19 listopada 2018
Podłączyłem komputer kablem do Innbox, ale nie mam połączenia. Co robić?
Innbox
W pierwszej kolejności sprawdź, czy router łączy się z centralą. Dioda DSL powinna się świecić. Jeżeli tak nie jest, sprawdź połączenie między routerem a gniazdkiem telefonicznym, oraz zrestartuj modem poprzez odłączenie z zasilania na 15 sekund.
- jeżeli dioda DSL świeci, sprawdź czy przewód pomiędzy modemem a komputerem nie jest uszkodzony oraz czy wtyczki są dociśnięte, sprawdź działanie na innym przewodzie jeżeli taki posiadasz.
- sprawdź czy Twoja karta sieciowa jest prawidłowo skonfigurowana, uzyskiwanie adresu IP w standardowej konfiguracji powinno być ustawione na automatyczne, sprawdź jak skonfigurować kartę Jak skonfigurować moją kartę sieciową?,
- sprawdź, czy karta sieciowa działa i jest włączona w menedżerze urządzeń- diody przy porcie ETH na komputerze powinny świecić, jeżeli karta nie działa skontaktuj się z dostawcą komputera
W przypadku braku poprawy zweryfikuj następujące kroki w zależności od konfiguracji routera
- Innbox działający jako modem (nie był konfigurowany przez użytkownika)
- Innbox skonfigurowany jako router
1.Innbox działający jako modem (nie był konfigurowany przez użytkownika)
Jeżeli router pracuje w trybie mostu (jego konfiguracja nigdy nie była zmieniana) sprawdź, czy komputer jest podłączony do wejścia LAN1 oraz sprawdź, czy na komputerze jest utworzone połączenie szerokopasmowe. Jak skonfigurować połączenie szerokopasmowe?
2.Innbox skonfigurowany jako router
W przypadku konfiguracji jako router, komputer powinien być podłączony do gniazdka LAN1 bądź LAN5 a dioda PPP powinna się świecić. Jeżeli dioda DSL świeci natomiast dioda PPP nie, zweryfikuj konfigurację routera. Jak skonfigurować urządzenie/aktywować usługę?
Jeżeli konfiguracja routera jest poprawna a Internet nie działa skontaktuj się z Centrum Obsługi Technicznej.