dojdzie do uszkodzenia wyświetlacza – można ją aktywować z poziomu trybu programisty w ustawieniach telefonu.
Aby podłączyć telefon do komputera za pomocą USB:
- Włącz telefon i komputer.
- Połącz urządzenia ze sobą kablem USB.
- Otwórz eksplorator plików i przejdź do folderu, w którym znajdują się pliki z pamięci telefonu.
- Zapisz wybrane pliki na dysku komputera i w razie potrzeby przenieś je na nowy telefon.
Zastosuj program do odzyskiwania danych
Sposób z kablem USB nie przyniósł rezultatu? Spróbuj odzyskać dane z telefonu bez wyświetlacza za pomocą oprogramowania do odzyskiwania danych. Upewnij się, że jest ono kompatybilne z Twoim modelem smartfonu, a następnie:
- Zainstaluj program na komputerze.
- Podłącz telefon do komputera przy użyciu USB.
- Uruchom program na komputerze.
- Zaznacz rodzaj plików, które chcesz odzyskać.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie monitora.
Przywróć backup danych z chmury
Kolejny sposób na to, jak odzyskać dane z telefonu z uszkodzonym wyświetlaczem, polega na przywróceniu backupu z wirtualnej chmury. Metoda ta sprawdzi się pod warunkiem, że opcja synchronizacji plików w chmurze na swoim telefonie nie była wcześniej używana. Możesz to zrobić po naprawie wyświetlacza lub wymianie urządzenia na nowe.
Zgraj dane z karty SIM lub karty pamięci
Całkiem możliwe, że niektóre dane zapisały się na karcie SIM lub zewnętrznej karcie pamięci microSD – jeśli były używane. Wystarczy wtedy przełożyć kartę do nowego telefonu i zgrać pliki, które chcesz odzyskać.
Użyj adaptera OTG jako hosta
Jak odzyskać dane z telefonu z zepsutym ekranem, jeśli przestał on reagować na dotyk? Jedno z możliwych rozwiązań stanowi zastosowanie adaptera OTG (On-The-Go). To rodzaj przejściówki, która pozwala smartfonowi działać jako host. Może on wtedy obsługiwać różne urządzenia peryferyjne, w tym mysz czy zewnętrzny wyświetlacz.
Ekran dotykowy nie działa, lecz nadal możesz odczytać wyświetlaną zawartość? Aby odzyskać dane z telefonu, wystarczy podłączyć do niego mysz USB za pomocą adaptera USB. Można wtedy wygodnie obsługiwać urządzenie za pomocą kursora.
- Kup adapter, który pasuje do portu ładowania w twoim telefonie – np. USB-C lub micro-USB.
- Podłącz adapter USB do uszkodzonego smartfona.
- Połącz mysz z adapterem za pomocą kabla USB.
- Jeśli potrzebujesz odblokować telefon za pomocą numeru PIN lub hasła, podłącz w taki sam sposób telefon z klawiaturą za pomocą adaptera OTG.
- Użyj myszy, aby odzyskać dane z uszkodzonego telefonu – możesz np. utworzyć kopię zapasową czy wysłać pliki do chmury.
Jak odzyskać dane z zepsutego telefonu, jeśli wyświetlacz jest mocno uszkodzony i nie można odczytać zawartości? W takim przypadku warto użyć wieloportowego adaptera OTG, aby połączyć smartfona zarówno z myszą, jak i zewnętrznym ekranem – np. monitorem czy telefonem.
- Podłącz adapter OTG do uszkodzonego telefonu i myszy za pomocą kabla USB.
- Włóż jeden wtyk kabla USB do adaptera, a drugi do gniazda HDMI w telewizorze lub monitorze.
- Włącz w telewizorze za pomocą pilota odpowiednie wejście HDMI.
- Steruj kursorem na ekranie dużego wyświetlacza, aby odzyskać dane z telefonu.
Oddaj telefon do serwisu
Jeśli wszystkie sposoby zawiodły, pozostaje oddać urządzenie do serwisu w celu naprawy lub wymiany wyświetlacza.
Uszkodzony ekran wcale nie musi oznaczać utraty zdjęć, kontaktów czy ważnych dokumentów. Kluczowe jest szybkie działanie i korzystanie ze sprawdzonych narzędzi, zanim uszkodzenia telefonu się pogłębią. Właściwe procedury potrafią przywrócić dostęp nawet wtedy, gdy urządzenie nie reaguje na dotyk.
Daniel Domański, Kierownik Zespołu Rozwoju Oferty, Netia S.A.
Uszkodzony wyświetlacz – jak odzyskać kontakty?
Sposób odzyskiwania kontaktów z telefonu po uszkodzeniu wyświetlacza będzie zależeć od tego, w jakim miejscu zostały one zapisane.
- Jeśli znajdują się w pamięci telefonu, możesz je przywrócić za pomocą programu do odzyskiwania plików lub przy użyciu kabla USB podłączonego do komputera. W innym artykule na naszym blogu wyjaśniamy krok po kroku, jak skopiować kontakty z telefonu na komputer.
- W przypadku zapisania plików na karcie SIM lub SD wystarczy przełożyć ją do nowego telefonu i skopiować kontakty na nowym urządzeniu. Równie łatwe jest odzyskanie kontaktów z telefonu bez wyświetlacza, jeśli są one zapisane w wirtualnej chmurze. Odzyskasz je po wgraniu kopii zapasowej na nowym smartfonie.
Telefony na raty 0% dla klientów Netii
Wyświetlacz jest najdroższym elementem telefonu, dlatego zwykle nie opłaca się go wymieniać – zwłaszcza jeśli minęło już sporo czasu od zakupu urządzenia. Warto więc rozważyć wymianę smartfona na nowy model – nie tylko z nienaruszonym ekranem dotykowym, lecz także:
- długo trzymającą baterią,
- dobrym aparatem,
- pojemną pamięcią wewnętrzną,
- szybkim procesorem i sporą ilością pamięci RAM.
Jeśli zostaniesz naszym klientem, zyskasz możliwość zamówienia nowoczesnego telefonu na raty 0% i bez pośrednictwa banku. Będziesz spłacać je przy okazji – np. w ramach jednej faktury za internet światłowodowy lub internet mobilny, pakiet telefonii komórkowej Netia Mobile 5G czy naszą telewizję kablową. Do wyboru są telefony znanych marek, w tym Xiaomi, Huawei, Apple, Samsung, Realme czy Motorola.
Wybierz model telefonu z aktualnej oferty i prześlij nam swój numer telefonu za pomocą formularza online. Nasz specjalista zadzwoni do ciebie i podpowie, jak zamówić urządzenie!
Szukasz korzystnego pakietu komórkowego? Sprawdź ofertę Netia Mobile 5G – dostępną dla osób przenoszących numer z innych sieci, jak i wnioskujących o nowy. W cenie abonamentu zapewnimy ci nielimitowane połączenia głosowe, SMS-y i MMS-y, a także szybki internet w zasięgu 5G Ultra. Możesz zdecydować się na jeden z dwóch wariantów miesięcznego transferu danych – 60 GB lub 100 GB. Proponujemy też opcjonalne usługi, które możesz mieć w pakiecie: Bezpieczny Internet, Disney+ i SkyShowtime.
Sprawdź też, jaki rodzaj kopii zapasowych wybrać – szczególnie jeśli zależy ci na bezpieczeństwie danych firmowych. Miej dane pod kontrolą z usługą Netia Data Protection!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty
