03 listopada 2025
Istnieją pewne sytuacje, kiedy warto wiedzieć, jak zastrzec numer telefonu. Można go ukryć na stałe lub jednorazowo. Przedstawiamy prostą instrukcję krok po kroku dla każdej osoby zastanawiającej się, jak zrobić numer prywatny.

Spis treści
- Jak zastrzec numer telefonu?
- Czym jest numer zastrzeżony i dlaczego warto z niego korzystać?
- Jak zastrzec numer jednorazowo?
- Jak ukryć numer telefonu na stałe?
- Korzystaj bez limitu z pakietów telefonicznych Netia Mobile 5G
Jak zastrzec numer telefonu?
Numer telefonu można zastrzec na dwa sposoby – jednorazowo lub na stałe.
Jednorazowe zastrzeżenie numeru
Aby ukryć numer jedynie na krótko przed nawiązaniem pojedynczego połączenia z określonym odbiorcą, wystarczy przed jego numerem wpisać kod #31# i dotknąć przycisku w kształcie słuchawki.
Ukrycie numeru na stałe
Aby trwale zastrzec numer, można zrobić to w ustawieniach swojego telefonu (w sekcji „Ustawienia połączeń” > „ID rozmówcy”/„Pokaż swój identyfikator rozmówcy” lub podobnej). Jeśli w telefonie nie ma takiej opcji, warto skontaktować się z operatorem sieci i poprosić go o ukrycie numeru na stałe.
Czym jest numer zastrzeżony i dlaczego warto z niego korzystać?
Zastrzeganie numeru polega na ukryciu swojego numeru przed innymi użytkownikami telefonów komórkowych. Dane osoby wykonującej połączenie nie ukażą się wtedy na ekranie ich urządzenia, lecz otrzymają jedynie komunikat „Połączenie prywatne”, „Numer zastrzeżony”, „Numer prywatny” itp.
Wiedza na temat tego, jak ukryć numer telefonu, przydaje się zwłaszcza w przypadku, kiedy chcesz zadzwonić z pytaniem do nieznanej firmy. Istnieje wtedy prawdopodobieństwo, że twój numer telefonu zostanie zapisany przez dział marketingowy. Może to skutkować częstym otrzymywaniem niechcianych połączeń, np. z ofertą reklamową. Zastrzeżenie numeru pozwoli zachować prywatność i uniknąć natrętnych telefonów, które bywają irytujące oraz narażają na stratę czasu.
Warto jednak pamiętać, że niektóre osoby nie odbierają połączeń od numerów zastrzeżonych. Może to znacząco utrudnić komunikację, np. ze znajomymi, urzędami czy firmami. Zastrzeganie numeru nie powoduje, że zostanie on wykreślony z Ogólnopolskiego biura numerów oraz Książki telefonicznej. Numer nadal będzie ponadto widoczny dla każdego w przypadku wysyłania wiadomości SMS i MMS.
Jak zastrzec numer jednorazowo?
Numer zastrzeżony jednorazowo stanie się niewidoczny dla konkretnego użytkownika, z którym zamierzasz nawiązać połączenie. Przy próbie ponowienia w przyszłości kontaktu z takim numerem konieczne będzie ponowne zastrzeganie numeru.
Instrukcja dotycząca tego, jak zastrzec numer jednorazowo, jest uniwersalna dla wszystkich modeli telefonów komórkowych.
- Wejdź do aplikacji „Telefon”.
- Wprowadź za pomocą klawiatury kod #31#.
- Wpisz za kodem numer telefonu osoby, do której zamierzasz zadzwonić.
- Potwierdź połączenie poprzez stuknięcie w symbol zielonej słuchawki.
Jak ukryć numer telefonu na stałe?
Istnieje również sposób na to, jak zrobić numer prywatny na stałe dla wszystkich numerów. Można tego dokonać w ustawieniach telefonu, poprzez aplikację lub nawiązując kontakt z operatorem.
Zastrzeganie numeru w ustawieniach telefonu
Zastrzeganie numeru może przebiegać w nieco inny sposób w zależności od modelu telefonu oraz zainstalowanej wersji systemu operacyjnego. Poniżej przedstawiamy uniwersalną instrukcję dla telefonów z Androidem, która sprawdzi się w przypadku większości urządzeń.
- Stuknij na ekranie telefonu w symbol zielonej słuchawki.
- Otwórz menu „Ustawienia połączeń” – najczęściej trzeba w tym celu kliknąć symbol trzech kropek lub kresek, a następnie wybrać „Ustawienia”.
- Wybierz opcję „Ustawienia dodatkowe”/”Usługi dodatkowe”, „Ustawienia zaawansowane” itp.
- Znajdź zakładkę „ID rozmówcy”, „Pokaż swój identyfikator rozmówcy”, „Nazwa rozmówcy”, „Ukrycie numeru” itp.
- Wybierz opcję „Ukryj numer”, „Nigdy”, „Nie pokazuj” itp.
Użytkownicy telefonów z systemem iOS mogą zastrzec numer w następujący sposób:
- Wejdź do ustawień telefonu.
- Zjedź na sam dół ekranu i wybierz opcję „Aplikacje”.
- Odszukaj i otwórz aplikację „Telefon”.
- Odszukaj opcję „Pokaż moje ID wywołującego”.
- Wyłącz tryb pokazywania numeru.
Zastrzeganie numeru w aplikacji
Niektórzy operatorzy umożliwiają również zastrzeganie numeru po zalogowaniu się na własne konto w serwisie internetowym lub aplikacji mobilnej na telefonie. Ścieżka dostępu do opcji ukrywania numeru może być różna w zależności od operatora.
Zastrzeganie numeru poprzez kontakt z operatorem
Numer zastrzeżony można także aktywować poprzez zgłoszenie takiej prośby u swojego operatora, np. telefonicznie, mailowo lub osobiście w punkcie obsługi klienta.
Nasi klienci w celu zastrzeżenia numeru mogą:
- zadzwonić na naszą infolinię pod numerem 801 802 803,
- wysłać zgłoszenie na adres mailowy info@netia.pl.
Zastrzeżenie numeru w Netii trwa około 24 godzin od złożenia wniosku. Aktywacja usługi jest bezpłatna.
Korzystaj bez limitu z pakietów telefonicznych Netia Mobile 5G
Dla naszych klientów przygotowaliśmy ofertę telefonii komórkowej Netia Mobile 5G z pakietem internetu mobilnego w zasięgu 5G Ultra. Zapewniamy nielimitowane połączenia głosowe na krajowe numery komórkowe i stacjonarne, a także SMS-y i MMS-y bez ograniczeń. Transfer danych internetowych może wynieść 60 GB (10,5 GB w UE) lub 100 GB (12 GB w UE).
Możesz zagwarantować sobie dodatkowe korzyści dzięki naszym opcjonalnym usługom. Bezpieczny Internet chroni urządzenia (telefon, tablet czy komputer) przed różnymi zagrożeniami w sieci – w tym wirusami, atakami hakerskimi, wyciekiem danych czy włamaniami do e-bankowości. Warto jednocześnie rozszerzyć swój pakiet o usługi streamingowe VOD – Disney+ i SkyShowtime, które zapewniają dostęp do bogatej biblioteki filmów i seriali na życzenie.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty