25 czerwca 2025
Jak przenieść dane z Androida na iPhone’a i odwrotnie?
Chcesz wymienić swój stary telefon z Androidem na nowego iPhone’a? A może planujesz zamianę w odwrotnym kierunku? Sprawdź proste, sprawdzone i bezpieczne sposoby na to, jak przenieść dane z Androida na iPhone’a oraz z iPhona na Androida.
Spis treści
- Jakie dane można przenosić między urządzeniami z różnym systemem?
- Przenoszenie danych z Androida na iOS i odwrotnie – od czego zacząć?
- Jak przerzucić dane z Androida na iPhone’a?
- Jak przenieść dane z iPhone’a na Androida?
- Przenoszenie danych z korzystnymi pakietami komórkowymi z internetem w zasięgu 5G Ultra
Jakie dane można przenosić między urządzeniami z różnym systemem?
Przenoszenie danych z Androida na iOS i odwrotnie może dotyczyć różnych plików i zapisanych informacji, w tym:
- kontaktów,
- wiadomości SMS i MMS,
- historii konwersacji i multimediów z aplikacji WhatsApp,
- zdjęć i nagrań wideo,
- notatek,
- zakładek do stron internetowych w przeglądarce,
- historii połączeń,
- muzyki,
- ustawień wyświetlacza,
- ebooków, plików PDF i innych dokumentów.
Przenoszenie danych z Androida na iOS i odwrotnie – od czego zacząć?
Zanim rozpoczniesz migrację danych pomiędzy urządzeniami, pamiętaj o kilku wstępnych zaleceniach.
- Naładuj baterie w obu telefonach do co najmniej 80% – dzięki temu unikniesz ich rozładowania przed ukończeniem przenoszenia.
- Jeśli nie chcesz czekać na ładowanie baterii, możesz podłączyć urządzenia do źródła zasilania – np. przy użyciu ładowarki sieciowej lub kabla USB.
- Upewnij się, że przenoszone dane zmieszczą się w pamięci nowego urządzenia – w przeciwnym razie ich zapisanie nie będzie możliwe.
- Zarezerwuj swój czas – przenoszenie danych może trwać nawet do kilku godzin.
Jak przerzucić dane z Androida na iPhone’a?
Przenoszenie danych z Androida na iPhone’a jest możliwe przy użyciu aplikacji „Przenieś do iOS” lub metodą ręczną. Sprawdź proste instrukcje krok po kroku.
Jak przenieść dane z Androida na iPhone za pomocą aplikacji Przenieś do iOS?
Chcesz przenieść dane z Androida na iOS? Pomoże ci w tym poniższa instrukcja.
- Włącz dwa urządzenia – z systemem Android i iOS.
- Pobierz aplikację „Przenieś do iOS” ze sklepu Google Play i zainstaluj ją na swoim starym telefonie z Androidem wersji 12 lub nowszej.
- Zbliż do siebie dwa smartfony – stary i nowy.
- Włącz na telefonie z Androidem funkcję Wi-Fi.
- Alternatywnie możesz połączyć urządzenia w sposób przewodowy – za pomocą kabla USB-C lub USB-C Lightning. Jeśli któryś smartfon ma jedynie port USB-A, potrzebna będzie przejściówka.
- Na ekranie Szybki Start twojego iPhone’a wybierz polecenie „Skonfiguruj bez innego urządzenia [Apple]” i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
- Kliknij polecenie „Przenieś dane z Androida”, a następnie „Poszukaj ekranu” oraz „Przenieś aplikacje i dane”.
- Wybierz opcję „Z Androida”.
- Włącz na telefonie z Androidem aplikację „Przenieś do iOS”, kliknij „Dalej” i zaakceptuj wymagane zgody.
- Wybierz opcję „Wysyłaj automatycznie”, a następnie „Kontynuuj”.
- Wróć do swojego iPhone’a. Na wyświetlonym oknie „Przenieś z Androida” kliknij „Dalej” i chwilę odczekaj, aż ukaże się 6-cyfrowy lub 10-cyfrowy kod.
- Przepisz kod na telefonie z Androidem. Po chwili twój iPhone utworzy prywatną (tymczasową) sieć Wi-Fi.
- Na smartfonie z Androidem połącz się z utworzoną siecią Wi-Fi – pomiń ten krok, jeśli chcesz przesłać dane kablem USB-C.
- Wybierz na smartfonie z Androidem rodzaj danych, które chcesz przerzucić, a następnie kliknij „Dalej”.
- Poczekaj, aż przesyłanie danych się zakończy – informuje o tym wczytany do końca pasek postępu na iPhonie.
- Kliknij przycisk „Gotowe” na telefonie z Androidem oraz „Dalej” na iPhonie.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, aby skonfigurować urządzenie z systemem iOS.
- Upewnij się, czy wszystkie dane zostały prawidłowo przeniesione.
Jak przenieść z Androida na iPhone’a swoje dane w sposób ręczny?
Przenoszenie danych z Androida na iPhone’a nie będzie możliwe, jeśli masz telefon z systemem starszym niż Android 12. Nawet na nowszych urządzeniach nie uda się przesłać niektórych plików, np. muzyki, ebooków i dokumentów PDF. Jak przerzucić dane z Androida na iPhone’a w takich przypadkach? Rozwiązaniem jest przenoszenie metodą ręczną – przy użyciu komputera.
- Podłącz telefon z Androidem do swojego komputera za pomocą kabla USB.
- Otwórz katalog z zawartością, którą chcesz przenieść – np. zdjęcia i nagrania wideo najczęściej są zapisane pod ścieżką „DCIM – Camera”, muzyka „DCIM > Music”, a dokumenty w folderze „Documents”.
- W razie potrzeby możesz przenieść dane nie tylko z pamięci wewnętrznej, lecz także z zewnętrznej karty pamięci lub z wirtualnych dysków chmurowych.
- Utwórz nowy folder na swoim komputerze i przeciągnij do niego wybrane pliki, które chcesz przerzucić na nowego iPhone’a.
- Odłącz od komputera telefon z Androidem i podłącz urządzenie z systemem iOS.
- Pobierz, zainstaluj i otwórz na komputerze aplikację „Urządzenia Apple”.
- Przeciągnij wybrane pliki we właściwe miejsce pamięci iPhone’a – np. zdjęcia i filmy do katalogu Zdjęcia > Albumy, pliki PDF do folderu Książki > Biblioteka, a pliki dźwiękowe do aplikacji „Muzyka”.
- Jeśli przenosisz muzykę, kliknij dodatkowo opcję Synchronizuj.
Jak przenieść dane z iPhone’a na Androida?
W tym przypadku również istnieje kilka sposobów. Poznaj je!
Jak przenieść dane z iPhone’a na Androida przy użyciu kabla USB?
Przenoszenie danych z iPhone’a na Androida jest najszybsze i najprostsze za pomocą kabla USB-C. Pomoże ci w tym nasza instrukcja krok po kroku.
- Włącz nowy i stary telefon.
- Wyłącz na swoim iPhonie aplikację FaceTime (Ustawienia > FaceTime > Wyłącz Face Time) oraz iMessage (Ustawienia > Wiadomości > Wyłącz iMessage).
- Połącz oba smartfony kablem USB-C lub USB-C Lightning.
- Wskaż rodzaje danych, które chcesz przenieść – w tym celu kieruj się instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
- Gdy już wybierzesz dane do przeniesienia, kliknij przycisk „Kopiuj”.
- Poczekaj, aż przenoszenie się zakończy i sprawdź, czy wszystkie dane znajdują się już na nowym telefonie z Androidem.
Przenoszenie danych z iPhone’a na Androida przez Wi-Fi – instrukcja
Możesz też przenieść dane z iPhone’a na Androida (w wersji 12 lub nowszej) w sposób bezprzewodowy – przez Wi-Fi. Potrzebujesz do tego aplikacji Android Switch.
- Włącz oba urządzenia i zbliż je do siebie.
- Wyłącz na swoim iPhonie aplikacje iMessage i FaceTime.
- Pobierz ze sklepu App Store aplikację Android Switch i zainstaluj ją na starym iPhonie.
- Połącz się z siecią Wi-Fi na telefonie z Androidem.
- Otwórz aplikację Android Switch na urządzeniu z Androidem (powinna być zainstalowana fabrycznie), wybierz sposób przenoszenia danych bez kabla i kliknij opcję „Switching from iPhone”.
- Zaloguj się na swoje konto Google, aby wyświetlić kod QR.
- Włącz na starym urządzeniu z iOS aplikację Android Switch i przyznaj aplikacji uprawnienia do aparatu.
- Zeskanuj kod QR z Androida przy użyciu aparatu na iPhonie.
- Po chwili urządzenia połączą się ze sobą przez tymczasową sieć Wi-Fi utworzoną na telefonie z Androidem.
- Wybierz na iPhonie rodzaj danych, które chcesz przenieść.
- Włącz funkcję kopiowania danych i poczekaj na zakończenie importowania.
- Sprawdź, czy wszystkie pliki zostały prawidłowo przeniesione.
Jak przenieść dane z iPhone’a na telefon Samsung z Androidem?
Jeśli masz nowy telefon Samsung z systemem Android, przeniesiesz dane za pomocą aplikacji Smart Switch.
- Pobierz i zainstaluj na obu urządzeniach aplikację Smart Switch.
- Połącz telefony przy użyciu kabla USB-C lub włącz na każdym urządzeniu funkcję Wi-Fi.
- Jeśli na ekranie iPhone’a pojawi się zapytanie „Ufać temu komputerowi?”, kliknij „Zaufaj”.
- Włącz aplikację Smart Switch na obu smartfonach – na nowym kliknij polecenie „Odbierz dane”, a na starym „Wyślij dane”.
- Wybierz rodzaj danych, które chcesz przenieść.
- Kliknij „Przenieś” i poczekaj, aż proces importowania się zakończy.
- Sprawdź, czy wszystkie dane zostały prawidłowo przeniesione.
Przenoszenie danych z korzystnymi pakietami komórkowymi z internetem w zasięgu 5G Ultra
Chcesz po zakupie nowego telefonu przenieść numer do innej sieci? Sprawdź nasze pakiety Netia Mobile 5G. W każdym z nich zagwarantujemy ci nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y w całym kraju. Możesz także zapewnić sobie dostęp do szybkiego internetu mobilnego 5G w pakiecie z transferem danych 60 GB lub 100 GB. Zwróć również uwagę na opcjonalne usługi – ochronę cyberbezpieczeństwa Bezpieczny Smartfon i platformę VOD Disney+.
Dopiero planujesz wymianę telefonu na nowy? Przygotowaliśmy dla swoich klientów ofertę smartfonów na raty 0%. Dostępne urządzenia mogą zamawiać wszyscy abonenci, bez względu na rodzaj usługi w umowie. Do wyboru są modele wielu znanych marek, w tym Samsung, Apple, Huawei, Realme czy Xiaomi. Telefon spłacisz przy okazji – ratę doliczymy do faktury za abonament.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?


Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty