17 grudnia 2024
Jak rozwiązać problemy utraty pakietów i wysokich pingów?
W przypadku wystąpienia sytuacji utraty pakietów lub wysokich wartości parametru PING, podstawowym działaniem będzie wykonanie pomiaru śledzenia trasy pakietów. Pomiar możesz wykonać za pomocą darmowej aplikacji WinMTR (dla systemu Windows) powszechnie dostępnej w sieci.
Jak przeprowadzić test śledzenia pakietów (PING)?
Badanie PING (ICMP) służy do diagnozowania połączeń sieciowych - pozwala na sprawdzenie połączenia pomiędzy komputerem a adresem (serwerem) docelowym.
Zanim przeprowadzisz test PING:
- Wyłącz wszystkie programy i aplikacje działające w tle na Twoim komputerze (zwłaszcza aplikacje służące do pobierania plików oraz zaporę w programie antywirusowym).
- Upewnij się, że wszystkie inne urządzenia korzystające z Internetu (laptopy, komputery stacjonarne) są w czasie wykonywania testu wyłączone.
- Jeśli posiadasz usługę telewizyjną w Netii lub korzystasz z telewizji wykorzystującej łącze internetowe odłącz na czas testu dekoder.
- Podłącz komputer bezpośrednio do routera za pomocą kabla sieciowego.
Wykonanie testu utraty pakietów za pomocą wiersza poleceń:
Kliknij klawisz windows/start na klawiaturze oraz literę R, wpisz cmd i kliknij OK.
W wyświetlonym oknie wpisz ping [adres strony] (np. ping google.com)
Aby wykonać badanie z większą liczbą zapytań, wpisz: ping google.com -n 10 (gdzie 10 to wybrana liczba zapytań)
Zwróć uwagę na parametr Lost który wskazuje stratę pakietów.
Wykonanie testu za pomocą WinMTR:
Ściągnij i zainstaluj aplikację WinMTR, która dostępna jest np. na stronie producenta.
Po uruchomieniu aplikacji w oknie Host wpisz adres badanego serwera (np. onet.pl). Następnie kliknij Start. Aby wynik był miarodajny, test należy przeprowadzić na co najmniej 100 pakietach.
Po zakończeniu badania wyniki pomiaru prezentowane są w następującej tabeli:
Zwróć uwagę na wyniki w pierwszym i ostatnim rzędzie (w tym przypadku 192.168.1.1 oraz sg1.any.onet.pl):
- Jeżeli w pierwszym punkcie pomiaru (tutaj 192.168.1.1) wystąpią straty pakietów, czyli wynik jest wyższy od 0%, oznacza to, że uszkodzenie występuje na linii komputer – router, a przyczyny utraty pakietów nie leżą po stronie sieci Netii.
- Utrata pakietów występująca pomiędzy pierwszym a ostatnim hostem niekoniecznie musi oznaczać problem z usługą. Niektóre serwery mogą nie odpowiadać lub odpowiadać na tego typu zapytania z niskim priorytetem. Istotną informacją dla użytkownika są straty i czasy odpowiedzi na ostatnim, docelowym serwerze.
- Jeżeli w ostatnim punkcie procent strat przekracza 5-6%, oznacza to możliwe nieprawidłowości. Skontaktuj się wtedy z Centrum Obsługi Technicznej, w celu weryfikacji, gdzie leży przyczyna.
Zachęcamy ze skorzystania z serwisu Netia On-line zgodnie z instrukcją: Zgłaszanie awarii w serwisie Netia On-line.
Czy odpowiedź była przydatna?
Dziękujemy za odpowiedź
Pomóż nam poprawić tą odpowiedź
Dziękujemy za odpowiedź
- Odświeżenie połączenia z Internetem - restart/reset routera
- Co zrobić, gdy Internet działa mi wolno?
- Mam problem z otwieraniem stron Internetowych
- o zrobić, gdy połączenie z Internetem jest zrywane?
- Brak Wi-Fi – dlaczego nie ma Internetu?
- Słaby sygnał sieci bezprzewodowej Wi-Fi
- Czy mam zablokowane porty w usłudze Internetowej?
- Jak zamówić i skonfigurować stały adres IP?
- Jak odzyskać nazwę użytkownika i hasło do połączenia Internetowego?