26 maja 2025
Jak odzyskać usunięte wiadomości SMS?
Przypadkowo zdarzyło ci się usunąć ważne wiadomości tekstowe z telefonu i obawiasz się, że ich przywrócenie nie będzie możliwe? Dowiedz się, jak odzyskać usunięte SMS-y. Prezentujemy instrukcję ich przywracania na telefonach z systemem Android i iOS.
Spis treści
- Dlaczego warto wiedzieć, jak przywrócić skasowane SMS-y?
- Co dzieje się z SMS-ami po ich usunięciu?
- Jak odzyskać usunięte SMS-y w systemie Android?
- Jak przywrócić SMS-y w telefonie iOS?
- Korzystne pakiety komórkowe w ofercie Netia Mobile 5G
Dlaczego warto wiedzieć, jak przywrócić skasowane SMS-y?
Opcja przywracania SMS-ów pozwala odzyskać wiadomości ze swojego telefonu. Może się przydać w wielu sytuacjach.
- Przypadkowe usunięcie wiadomości – z powodu chwilowej nieuwagi można łatwo usunąć ważnego SMS-a, np. z kodem weryfikacyjnym do zatwierdzenia bankowego przelewu. Może się tak stać np. wtedy, gdy omyłkowo potraktujesz daną wiadomość jako SPAM.
- Uszkodzenie telefonu – np. po upadku z dużej wysokości, może skutkować utratą dostępu do zapisanych SMS-ów.
- Błędy systemowe – czasami otwarcie wiadomości przestaje być możliwe po ostatniej aktualizacji systemu czy z powodu infekcji urządzenia złośliwym oprogramowaniem.
- Wymiana urządzenia na nowe – możesz wtedy chcieć przenieść SMS-y z telefonu na telefon.
- Potrzeba odzyskania starych informacji – o wartości sentymentalnej (np. po śmierci bliskiej osoby) czy w celach dowodowych na potrzeby postępowania sądowego.
Co dzieje się z SMS-ami po ich usunięciu?
Pliki zawierające wiadomości SMS nie są od razu bezpowrotnie usuwane z pamięci telefonu. Najpierw przez pewien czas system traktuje je jako niepotrzebne i przestaje wyświetlać. Nadal znajdują się one jednak w telefonie – aż do czasu ich nadpisania przez nowe SMS-y lub inne pliki. Do tego momentu istnieje jeszcze szansa, że uda się je odzyskać. Aby było to możliwe, należy:
- Uruchomić w telefonie tryb samolotowy – dzięki temu nie będą przychodziły nowe SMS-y.
- Wyłączyć komórkową transmisję danych i Wi-Fi – pozwoli to zapobiec dostarczaniu wiadomości z komunikatorów, pobieraniu nowych plików czy aktualizacji.
- Zaprzestać tworzenia i wysyłania nowych wiadomości SMS i możliwie jak najrzadziej korzystać z telefonu – aby uniknąć nadpisywania usuniętych wiadomości przez nowe dane.
Jak odzyskać usunięte SMS-y w systemie Android?
Istnieje kilka różnych sposobów na to, jak przywrócić usunięte wiadomości SMS telefonie. Sprawdź, jakie masz możliwości, i zapoznaj się z instrukcjami.
Przywrócenie SMS-ów z kopii zapasowej
Najprostszym sposobem na to, jak odzyskać wiadomości SMS usunięte na telefonie z systemem Android, jest przywrócenie utworzonej wcześniej kopii zapasowej. Można skorzystać z opcji jej automatycznego tworzenia i zapisywania w chmurze, na co pozwala usługa Dysku Google.
Aby przywrócić usunięte SMS-y, należy włączyć synchronizację z Dyskiem Google jeszcze przed ich skasowaniem. Backup musiał być więc wykonany, kiedy utracone wiadomości znajdowały się w skrzynce odbiorczej. Odzyskanie SMS-ów będzie możliwe po przywróceniu telefonu do ustawień fabrycznych i wybraniu opcji przywracania kopii zapasowej. W celu utworzenia backupu w usłudze Dysk Google na telefonie z Androidem:
- Wejdź w ustawienia telefonu.
- Otwórz zakładkę Google.
- Wybierz opcję Kopia zapasowa.
- Skorzystaj z polecenia Utwórz kopię zapasową teraz.
Jak odzyskać skasowane SMS-y tym sposobem? Wyjaśniamy krok po kroku.
- Zaloguj się na swoim telefonie na konto Google.
- Przejdź do Ustawień, wybierz Usługi Google, a następnie kliknij Wszystkie usługi.
- Odszukaj zakładki Tworzenie i przywracanie kopii zapasowej i wybierz opcję Kopia Zapasowa.
- Upewnij się, czy w tym miejscu jest zapisana kopia zapasowa telefonu, a w informacjach o niej znajdują się SMS-y i MMS-y.
- Przywróć urządzenie do ustawień fabrycznych – taką funkcję znajdziesz pod następującą ścieżką: Ustawienia – Zarządzanie Ogólne – Resetowanie – Ustawienia fabryczne.
- Zatwierdź polecenie resetowania, a następnie uruchom smartfona ponownie.
- Rozpocznie się automatyczna konfiguracja telefonu – w jej trakcie zaloguj się na swoje konto Google, wybierz backup do odzyskania i zaznacz opcję przywracania SMS-ów.
- Po zakończeniu konfiguracji sprawdź SMS-y w aplikacji Wiadomości na swoim smartfonie.
Aby przywrócić SMS-y na nowym telefonie, wystarczy zalogować się na konto Google i skorzystać z opcji przywracania podczas pierwszej konfiguracji – nie trzeba przywracać urządzenia do ustawień fabrycznych.
Jak odzyskać skasowane SMS-y za pomocą zewnętrznej aplikacji?
Usunięte wiadomości SMS znajdują się w ukrytym folderze, do którego dostęp będzie możliwy wyłącznie z poziomu uprawnień administratora. Aby odzyskać SMS-y, konieczne jest zrootowanie (uzyskanie uprawnień administratora) smartfona w trybie programisty jeszcze przed ich usunięciem. Dostęp do wiadomości można uzyskać przy użyciu odpowiedniego programu – po podłączeniu telefonu do komputera z włączoną funkcją debugowania SMS.
Jak odzyskać usunięte SMS-y za pomocą odpowiedniego programu? Sprawdź poniższą instrukcję.
- Pobierz i zainstaluj na swoim komputerze wybraną aplikację do odzyskiwania usuniętych SMS-ów.
- Połącz telefon z komputerem przy użyciu kabla USB.
- Aktywuj na smartfonie tryb programisty – należy przejść do Ustawień, wybrać zakładkę Informacje o telefonie – Informacje o oprogramowaniu, a następnie 7 razy kliknąć opcję Numer wersji/Numer kompilacji i wprowadzić kod PIN (jeśli jest wymagany).
- Przejdź do trybu programisty – wróć do głównego menu Ustawień i wybierz Opcje programisty.
- Włącz funkcję Debugowanie USB.
- Otwórz na komputerze program do przywracania SMS-ów i odszukaj opcję ich odzyskiwania.
- Rozpocznie się skanowanie. Po jego zakończeniu zaznacz wiadomości, które chcesz odzyskać i kliknij polecenie Przywróć lub podobne.
Pamiętaj, że tego typu programy zwykle są płatne, a darmowe wersje mają mocno ograniczone funkcjonalności, np. pozwalają odzyskać tylko pojedyncze wiadomości. Warto również mieć świadomość, że rootowanie telefonu może skutkować utratą gwarancji lub spowodować błędy systemowe.
Jak przywrócić SMS-y w telefonie iOS?
Jak odzyskać wiadomości SMS na telefonie z systemem iOS? Będzie to stosunkowo proste, jeśli nie minęło jeszcze 30 dni od ich usunięcia. Po upływie tego okresu można skorzystać z kopii zapasowej, stworzonej w wirtualnej chmurze przy użyciu aplikacji iCloud lub iTunes. Podobnie jak w przypadku backupu na Dysku Google, tym razem również konieczne jest utworzenie kopii zapasowej przed usunięciem wiadomości SMS – w momencie ich znajdowania się w skrzynce odbiorczej.
Kosz wiadomości SMS – czyli jak odzyskać usunięte wiadomości do 30 dni
Jak przywrócić skasowane SMS-y w ciągu 30 dni od ich usunięcia? Zrobisz to w prosty i szybki sposób, jeśli masz iPhone’a w wersji 16 lub nowszej.
- Otwórz na swoim iPhonie aplikację Wiadomości.
- Przejdź do listy rozmów SMS, wybierz opcję Edycja w lewym górnym rogu, a następnie Pokaż ostatnio usunięte.
- Alternatywnie możesz włączyć Filtry w lewym górnym rogu i wybrać opcję Ostatnio usunięte.
- Otworzy się kosz wiadomości SMS. Zaznacz rozmowy tekstowe, które chcesz przywrócić, kliknij polecenie Odzyskaj, a następnie Odzyskaj wiadomości.
Jak odzyskać usunięte SMS-y w usłudze iCloud na iPhonie?
Jak przywrócić skasowane SMS-y w usłudze iCloud? Można to zrobić na dwa różne sposoby:
Pierwszy sposób:
- Wejdź w ustawienia telefonu.
- Dotknij swojego zdjęcia lub imienia.
- Stuknij w iCloud, następnie wybierz Zarządzaj dyskiem i Kopie zapasowe.
- Upewnij się, że przy tworzeniu ostatniej kopii zapasowej zostały uwzględnione wiadomości SMS.
- Wybierz Ogólne warunki, następnie Resetuj i Usuń całą zawartość.
- Po przywróceniu telefonu do ustawień fabrycznych skorzystaj z opcji wgrania kopii zapasowej.
Drugi sposób:
- Wpisz swój Apple ID i zaloguj się do aplikacji iCloud.
- Wejdź do zakładki z wiadomościami tekstowymi.
- Odszukaj SMS-y, które chcesz przywrócić.
- Wejdź w ustawienia iCloud i wyłącz wiadomości tekstowe.
- Stuknij w opcję Zachowaj na moim telefonie.
- Włącz ponownie wiadomości tekstowe.
- Wybierz opcję Połącz.
Jak przywrócić usunięte SMS-y z iPhone’a w usłudze iTunes?
Aby odzyskać wiadomości SMS:
- Podłącz telefon do komputera za pomocą kabla USB.
- Włącz aplikację iTunes.
- Otwórz kartę Podsumowanie.
- W panelu Backup kliknij polecenie Przywróć.
- Zadbaj o bezpieczeństwo danych na swoim telefonie
- Aby uniknąć ryzyka bezpowrotnej utraty ważnych wiadomości SMS i innych plików zapisywanych w pamięci telefonu, warto systematycznie wykonywać kopie zapasowe.
Wykonanie kopii zapasowej w usłudze iCloud jest równie proste:
- Podłącz telefon do sieci Wi-Fi.
- W ustawieniach telefonu stuknij w swoje imię lub zdjęcie.
- Otwórz aplikację iCloud.
- Wybierz Backup, a następnie Utwórz backup teraz.
- Potwierdź operację tworzenia kopii zapasowej.
Wykonywanie backupów to niejedyny sposób, w jaki możesz zadbać o bezpieczeństwo swoich danych. Pamiętaj również o tym, aby zabezpieczyć telefon za pomocą oprogramowania antywirusowego, zapory firewall, a także funkcji ochrony poufnych danych, w tym loginów i haseł do bankowości internetowej. Wszystkie te funkcje zapewnia nasza usługa Bezpiecznego Smartfona.
Korzystne pakiety komórkowe w ofercie Netia Mobile 5G
Szukasz korzystnego pakietu komórkowego na swój telefon? Skorzystaj z naszej usługi Netia Mobile 5G. W cenie abonamentu zapewnimy ci nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y w Polsce oraz pakiet szybkiego internetu mobilnego 5G. Możesz wybrać ofertę z transferem danych o wielkości 60 GB (6 GB w UE) lub 100 GB (8 GB w UE). Częścią pakietu mogą być nasze dodatkowe usługi. Jedną z nich jest Disney+, czyli platforma VOD z wieloma filmami i serialami, które obejrzysz w dowolnym momencie na telefonie i innych urządzeniach.
Chcesz ochronić swój telefon przed różnymi zagrożeniami w internecie? Pomoże ci w tym Bezpieczny Smartfon – nasz system antywirusowy na urządzenia z systemem Android i iOS. Skutecznie zabezpiecza on nie tylko przed złośliwym oprogramowaniem, lecz także fałszywymi sklepami internetowymi czy kradzieżą loginów, haseł i innych poufnych danych.
Planujesz wymienić swój telefon na nowy? Każdy nasz klient (bez względu na wybraną usługę) może zamówić za naszym pośrednictwem smartfona na raty 0% i bez udziału banku. Do wyboru masz urządzenia wielu znanych marek, w tym Samsung, Realme, Huawei, Apple czy Xiaomi. Telefon spłacisz przy okazji – ratę doliczymy do twojego abonamentu.
Sprawdź też, na czym polega bezpieczeństwo zasobów cyfrowych oraz jakie rodzaje kopii zapasowych wybrać – szczególnie na użytek firmy. Pomocna może być usługa Netia Data Protection dla firm.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?


Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty