30 lipca 2025
Catch Up TV – co to za funkcja? Kiedy się przydaje?
Chcesz oglądać programy telewizyjne nie tylko w czasie ich emisji, lecz w dowolnie wybranym momencie? Zyskasz taką możliwość dzięki funkcji Catch Up TV. Co to jest, kiedy się przydaje i jak ją włączyć? Poznaj odpowiedź na każde z tych pytań.
Spis treści
- Catch Up TV – co to jest i jak działa?
- Kiedy przydaje się funkcja Catch Up TV?
- Jak włączyć Catch Up TV?
- Oglądaj programy do 7 dni po emisji dzięki GigaNagrywarce od Netii
Catch Up TV – co to jest i jak działa?
Catch Up TV (inaczej Replay TV) to jeden z rodzajów usługi VOD, czyli video na życzenie. Pozwala odtwarzać wybrane programy telewizyjne jeszcze przez pewien czas (zwykle do 7 dni) od daty ich pierwotnej emisji przez stacje TV. Materiały wideo w usłudze Catch Up TV są dostępne dzięki temu, że nadawcy telewizyjni rejestrują je na serwerach i okresowo przechowują.
Użytkownicy mogą następnie wybierać interesujące ich treści (np. filmy czy seriale) z cyfrowego katalogu w chmurze obliczeniowej. Funkcja Catch Up TV umożliwia strumieniowe odtwarzanie powtórek programów za pośrednictwem sieci internetowej.
Kiedy przydaje się funkcja Catch Up TV?
Usługa Catch Up TV przydaje się w różnych sytuacjach. Sprawdź, która z nich może dotyczyć właśnie ciebie.
- Zdarza ci się przegapić ważne programy w telewizji – np. premierę filmu, odcinek ulubionego serialu, wiadomości czy mecz. Unikniesz konieczności ich nagrywania.
- Nie chcesz dostosowywać się do ramówki telewizyjnej. Dzięki funkcji Catch Up TV możesz oglądać programy w dogodnym czasie po ich emisji. Nie musisz zarywać nocy, rezygnować z innych przyjemności czy odmawiać poświęcania czasu najbliższym, kiedy akurat tego potrzebują.
- Masz dość reklam, które przerywają ci transmisję. Możesz w prosty sposób je przewinąć.
- Chcesz wrócić do programu, który był niedawno emitowany. Aby np. ponownie obejrzeć najciekawsze sceny z filmu czy bramki z meczu piłkarskiego.
- Nie udało ci się zdążyć na początek transmisji. Usługa Catch Up TV pozwoli ci oglądać program od pierwszej minuty.
- Chcesz uniknąć rodzinnych „kłótni o pilota”. Gdy kilku domowników planuje w tym samym czasie włączyć różne kanały telewizyjne.
- Nie masz wystarczającego miejsca na dysku, aby nagrywać na nim programy telewizyjne. Dzięki funkcji Catch Up TV unikniesz takiej potrzeby, ponieważ materiały wideo będą dostępne online w wirtualnej chmurze.
Jak włączyć Catch Up TV?
Funkcję Catch Up TV można włączyć w menu dekodera, bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej lub w aplikacji na telefonie, tablecie, konsoli czy telewizorze Smart TV. Warto pamiętać, że usługa ta musi być udostępniona przez operatora w ramach wykupionego pakietu telewizyjnego. Można ją włączyć tylko na określonych kanałach – na niektórych jest niedostępna z powodów licencyjnych. Aby korzystać z trybu Catch Up TV, należy mieć stabilne połączenie z internetem.
Jak uruchomić funkcję Catch Up TV w dekoderze?
Aby włączyć Catch Up TV, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.
- Upewnij się, czy usługa Catch Up TV jest dostępna w ramach twojego abonamentu u operatora telewizyjnego.
- Sprawdź, czy twój dekoder obsługuje tę funkcję.
- Włącz dekoder i wciśnij na pilocie przycisk menu głównego.
- Odszukaj i wybierz za pomocą strzałek góra/dół na pilocie opcję „Catch Up” – może być ona dostępna również pod innymi nazwami, np. „Na żądanie”, „Na życzenie”, „Catch Up TV”, „TV replay”, „Oglądaj ponownie” czy „Program TV”.
- Wybierz z katalogu odpowiedni kanał i interesujący cię program – może być konieczne wskazanie daty pierwotnej emisji.
- Wybierz opcję „Oglądaj” i zatwierdź.
- W razie potrzeby przewiń materiał w przód lub w tył.
Jak włączyć Catch Up TV w aplikacji mobilnej?
Funkcję Catch Up TV można także włączyć z poziomu aplikacji na obsługującym ją urządzeniu. Sprawdź, jak to zrobić.
- Pobierz i zainstaluj odpowiednią aplikację na smartfonie, tablecie, konsoli do gier czy telewizorze Smart TV.
- Podłącz urządzenie do internetu.
- Zaloguj się do aplikacji przy użyciu danych udostępnionych przez operatora telewizyjnego.
- Odszukaj zakładki z materiałami archiwalnymi do odtwarzania – np. „Catch Up TV”, „Catch Up”, „TV replay”, „Oglądaj ponownie” czy „Program TV”.
- Wybierz kanał, datę i konkretny program.
- Kliknij przycisk odtwarzania przy wybranym materiale wideo.
Jak korzystać z usługi Catch Up TV przez przeglądarkę stron?
Niektórzy operatorzy udostępniają usługę Catch Up TV bezpośrednio z poziomu przeglądarki stron internetowych. Sprawdź, jak włączyć tę funkcję z pominięciem dekodera i bez potrzeby instalowania aplikacji na urządzeniu.
- Upewnij się, czy masz aktualną przeglądarkę – stara wersja może nie obsługiwać technologii odtwarzania strumieniowego.
- Wejdź na stronę internetową serwisu telewizji online swojego operatora.
- Zaloguj się w serwisie na swoje konto użytkownika.
- Odszukaj zakładkę „Catch Up TV”, „Catch Up”, „Program TV”, „Oglądaj ponownie” itp.
- Wybierz interesujący cię kanał, datę pierwotnej emisji i konkretny program.
- Kliknij przycisk odtwarzania.
Oglądaj programy do 7 dni po emisji dzięki GigaNagrywarce od Netii
Funkcja Catch Up TV jest dostępna w naszej usłudze GigaNagrywarka w wersji Basic i Maxi. Zapewniamy klientom na wybranych kanałach możliwość oglądania programów aż do 7 dni po ich emisji. Mogą oni również korzystać z funkcji Time Shift, która pozwala przewijać programy 2 godziny do tyłu na każdym kanale dostępnym w GigaNagrywarce. Możliwe jest także nagrywanie treści (do 1500 godzin) i ich przechowywanie w chmurze nawet do 30 dni.
Aby komfortowo oglądać programy telewizyjne – zarówno w czasie ich emisji, jak i później – potrzebujesz szybkiego oraz stabilnego internetu. Świetnie sprawdzi się w tym celu nasz internet światłowodowy, którego prędkość może wynieść do 2 GB/s. W cenie abonamentu zapewniamy nowoczesny router (np. Wi-Fi 6 lub Wi-Fi 7), który pozwala w pełni wykorzystać możliwości łącza.
Możesz również mieć w pakiecie nasze dodatkowe usługi: kanały telewizyjne, usługę VOD Disney+ czy Bezpieczny Internet, czyli system zaawansowanej ochrony przed wirusami, atakami hakerskimi, wyciekiem poufnych danych i wieloma innymi zagrożeniami w sieci.
Mieszkasz w dużym domu i zmagasz się z problemem niewystarczającego zasięgu internetu? Nasze wzmacniacze sygnału w systemie Mesh tworzą jedną zbiorczą sieć. Dzięki temu pozwalają cieszyć się szybkim i stabilnym połączeniem bezprzewodowym w całym budynku.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?


Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty