Chat z konsultantem

Dla nowych Klientów:

Zapytaj o ofertę
i zamów usługi Netii

Rozmawiaj

Czatuj w godzinach:
10:00 - 21:00


Dla obecnych Klientów:

Przedłuż umowę/
zadaj pytanie w innej sprawie

Zapytaj >
Moje Konto

Bezpieczny Internet na Twoim komputerze, smartfonie i tablecie

  • Pełna ochrona plików i bezpieczne korzystanie z internetu
  • Niska opłata miesięczna za usługę doliczana do faktury za internet
  • Kontrola rodzicielska
  • Lokalizacja urządzenia
Aktywuj usługę w Netia Online  >

Czym jest usługa Bezpieczny Internet?

Bezpieczny Internet to pełny pakiet zabezpieczeń urządzeń stacjonarnych i mobilnych, chroniący przed wirusami, oprogramowaniem szpiegującym, atakami hakerskimi i kradzieżą tożsamości w Internecie. Ponadto zabezpiecza przed szkodliwymi witrynami internetowymi i złośliwymi aplikacjami oraz umożliwia moderowanie korzystania z Internetu przez dzieci. Funkcja Ochrona Zdalna umożliwia w lokalizowanie, blokowanie i usuwanie danych z utraconego lub skradzionego urządzenia mobilnego.

Gwarantem bezpieczeństwa najwyższej klasy jest F-Secure, uznany lider w dziedzinie oprogramowania antywirusowego. Bezpieczny Internet dostępny jest specjalnie dla klientów Netii.

Produkt zdobył nagrody:

AV comparatives - Product of the year - 2010.jpg Zwycięzca Komputer Świat - Jakość,  nr 5/2010 Najlepsza Jakość/Cena - PC Format  nr 2/2009 Najlepsza opłacalność - PC World- nr 8/2009

Usługa jest dostępna na platformy:

Co wchodzi w skład pakietu?

Ile kosztuje usługa Bezpieczny Internet?

Wariant usługi
Liczba licencji
Cena za miesiąc
Bezpieczny Internet
2 urządzenia
9,90 zł
Bezpieczny Internet
3 urządzenia
14,90 zł
Bezpieczny Internet
5 urządzeń
19,90 zł
Bezpieczny Internet
10 urządzeń
29,90 zł

Zaloguj się do Netia Online

Aktywuj usługę  >

Bezpieczny komputer i laptop

  • Ochrona przed programami wymuszającymi okup.
  • Zabezpieczenie komputera domowego tak, jak zabezpieczony
    jest Twój komputer służbowy.
  • Ograniczenie czasu, jaki dziecko może spędzać w Internecie.
  • Ochrona bankowości online zgodna z zaleceniami banków.
  • Zabezpieczenie przed fałszywymi transakcjami w sklepach
    internetowych.
  • Ochrona prywatności – nikt niepowołany nie będzie miał dostępu
    do Twoich zdjęć i filmów.
  • Ochrona dzieci przed dostępem do treści pornograficznych
    i informacji o sposobach zdobycia i zażywania narkotyków.
  • Ochrona przed kradzieżą numeru karty kredytowej.

Bezpieczny tablet

  • Kontrola nad grami, które dziecko instaluje na urządzeniach.
  • Kontrola serwisów www przeglądanych przez Twoje dziecko.
  • Ochrona urządzenia przed szkodliwym oprogramowaniem dzięki ochronie przeglądania.
  • Zabezpieczenie Twoich loginów i haseł bankowości elektronicznej.

Bezpieczny smartfon

  • Lokalizacja urządzenia - w łatwy sposób zlokalizujesz też swoje
    dziecko.
  • Ochrona konta w mediach społecznościowych
  • Kontrola gier i aplikacji, które dziecko instaluje na swoim smartfonie
  • Blokowanie połączeń, wiadomości SMS i MMS od niechcianych
    numerów

Zaloguj się do Netia Online

Aktywuj usługę  >

Wybierz interesujący Cię temat i dowiedz się więcej.

Jak można sprawdzić używaną wersję systemu Windows? Zobacz odpowiedź Zwiń
Wersję systemu operacyjnego można sprawdzić we właściwościach systemu Windows.

Aby sprawdzić właściwości systemu w systemie Microsoft Windows:
  1. Kliknij przycisk Start.
  2. Kliknij polecenie Panel sterowania.
  3. Wykonaj jedną z następujących czynności
    1. W systemie Windows 7:
      • Wybierz aplet System i zabezpieczenia.
      • Kliknij pozycję System.
    2. W systemie Windows Vista:
      • Wybierz kategorię Wydajność i konserwacja.
        Uwaga: na niektórych komputerach nie trzeba wykonywać tej czynności.
      • Kliknij pozycję System. Zostanie otwarte okno Właściwości systemu.
    3. W systemie Windows XP:
      • Wybierz kategorię Wydajność i konserwacja.
        Uwaga: na niektórych komputerach nie trzeba wykonywać tej czynności.
      • Kliknij dwukrotnie pozycję System. Zostanie otwarte okno Właściwości systemu.
        Uwaga: aby sprawdzić, czy system Windows XP jest w wersji 32-bitowej, czy 64-bitowej, kliknij tutaj.
Zostaną wyświetlone właściwości komputera, takie jak wersja systemu operacyjnego, informacje o procesorze i ilość pamięci RAM.


Ustalanie, czy na komputerze jest zainstalowana 32- czy 64-bitowa wersja systemu Windows XP

Wersję systemu Windows XP zainstalowaną na komputerze (32- lub 64-bitowa) można ustalić na kilka sposobów.
  1. W przypadku używania klawiatury systemu Windows naciśnij jednocześnie klawisze Windows i Pause/Break, aby wyświetlić okno dialogowe Właściwości systemu. Jeśli w informacjach o systemie nie ma wzmianki o wersji 32- lub 64-bitowej, na komputerze jest zainstalowana 32-bitowa wersja systemu Windows XP.
  2. Otwórz okno Mój komputer w celu sprawdzenia właściwości systemu:
    1. Kliknij przycisk Start.
    2. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer i wybierz polecenie Właściwości. Zostanie otwarte okno Właściwości systemu.
    3. Na karcie Ogólne sprawdź treść pierwszego wiersza pod pozycją Komputer:
      • W 64-bitowych wersjach systemu XP będzie wyświetlana wartość Itanium lub Itanium 2.
      • W 32-bitowej wersji systemu Windows XP będzie wyświetlana inna wartość.
  3. Otwórz narzędzie Winmsd.exe, aby sprawdzić typ systemu lub procesor:
    1. Wybierz kolejno opcje Start > Uruchom
    2. W polu Otwórz wpisz winmsd.exe i kliknij przycisk OK.
    3. Wykonaj jedną z następujących czynności:
      • W okienku po prawej znajdź pozycję Typ systemu w kolumnie Element. Sprawdź wartość:
        • W 64-bitowej wersji systemu Windows XP ta wartość to Komputer z procesorem Itanium.
        • W 32-bitowej wersji systemu Windows XP ta wartość to Komputer z procesorem x86.
      • W okienku po prawej znajdź pozycję Procesor w kolumnie Element. Sprawdź wartość:
        • W 64-bitowej wersji systemu Windows XP ta wartość rozpoczyna się od ia64.
        • W 32-bitowej wersji systemu Windows XP ta wartość rozpoczyna się od x86.
  4. Sprawdź wersję przy użyciu narzędzia diagnostycznego:
    1. Wybierz kolejno opcje Start > Uruchom.
    2. W polu Otwórz wpisz dxdiag i kliknij przycisk OK.
      Uwaga: W przypadku wyświetlenia okna dialogowego systemu Windows z monitem o potwierdzenie sterowników możesz bez obaw kliknąć przycisk Nie i kontynuować. Zostanie otwarte okno dialogowe Narzędzie diagnostyczne DirectX. Poczekaj, aż program zakończy ładowanie.
    3. Znajdź pozycję System operacyjny w obszarze Informacje o systemie: w 64-bitowej wersji systemu Windows XP wyświetlana wartość to na przykład Microsoft Windows XP 64-bit Edition.
    4. Znajdź pozycję Procesor w obszarze Informacje o systemie: w 64-bitowej wersji systemu Windows XP wyświetlana wartość to Itanium lub Itanium2.
Jak sprawdzić, czy komputer spełnia wymagania systemowe dotyczące produktu? Zobacz odpowiedź Zwiń
Komputer musi spełniać wymienione poniżej wymagania:
  1. Obsługiwane systemy operacyjne:
    1. Windows 8 (wersje 32- i 64-bitowe): wszystkie wydania.
    2. Windows 7 (wersje 32- i 64-bitowe): wszystkie wydania.
    3. Windows Vista (wersje 32- i 64-bitowe): wszystkie wydania z dodatkiem Service Pack 2 lub nowszym.
    4. Windows XP (wersje 32-bitowe): Home i Professional z dodatkiem Service Pack 3 lub nowszym.
  2. Zalecane wymagania dotyczące systemów Microsoft Windows 8, 7 i Vista:
    1. Procesor: Intel Pentium 4 2 GHz lub szybszy.
    2. Pamięć: 1 GB lub więcej.
    3. Miejsce na dysku: 800 MB wolnego miejsca na dysku (500 MB w przypadku zainstalowania tylko programu antywirusowego).
    4. Wyświetlacz: co najmniej 16-bitowa głębia kolorów (65 000 kolorów).
    5. Połączenie internetowe: połączenie internetowe jest wymagane do potwierdzenia subskrypcji i odbierania aktualizacji.
  3. Zalecane wymagania dotyczące systemu Microsoft Windows XP:
    1. Procesor: Intel Pentium III 1 GHz lub szybszy.
    2. Pamięć: 512 MB lub więcej.
    3. System operacyjny: Microsoft Windows XP z dodatkiem Service Pack 3.
    4. Miejsce na dysku: 800 MB wolnego miejsca na dysku (500 MB w przypadku zainstalowania tylko programu antywirusowego).
    5. Wyświetlacz: co najmniej 16-bitowa głębia kolorów (65 000 kolorów).
    6. Połączenie internetowe: połączenie internetowe jest wymagane do potwierdzenia subskrypcji i odbierania aktualizacji.
  4. Obsługiwane przeglądarki internetowe:
    1. Internet Explorer 7 i 8 (system Windows XP) oraz Internet Explorer 8 i 9 (32- i 64-bitowe wersje systemów Windows Vista i Windows 7), Internet Explorer 10 (32- i 64-bitowe wersje systemu Windows 8)
    2. Mozilla Firefox: dwie ostatnie wersje główne
    3. Google Chrome: dwie ostatnie wersje główne
Jak ręcznie usunąć produkty zabezpieczające powodujące konflikt? Zobacz odpowiedź Zwiń
Zaleca się używanie na komputerze tylko jednego dobrego produktu zabezpieczającego. Produkt zabezpieczający musi otworzyć plik, aby go przeskanować. Jeśli inny produkt zabezpieczający próbuje otworzyć ten sam plik w tym samym czasie, musi poczekać na zwolnienie pliku przez pierwszy produkt. Często powoduje to problemy — na przykład niepoprawne uruchamianie się programów lub awarie całego systemu.

Podczas instalacji produkt zabezpieczający automatycznie wykrywa i usuwa oprogramowanie oraz zapory największych producentów. Usunięcie tych programów może się jednak z różnych przyczyn nie powieść. W takim przypadku należy ręcznie usunąć produkty zabezpieczające lub zapory innych producentów. Można to też zrobić przed rozpoczęciem instalacji.


Ręczne usuwanie produktów zabezpieczających

Jeśli znasz nazwę produktu zabezpieczającego, możesz spróbować odinstalować go w następujący sposób:
  1. Kliknij kolejno opcje Start > Panel sterowania.
  2. Kliknij dwukrotnie aplet Dodaj lub usuń programy.
  3. Jeśli produkt jest widoczny na liście obecnie zainstalowanych programów, usuń (odinstaluj) go.
Jeśli produktu nie można odinstalować, zwróć się o pomoc do dostawcy oprogramowania, prosząc ewentualnie o narzędzie do usuwania.

Poniżej można znaleźć szczegółowe instrukcje odinstalowywania dla kilku produktów zabezpieczających dostępnych obecnie na rynku:
  1. Odinstalowywanie oprogramowania AVG 6:
    1. Kliknij kolejno opcje Start > Uruchom.
    2. W polu Otwórz wpisz tekst: „C:Program FilesGrisoftAVG6Setup.exe /uninstall”, a następnie kliknij przycisk OK.
    3. Jeśli pojawi się pytanie, czy chcesz uruchomić program Virus Vault, kliknij przycisk Nie.
    4. Jeśli pojawi się pytanie, czy chcesz kontynuować odinstalowywanie, kliknij przycisk Tak.
    5. Wybierz opcję Uruchom ponownie komputer, a następnie kliknij przycisk OK.
  2. Odinstalowywanie oprogramowania PC-cillin
    Odinstaluj produkt firmy Trend Micro przy użyciu zestawu narzędzi Trend Micro Diagnostic Toolkit

  3. Odinstalowwanie oprogramowania Ad-Aware:
    1. Kliknij ikonę Mój komputer.
    2. Przejdź do folderu C:Program FilesLavasoftAd-Aware.
    3. Uruchom plik unregaaw.exe.
    4. Usuń cały folder Ad-Aware.
    5. Usuń łącze Lavasoft Ad-Aware z menu Start oraz ikony oprogramowania Ad-Aware z pulpitu (jeśli istnieją).
    6. Przejdź do folderu C:Documents and Settings[Nazwa użytkownika]Application DataLavasoft
    7. Usuń cały folder Lavasoft.
    8. Opróżnij Kosz.
    9. Ponownie uruchom komputer.
  4. Odinstalowywanie oprogramowania McAfee
    Odinstaluj produkt firmy McAfee przy użyciu narzędzia McAfee Consumer Products Removal Tool (MCPR.exe). Narzędzie można wyszukać w Internecie, wpisując słowa kluczowe „McAfee Consumer Products Removal tool (MCPR.exe)”.

  5. Odinstalowywanie oprogramowania Norton
    Odinstaluj produkt zabezpieczający Norton przy użyciu narzędzia Nortol Removal Tool.

Więcej informacji

Jeśli jednak po zainstalowaniu produktu firmy F-Secure komputer nadal nie uruchamia się poprawnie, wykonaj następujące czynności:
  1. Uruchom komputer w trybie awaryjnym. Instrukcje można znaleźć w artykule nr 2110 — „Komputer przestaje działać po instalacji”.
  2. Usuń produkt firmy F-Secure.
  3. Utwórz plik FSDiag. Instrukcje można znaleźć w artykule „Tworzenie pliku FSDiag”.
  4. Wyślij plik FSDiag do pomocy technicznej firmy F-Secure, tworząc odpowiednie zgłoszenie.
Dlaczego firma Netia używa instalatora sieciowego do pobierania i instalowania produktu? Zobacz odpowiedź Zwiń
Firma Netia używa niewielkiego instalatora sieciowego z następujących powodów:
  1. Mały rozmiar instalatora sieciowego powoduje, że początkowy proces pobierania trwa szybciej niż kiedykolwiek. Następnie instalator sieciowy przejmuje zadania związane z pobieraniem dodatkowych składników, co z kolei zwiększa niezawodność procesu instalacji.
  2. Instalacja produktów przebiega obecnie znacznie szybciej, ponieważ pobierane i instalowane są tylko potrzebne składniki produktu.
  3. Zawsze instalowana jest najnowsza wersja. Oznacza to, że użytkownik nie musi uaktualniać produktu po instalacji.
Jak odinstalować produkt? Zobacz odpowiedź Zwiń
Aby odinstalować produkt Bezpieczny Internet Premium z systemu Windows XP:
  1. Kliknij kolejno opcje Start > Panel sterowania.
  2. Kliknij dwukrotnie aplet Dodaj lub usuń programy.
  3. Przewiń widok do pozycji produktu F-Secure i kliknij przycisk Zmień/usuń.
  4. Po wyświetleniu monitu ponownie uruchom komputer.
Aby odinstalować produkt Bezpieczny Internet Premium z systemu Windows Vista:
  1. Kliknij kolejno opcje Start > Panel sterowania.
  2. Kliknij pozycję Odinstaluj program.
  3. Przewiń widok do pozycji produktu F-Secure i kliknij przycisk Odinstaluj/zmień.
  4. Po wyświetleniu monitu ponownie uruchom komputer.
Aby odinstalować produkt Bezpieczny Internet Premium z systemu Windows 7:
  1. Kliknij kolejno opcje Start > Panel sterowania.
  2. Kliknij dwukrotnie aplet Programy i funkcje.
  3. Przewiń widok do pozycji produktu F-Secure i kliknij przycisk Odinstaluj/zmień.
  4. Po wyświetleniu monitu ponownie uruchom komputer.
Jakie funkcje ma Zapora? Zobacz odpowiedź Zwiń
Funkcja zapory w produkcie została przeprojektowana. Nowa zapora jeszcze bardziej ułatwia korzystanie z produktu.

Do obsługi podstawowych funkcji zapory, takich jak filtrowanie przychodzącego ruchu sieciowego, ustawienia zależne od lokalizacji oraz obsługa grupy domowej, produkt używa teraz wbudowanej Zapory systemu Windows. Poza podstawową ochroną zapewnianą przez Zaporę systemu Windows produkt oferuje następujące mechanizmy zabezpieczeń:
  1. Blokowanie pobierania programów wykorzystujących luki w zabezpieczeniach i innych niebezpiecznych plików. Każdy pobrany plik jest skanowany, a wszystkie szkodliwe pliki są automatycznie blokowane.
  2. Zapobieganie dostępowi podejrzanych aplikacji do Internetu. Jeśli nie można zweryfikować poziomu bezpieczeństwa aplikacji, funkcja DeepGuard rozpoczyna monitorowanie jej działań. Na podstawie analizy tych działań funkcja DeepGuard zezwala lub nie zezwala na dostęp do sieci lub prosi użytkownika o podjęcie decyzji.
  3. Wykrywanie manipulowania przeglądarką. Funkcja DeepGuard wykrywa, czy złośliwe oprogramowanie próbuje manipulować przeglądarką użytkownika, i blokuje takie działania.
Jak zezwolić aplikacji na dostęp do komputera przez zaporę? Zobacz odpowiedź Zwiń
Gdy zapora jest włączona, ogranicza dostęp do i z komputera. Niektóre aplikacje do poprawnego działania mogą wymagać zezwolenia na dostęp przez zaporę. Produkt zapewnia ochronę komputera za pomocą Zapory systemu Windows.

Aby zmienić ustawienia Zapory systemu Windows:
  1. Otwórz program Computer Security.
  2. Na stronie głównej programu Computer Security kliknij pozycję Ustawienia.
    Uwaga: zmiana ustawień wymaga uprawnień administratora.
  3. Wybierz kolejno opcje Computer Security > Zapora.
  4. Kliknij pozycję Zmień ustawienia zapory systemu Windows.
    Uwaga: edycja ustawień wymaga uprawnień administratora.
Więcej informacji na temat Zapory systemu Windows można znaleźć w dokumentacji systemu Microsoft Windows.
Jak zezwolić na aplikację zablokowaną przez funkcję DeepGuard? Zobacz odpowiedź Zwiń
Niekiedy funkcja DeepGuard blokuje uruchomienie bezpiecznej aplikacji, nawet jeśli użytkownik chce jej użyć i wie, że jest bezpieczna. Dzieje się tak, ponieważ aplikacja próbuje wprowadzić potencjalnie szkodliwe zmiany w systemie. Może się też zdarzyć, że aplikacja zostanie przypadkowo zablokowana przez użytkownika po wyświetleniu okna podręcznego funkcji DeepGuard.

Aby zezwolić na aplikację zablokowaną przez funkcję DeepGuard:
  1. Otwórz program Bezpieczny Internet (Netia Starter) > Ochrona komputera.
  2. Na stronie głównej programu Ochrona Komputera kliknij opcję Narzędzia.
  3. Kliknij pozycję Aplikacje. Zostanie wyświetlona lista monitorowanych aplikacji.
  4. Znajdź aplikację, na którą chcesz zezwolić.

    Uwaga: Klikając nagłówki kolumn, możesz sortować listę. Aby na przykład posortować listę według grup dozwolonych i zablokowanych programów, kliknij kolumnę Uprawnienie.
  5. Wybierz opcję Zezwalaj w kolumnie Uprawnienie.
  6. Kliknij przycisk Zamknij.
Funkcja DeepGuard ponownie zezwoli aplikacji na wprowadzanie zmian w systemie.
Jak wykluczyć plik lub folder ze skanowania? Zobacz odpowiedź Zwiń
Niekiedy zachodzi potrzeba wykluczenia pliku lub folderu ze skanowania. Wykluczone elementy nie są skanowane, dopóki nie zostaną usunięte z listy wykluczonych elementów.

Uwaga: Funkcje skanowania ręcznego i skanowania w czasie rzeczywistym mają oddzielne listy wykluczeń. Jeśli na przykład plik zostanie wykluczony ze skanowania w czasie rzeczywistym, będzie nadal skanowany podczas skanowania ręcznego, chyba że zostanie wykluczony także ze skanowania ręcznego.

Aby wykluczyć plik lub folder ze skanowania:
  1. Otwórz program Bezpieczny Internet (Netia Starter) > Ochrona Komputera.
  2. Na stronie głównej programu Ochrona Komputera kliknij opcję Ustawienia.
  3. Wykonaj jedną z następujących czynności:
    1. Wybierz kolejno opcje Ochrona Komputera > Skanowanie w poszukiwaniu wirusów.
    2. Wybierz kolejno opcje Inne ustawienia > Skanowanie ręczne.
  4. Kliknij łącze Wyklucz pliki ze skanowania. Zostanie wyświetlone okno dialogowe Wyklucz ze skanowania.
  5. W zależności od tego, jakie elementy mają zostać wykluczone ze skanowania, wykonaj jedną z następujących czynności:
    1. Aby wykluczyć plik, napęd lub folder:
      • Wybierz kartę Obiekty.
      • Zaznacz pole wyboru Wyklucz obiekty (pliki, foldery itd.).
      • Kliknij przycisk Dodaj.
      • Wybierz plik, napęd lub folder, który ma zostać wykluczony ze skanowania w poszukiwaniu wirusów.
        Uwaga: Niektóre napędy mogą być wymienne, na przykład napędy CD i DVD oraz napędy sieciowe. Nie można wykluczać napędów sieciowych ani pustych napędów wymiennych.
      • Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno dialogowe Wyklucz ze skanowania.
    2. Aby wykluczyć pliki określonego typu:
      • Wybierz kartę Typy plików.
      • Zaznacz pole wyboru Wyklucz pliki z tymi rozszerzeniami.
      • W polu obok przycisku Dodaj wpisz rozszerzenie określające typ plików, które chcesz wykluczyć.
      • Kliknij przycisk Dodaj.
      • Powtórz kroki 3 i 4 dla pozostałych rozszerzeń plików, które chcesz wykluczyć ze skanowania.
      • Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno dialogowe Wyklucz ze skanowania.
Uwaga: niektóre pliki, takie jak pliki wykonywalne, są zawsze skanowane i nie można ich wykluczać.
Jak wykluczyć aplikację ze skanowania? Zobacz odpowiedź Zwiń
Aplikacji nie można wykluczać bezpośrednio. Nowe aplikacje pojawiają się na liście wykluczeń tylko w wyniku wykluczenia ich w trakcie skanowania.

Jeśli funkcja skanowania wykryje aplikację, która zachowuje się jak oprogramowanie szpiegujące lub ryzykowne, ale użytkownik wie, że jest ona bezpieczna, może wykluczyć ją ze skanowania, tak aby produkt nie wyświetlał więcej ostrzeżeń dotyczących tej aplikacji. Jeśli jednak aplikacja zachowuje się jak wirus lub inne złośliwe oprogramowanie, nie można jej wykluczyć.

Aplikacje wykluczone ze skanowania można wyświetlać i usuwać z listy elementów wykluczonych, gdyby w przyszłości miały być znowu uwzględniane podczas skanowania. Aby wyświetlić aplikacje wykluczone ze skanowania:
  1. Otwórz program Bezpieczny Internet (Netia Starter) > Ochrona Komputera.
  2. Na stronie głównej programu Ochrona Komputera kliknij opcję Ustawienia.
  3. Wykonaj jedną z następujących czynności:
    1. Wybierz kolejno opcje Ochrona Komputera > Skanowanie w poszukiwaniu wirusów.
    2. Wybierz kolejno opcje Inne ustawienia > Skanowanie ręczne.
  4. Kliknij łącze Wyklucz pliki ze skanowania. Zostanie wyświetlone okno dialogowe Wyklucz ze skanowania.
  5. Na karcie Aplikacje wyświetlane są aplikacje wykluczone ze skanowania.
Jak tymczasowo zezwolić na cały ruch sieciowy? Zobacz odpowiedź Zwiń
Aby zezwolić na cały ruch sieciowy, należy wyłączyć zaporę.

Ostrzeżenie: Wyłączanie zapory nie jest zalecane. Wyłączenie zapory powoduje narażenie komputera na ataki sieciowe. Jeśli aplikacja przestanie działać, ponieważ nie może nawiązać połączenia z Internetem, zamiast wyłączać zaporę należy zmienić ustawienia zapory.

Aby włączyć lub wyłączyć zaporę:
  1. Otwórz program Bezpieczny Internet (Netia Starter) > Ochrona Komputera.
  2. Na stronie głównej programu Computer Security kliknij opcję Stan.
  3. Kliknij pozycję Zmień ustawienia na tej stronie

    Uwaga: wyłączenie funkcji zabezpieczeń wymaga uprawnień administratora.
  4. Kliknij odpowiedni suwak, aby włączyć lub wyłączyć zaporę.
Jak zapobiec pobieraniu szkodliwych plików przez aplikacje? Zobacz odpowiedź Zwiń
Istnieje możliwość zapobiegania pobieraniu przez aplikacje szkodliwych plików z Internetu.

Niektóre witryny internetowe zawierają programy wykorzystujące luki w zabezpieczeniach i inne szkodliwe pliki, które mogą wyrządzić szkody na komputerze. Zaawansowana ochrona sieciowa umożliwia zapobieganie pobieraniu szkodliwych plików przez aplikacje, zanim takie pliki dotrą na komputer.

Aby zablokować pobieranie szkodliwych plików przez dowolną aplikację:
  1. Otwórz program Bezpieczny Internet (Netia Starter) > Ochrona Komputera.
  2. Na stronie głównej programu Ochrona Komputera kliknij pozycję Ustawienia.
    Uwaga: zmiana ustawień wymaga uprawnień administratora.
  3. Wybierz kolejno opcje Ochrona Komputera > Zapora.
  4. Wybierz opcję Nie zezwalaj aplikacjom na pobieranie szkodliwych plików.
    Uwaga: to ustawienie jest aktywne nawet w przypadku wyłączonej zapory.
Jak wyłączyć wyświetlanie klasyfikacji bezpieczeństwa dla witryn internetowych? Zobacz odpowiedź Zwiń
Klasyfikację bezpieczeństwa w przeglądarce można wyłączyć na dwa sposoby.
  1. Otwórz panel główny i kliknij pozycję Ochrona Internetu.
  2. Kliknij pozycję Użytkownicy i wybierz użytkownika, dla którego chcesz edytować funkcje programu Ochrona Internetu.
  3. Kliknij łącze Ustawienia ochrony przeglądania. Zostanie wyświetlone okno ustawień funkcji Ochrona przeglądania.
  4. Usuń zaznaczenie pola wyboru obok opcji Pokaż klasyfikację, a następnie kliknij przycisk OK.
Jak usunąć złośliwe oprogramowanie z folderu Kosz? Zobacz odpowiedź Zwiń
Produkt firmy Netia (Bezpieczny Internet) może wykrywać zainfekowane pliki wewnątrz folderów Kosz. Foldery Kosz są używane do przechowywania usuniętych plików. Zazwyczaj znajdują się w następujących miejscach:
  1. C:RECYCLED
  2. C:RECYCLER
  3. C:$RECYCLE.BIN
Aby usunąć zainfekowane pliki z tych folderów, należy opróżnić Kosz.

Aby opróżnić Kosz, wykonaj następujące czynności:
  1. Kliknij dwukrotnie ikonę Kosz na pulpicie.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Opróżnij Kosz.
  3. Kliknij przycisk OK.
Zostaną usunięte wszystkie pliki znajdujące się w folderach Kosz na wszystkich napędach. Są to pliki przeznaczone do usunięcia, zatem operacja nie powoduje utraty żadnych faktycznych danych. ABCDEF GHIJKL
Drugie pełne skanowanie komputera przebiegło bardzo szybko. Czy produkt na pewno szczegółowo sprawdził cały komputer? Zobacz odpowiedź Zwiń
Przy użyciu pełnego skanowania komputera wszystkie dyski twarde są sprawdzane pod kątem obecności złośliwego oprogramowania, takiego jak wirusy, programy typu rootkit i oprogramowanie szpiegujące. Drugie pełne skanowanie komputera (i każde kolejne) przebiega znacznie szybciej, ponieważ sprawdzane są tylko zmienione pliki. W ten sposób zmienia się liczba skanowanych plików podczas kolejnych operacji skanowania.

Jeśli archiwum nie zostało zmienione w czasie między operacjami skanowania, to podczas kolejnego skanowania nie zostanie sprawdzone. Archiwum zawierające 100 plików powoduje zwiększenie liczby plików sprawdzanych podczas pierwszego skanowania o 101. Drugie skanowanie ręczne zwykle trwa kilka minut.

Pomijane są również pliki zawierające cyfrowe podpisy od zaufanych dostawców, których podpis nie został naruszony, na przykład pliki systemu Windows i programów Adobe Acrobat Reader, Microsoft Excel. Niezmodyfikowane pliki pochodzące od firmy Netia też nie są skanowane. Są tworzone przez oprogramowanie zabezpieczające, więc nie ma potrzeby, aby je sprawdzać.

Warto zaznaczyć, że skanowanie zaplanowane może wykryć więcej wirusów niż skanowanie ręczne, ponieważ skanowanie zaplanowane jest uruchamiane z uprawnieniami administratora, przez co może mieć dostęp do dodatkowych plików.
Czy ręczne skanowanie dysków twardych każdego dnia jest konieczne? Zobacz odpowiedź Zwiń
Zazwyczaj ręczne skanowanie dysków twardych nie jest potrzebne. Skanowanie w poszukiwaniu wirusów i oprogramowania szpiegującego obejmuje skanowanie w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że komputer jest skanowany w poszukiwaniu wirusów w czasie rzeczywistym. Dodatkowo można wykonać ręczne skanowanie komputera w poszukiwaniu wirusów za pomocą skanowania zaplanowanego.

Uwaga: Skanowanie w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania jest intensywnym procesem. Wymaga pełnej mocy komputera i zajmuje nieco czasu. Z tego powodu korzystne jest skonfigurowanie programu do przeprowadzania skanowania w czasie, gdy komputer nie jest używany.


Konfigurowanie skanowania zaplanowanego

Komputer może być skanowany przez program w regularnych odstępach czasu, na przykład codziennie, co tydzień lub co miesiąc. Aby ustawić harmonogram skanowania:
  1. Otwórz program Bezpieczny Internet (Netia Starter) > Ochrona Komputera.
  2. Na stronie głównej programu Ochrona Komputera kliknij opcję Ustawienia.
  3. Wybierz kolejno opcje Inne ustawienia > Skanowanie zaplanowane.
  4. Wybierz opcję Włącz skanowanie zaplanowane.
  5. Wybierz dni, w jakie regularnie ma odbywać się skanowanie w poszukiwaniu wirusów i oprogramowania szpiegującego:
    OpcjaOpis
    CodziennieCodzienne skanowanie
    Co tydzieńSkanowanie jest wykonywane w wybrane dni tygodnia. Z listy po prawej stronie wybierz dni, w których ma być przeprowadzane skanowanie
    Co miesiącSkanowanie jest wykonywane w maksymalnie trzy dni miesiąca. Aby wybrać dni skanowania:
    1. Wybierz jedną z opcji Dzień.
    2. Z listy obok wybranego dnia wybierz odpowiedni dzień miesiąca.
    3. Powtórz czynność, jeśli skanowanie ma być przeprowadzane jeszcze innego dnia.
  6. Określ godzinę rozpoczęcia skanowania w wybrane dni:
    OpcjaOpis
    Godzina rozpoczęciaGodzina rozpoczęcia skanowania. Wybierz porę, gdy komputer zwykle nie jest używany
    Jeżeli komputer nie jest używanyWybierz okres bezczynności, po którym rozpoczyna się skanowanie, jeśli komputer nie jest używany
  7. Kliknij przycisk OK.
Jak wyczyścić zainfekowany folder System Volume Information lub folder funkcji Przywracanie systemu? Zobacz odpowiedź Zwiń
W przypadku zainfekowania komputera przez wirusa możliwe jest, że w folderze funkcji Przywracanie systemu została utworzona kopia tego wirusa. Przywracanie systemu to funkcja systemu operacyjnego Windows.

Aby przeskanować i wyczyścić folder funkcji Przywracanie systemu, konieczne jest wyłączenie tej funkcji. Wyłączenie funkcji Przywracanie systemu powoduje utratę ostatniego punktu przywracania systemu. Niestety nie istnieje inny sposób usuwania infekcji z folderu funkcji Przywracania systemu. Aby nadal korzystać z funkcji Przywracanie systemu, należy pamiętać o jej włączeniu po usunięciu zainfekowanych plików.

Aby wyłączyć funkcję Przywracanie systemu w systemie Windows 7:
  1. Zamknij wszystkie otwarte programy.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Komputer i wybierz polecenie Właściwości. Zostanie otwarte okno dialogowe Wyświetl podstawowe informacje o tym komputerze.
  3. Kliknij pozycję Ochrona systemu. Zostanie wyświetlone okno dialogowe Właściwości systemu.
  4. Kliknij kartę Ochrona systemu.
  5. Kliknij przycisk Konfiguruj.
  6. Wybierz opcję Wyłącz ochronę systemu.
  7. Kliknij przycisk Zastosuj.
  8. Jeśli pojawi się pytanie, czy chcesz wyłączyć ochronę systemu, kliknij przycisk Tak.
  9. Kliknij przycisk OK.
  10. Przeskanuj wszystkie dyski twarde i wszystkie pliki w poszukiwaniu wirusów przy użyciu produktu zabezpieczającego firmy F-Secure.
Po przeprowadzeniu skanowania i czyszczenia plików możesz włączyć funkcję Przywracanie systemu w systemie Windows 7, wykonując następujące czynności:
  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Komputer i wybierz polecenie Właściwości. Zostanie otwarte okno dialogowe Wyświetl podstawowe informacje o tym komputerze.
  2. Kliknij pozycję Ochrona systemu.
  3. Kliknij kartę Ochrona systemu.
  4. Kliknij przycisk Konfiguruj.
  5. Wybierz opcję Przywróć ustawienia systemu oraz poprzednie wersje plików.
  6. Kliknij przycisk Zastosuj.
  7. Kliknij przycisk OK.
Aby wyłączyć funkcję Przywracanie systemu w systemie Windows XP:
  1. Zamknij wszystkie otwarte programy.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer i wybierz polecenie Właściwości. Zostanie otwarte okno dialogowe Właściwości systemu.
  3. Kliknij kartę Przywracanie systemu.
  4. Zaznacz pole wyboru Wyłącz Przywracanie systemu na wszystkich dyskach.
  5. Kliknij przycisk Zastosuj.
  6. Jeśli pojawi się pytanie, czy chcesz wyłączyć funkcję Przywracanie systemu, kliknij przycisk Tak.
  7. Kliknij przycisk OK.
  8. Przeskanuj wszystkie dyski twarde i wszystkie pliki w poszukiwaniu wirusów przy użyciu produktu zabezpieczającego firmy F-Secure.
Po przeprowadzeniu skanowania i czyszczenia plików możesz włączyć funkcję Przywracanie systemu w systemie Windows XP, wykonując następujące czynności:
  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer i wybierz polecenie Właściwości. Zostanie otwarte okno dialogowe Właściwości systemu.
  2. Kliknij kartę Przywracanie systemu.
  3. Usuń zaznaczenie pola wyboru Wyłącz Przywracanie systemu na wszystkich dyskach.
  4. Kliknij kolejno przyciski Zastosuj i OK.
Aby wyłączyć funkcję Przywracanie systemu w systemie Windows Vista:
  1. Zamknij wszystkie otwarte programy.
  2. Kliknij przycisk Start.
  3. Wybierz kolejno opcje Wszystkie programy > Konserwacja.
  4. Wybierz kolejno opcje Konserwacja > Centrum kopii zapasowych i przywracania.
  5. Kliknij pozycję Utwórz punkt przywracania lub zmień ustawienia. W razie potrzeby kliknij przycisk Kontynuuj.
  6. W obszarze Dostępne dyski usuń zaznaczenia pól wyboru dla wszystkich napędów.
  7. Kliknij przycisk Zastosuj.
  8. Jeśli pojawi się pytanie, czy chcesz wyłączyć funkcję Przywracanie systemu, kliknij przycisk Wyłącz Przywracanie systemu.
  9. Kliknij przycisk OK.
  10. Ponownie uruchom komputer.
  11. Przeskanuj wszystkie dyski twarde i wszystkie pliki w poszukiwaniu wirusów przy użyciu produktu zabezpieczającego firmy F-Secure.
Po przeprowadzeniu skanowania i czyszczenia plików możesz włączyć funkcję Przywracanie systemu w systemie Windows Vista, wykonując następujące czynności:
  1. Zamknij wszystkie otwarte programy.
  2. Kliknij przycisk Start.
  3. Wybierz kolejno opcje Wszystkie programy > Konserwacja.
  4. Wybierz kolejno opcje Konserwacja > Centrum kopii zapasowych i przywracania.
  5. Kliknij pozycję Utwórz punkt przywracania lub zmień ustawienia. W razie potrzeby kliknij przycisk Kontynuuj.
  6. W obszarze Dostępne dyski zaznacz wszystkie napędy.
  7. Kliknij przycisk Zastosuj.
  8. Jeśli pojawi się pytanie, czy chcesz włączyć funkcję Przywracanie systemu, kliknij przycisk Włącz Przywracanie systemu.
  9. Kliknij przycisk OK.
Jak przesyłać próbki do firmy F-Secure (twórca programu Bezpieczny Internet)? Zobacz odpowiedź Zwiń
Dzięki systemowi analizy próbek (Sample Analysis System, SAS) użytkownicy mogą przesyłać podejrzane pliki znalezione w Internecie. Pliki zostaną natychmiast przeskanowane i w razie potrzeby nastąpi odpowiednia aktualizacja baz danych.

Uwaga: próbki można przesyłać anonimowo bez używania konta. Założenie konta jest niezbędne tylko w następujących przypadkach:
  1. Uzyskiwanie informacji zwrotnych dotyczących próbek.
  2. Przesyłanie dużych partii próbek.
  3. Przesyłanie adresów URL.
Zadania związane z przesyłaniem próbek

Wskazane poniżej artykuły ułatwiają wykonywanie zadań koniecznych podczas wysyłania próbek do firmy F-Secure:
  1. Tworzenie archiwów ZIP chronionych hasłem
  2. Zapisywanie raportu skanowania do pliku
  3. Zapisywanie spamu, prawidłowych wiadomości lub wiadomości typu phishing w pliku
  4. Upewnianie się, że zostały zainstalowane najnowsze aktualizacje oprogramowania zabezpieczającego
Produkt wskazuje, że definicje wirusów są nieaktualne. Co mogę zrobić? Zobacz odpowiedź Zwiń
Przyjmuje się, że aktualizacje stają się przestarzałe po siedmiu dniach. Należy pamiętać o regularnej aktualizacji bazy danych definicji wirusów, ponieważ zagrożenia mogą się zmieniać bardzo szybko. Firma F-Secure (twórca Bezpiecznego Internetu) udostępnia aktualizacje nawet kilka razy dziennie.

Jeśli komputer został włączony pierwszy raz po kilku dniach nieużywania, na przykład po wakacjach, cały pakiet aktualizacji zostanie automatycznie pobrany i zainstalowany w ciągu 30 minut.

Jeśli produkt Bezpieczny Internet nadal wskazuje, że definicje wirusów są nieaktualne, spróbuj wykonać następujące czynności:
  1. Otwórz panel główny Netia Starter, kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Netii, a następnie wybierz polecenie Sprawdź dostępność aktualizacji.
  2. Otwórz panel główny Netia Starter, kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę F-Secure, a następnie wybierz polecenie Wyświetl moje subskrypcje. W oknie Moje subskrypcje możesz sprawdzić stan swojej subskrypcji.
  3. Upewnij się, że ustawienia daty i godziny systemu Windows są poprawne, ponieważ nieprawidłowe ustawienia mogą powodować błędne zgłaszanie nieaktualnych definicji wirusów. Data i godzina są widoczne na pasku zadań systemu Windows. Ustawienia zegara można zmienić w aplecie Właściwości daty i godziny. Aby otworzyć właściwości, kliknij dwukrotnie zegar.
Jeśli powyższe czynności okażą się nieskuteczne, zalecamy odinstalowanie i ponowne zainstalowanie produktu.
Jak sprawdzić, czy mam na komputerze najnowsze aktualizacje? Zobacz odpowiedź Zwiń
Aktualizacje automatyczne są włączane od razu po zainstalowaniu oprogramowania firmy F-Secure. Jeśli komputer jest połączony z Internetem, Bezpieczny Internet co dwie godziny sprawdza dostępność nowych aktualizacji i pobiera je.

Cały pakiet aktualizacji jest dość duży, a czas pobierania zależy od szybkości połączenia internetowego. Jeśli komputer był wyłączony przez ostatnie siedem dni, zostanie pobrany i zainstalowany cały pakiet aktualizacji, co może potrwać dłużej niż w przypadku zwykłych aktualizacji wykonywanych codzienne.

Uwaga: aby maksymalnie przyspieszyć pobieranie, zalecamy, aby komputer łączył się z Internetem co najmniej raz w tygodniu.


Sprawdzanie dostępności najnowszych aktualizacji

Aby sprawdzić dostępność najnowszych aktualizacji baz danych:
  1. W panelu głównym kliknij pozycję Bezpieczny Internet (Netia Starter) > Ochrona Komputera.
  2. Na stronie głównej programu Ochrona Komputera kliknij opcję Ustawienia.
  3. Wybierz kolejno opcje Inne ustawienia > Wersje baz danych, aby wyświetlić stronę Wersje baz danych.
Na stronie będą widoczne data i wersja pakietu aktualizacji bazy danych o najwyższym numerze. Należy pamiętać, że pakiet aktualizacji o najwyższym numerze nie musi być najnowszą pobraną aktualizacją.

Aby wyświetlić najnowsze zainstalowane aktualizacje poszczególnych aparatów skanowania dostępnych w produkcie, wykonaj następujące czynności:
  1. Na panelu głównym kliknij prawym przyciskiem myszy ostatnią ikonę po prawej. Zostanie wyświetlone menu podręczne.
  2. Wybierz opcję Otwórz typowe ustawienia.
  3. Wybierz kolejno pozycje Aktualizacje automatyczne > Pobrane pliki
W tabeli Pobrane pliki można sprawdzić odpowiednią nazwę aparatu i wersję jego najnowszej aktualizacji.

Uwaga: jeżeli dostęp do Internetu jest uzyskiwany za pomocą modemu lub łącza ISDN, to aby możliwe było sprawdzenie aktualizacji, połączenie musi być aktywne.


Ręczne sprawdzanie dostępnych aktualizacji

Produkt automatycznie pobiera najnowsze aktualizacje natychmiast po uzyskaniu połączenia z Internetem. Aby jednak upewnić się, że na komputerze są najnowsze aktualizacje, możesz wykonać następujące czynności:
  1. Na panelu głównym kliknij prawym przyciskiem myszy ostatnią ikonę po prawej. Zostanie wyświetlone menu podręczne.
  2. Wybierz polecenie Sprawdź dostępność aktualizacji. Zostanie wyświetlone okno Sprawdzanie dostępności aktualizacji.
Produkt sprawdzi dostępność nowych aktualizacji i natychmiast je zainstaluje.
Drugie pełne skanowanie komputera przebiegło bardzo szybko. Czy produkt na pewno szczegółowo sprawdził cały komputer? Zobacz odpowiedź Zwiń
Przy użyciu pełnego skanowania komputera wszystkie dyski twarde są sprawdzane pod kątem obecności złośliwego oprogramowania, takiego jak wirusy, programy typu rootkit i oprogramowanie szpiegujące. Drugie pełne skanowanie komputera (i każde kolejne) przebiega znacznie szybciej, ponieważ sprawdzane są tylko zmienione pliki. W ten sposób zmienia się liczba skanowanych plików podczas kolejnych operacji skanowania.

Jeśli archiwum nie zostało zmienione w czasie między operacjami skanowania, to podczas kolejnego skanowania nie zostanie sprawdzone. Archiwum zawierające 100 plików powoduje zwiększenie liczby plików sprawdzanych podczas pierwszego skanowania o 101. Drugie skanowanie ręczne zwykle trwa kilka minut.

Pomijane są również pliki zawierające cyfrowe podpisy od zaufanych dostawców, których podpis nie został naruszony, na przykład pliki systemu Windows i programów Adobe Acrobat Reader, Microsoft Excel. Niezmodyfikowane pliki pochodzące od firmy Netia też nie są skanowane. Są tworzone przez oprogramowanie zabezpieczające, więc nie ma potrzeby, aby je sprawdzać.

Warto zaznaczyć, że skanowanie zaplanowane może wykryć więcej wirusów niż skanowanie ręczne, ponieważ skanowanie zaplanowane jest uruchamiane z uprawnieniami administratora, przez co może mieć dostęp do dodatkowych plików.
Jak mogę sprawdzić, czy komputer jest chroniony, a aktualizacje automatyczne są włączone? Zobacz odpowiedź Zwiń
Na stronie Stan są wyświetlane podstawowe informacje o zainstalowanych funkcjach produktu i ich bieżącym stanie.

Aby otworzyć stronę Stan, kliknij pozycję Stan na stronie głównej programu Computer Security.

Ikony przedstawiają stan programu i jego funkcji zabezpieczeń:
Nazwa stanuNazwa stanuOpis
OKKomputer jest chroniony. Funkcja jest włączona i działa poprawnie.
InformacjaProdukt informuje o specjalnym stanie funkcji.
Ta ikona jest wyświetlana między innymi podczas aktualizowania funkcji.
OstrzeżenieKomputer nie jest w pełni chroniony.
Na przykład produkt długo nie był aktualizowany lub stan funkcji wymaga uwagi użytkownika.
BłądKomputer nie jest chroniony.
Na przykład wygasła ważność subskrypcji lub została wyłączona krytyczna funkcja.
WyłączonaNiekrytyczna funkcja jest wyłączona.
Co to jest NETIA STARTER? Zobacz odpowiedź Zwiń
Po pobraniu instalatora sieciowego firmy Netia (Netia_Starter.exe) i zainstalowaniu produktu w dolnej części ekranu zostaje wyświetlony panel główny nazwany Netia Starter:



Jeśli panel główny nie jest widoczny, możesz go otworzyć przy użyciu ikony F-Secure na pulpicie.



NETIA STARTER zapewnia dostęp do wszystkich zainstalowanych aplikacji firmy Netia i umożliwia zarządzanie subskrypcjami.

Typowe ustawienia w panelu głównym dotyczą wszystkich programów zainstalowanych w tym panelu. Zamiast zmieniać ustawienia oddzielnie w poszczególnych programach możesz zwyczajnie edytować typowe ustawienia, które są stosowane do wszystkich zainstalowanych programów.

Za pomocą panelu głównego można zmienić następujące typowe ustawienia:
  1. Pobrane pliki — udostępniające informacje o pobranych aktualizacjach i umożliwiające ręczne sprawdzanie dostępności aktualizacji.
  2. Ustawienia połączeń — służące do zmieniania sposobu nawiązywania połączenia internetowego przez komputer.
  3. Powiadomienia — umożliwiające przeglądanie wyświetlonych w przeszłości powiadomień i ustawianie typów wyświetlanych powiadomień.
  4. Ustawienia prywatności — pozwalające określić, czy komputer może nawiązywać połączenie z siecią ochrony w czasie rzeczywistym.
Uwaga: ze względów bezpieczeństwa zmiana niektórych ustawień wymaga uprawnień administratora.

Ponadto za pośrednictwem panelu Netia Starter możesz zarządzać swoimi subskrypcjami dla zainstalowanych programów:
  1. Na panelu głównym kliknij prawym przyciskiem myszy ostatnią ikonę po prawej. Zostanie wyświetlone menu podręczne.
  2. Wybierz pozycję Wyświetl moje subskrypcje. Zostanie wyświetlone okno Moje subskrypcje.
  3. Wykonaj jedną z następujących czynności:
    1. Wybierz opcję Stan subskrypcji, aby wyświetlić informacje na temat subskrypcji dla zainstalowanych programów.
    2. Wybierz opcję Stan instalacji, aby wyświetlić programy dostępne do zainstalowania.
Aby uzyskać więcej informacji o panelu głównym Netia Starter:
  1. Na panelu głównym kliknij prawym przyciskiem myszy ostatnią ikonę po prawej. Zostanie wyświetlone menu podręczne.
  2. Wybierz pozycję Pomoc.
Co to jest Ochrona Internetu? Zobacz odpowiedź Zwiń
Ochrona Internetu to jedna z dwóch części oprogramowania Bezpieczny Internet Premium.

Na Bezpieczny Internet Premium oprócz modułu Ochrona Internetu składa się również moduł Ochrona Komputera.

Moduł Ochrona Internetu ułatwia zapewnianie bezpieczeństwa podczas przeglądania Internetu dla całej rodziny, zapewniając ochronę przed złośliwym oprogramowaniem i szkodliwymi witrynami, a także umożliwiając ograniczanie typów zawartości dostępnych dla dzieci. Pozwala także kontrolować czas dozwolonego dostępu innych osób do Internetu.

Produkt korzysta z kont użytkowników systemu Windows w celu kontrolowania ustawień dla poszczególnych członków rodziny. Tylko osoba z uprawnieniami administratora może zmieniać ustawienia produktu dla różnych kont użytkowników systemu Windows.

Zalecamy skonfigurowanie oddzielnego konta użytkownika systemu Windows dla każdego członka rodziny. Na przykład rodzice mogą mieć uprawnienia administracyjne, natomiast dzieci mogą korzystać z normalnych uprawnień na swoich kontach użytkowników systemu Windows.

Aby uzyskać więcej informacji o sposobie obsługi programu Ochrona Internetu:
  1. W panelu Netia Starter kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Netii. Zostanie wyświetlone menu podręczne.
  2. Wybierz pozycję Pomoc.
Co to jest Ochrona Komputera? Zobacz odpowiedź Zwiń
Moduł Ochrona Komputera chroni komputer przed wszystkim rodzajami złośliwych ataków, uniemożliwiając wirusom, robakom i programom szpiegowskim przedostanie się do komputera. Blokuje także spam i phishing.

Zapora uniemożliwia intruzom uzyskiwanie dostępu do komputera za pośrednictwem Internetu i chroni przed działaniami hakerów.

W przypadku systemu Microsoft Windows 7 odpowiednie funkcje programu zapewniają, że Twój rachunek telefoniczny za korzystanie z komórkowej transmisji danych nigdy Cię nie zaskoczy.

Uwaga: ze względów bezpieczeństwa zmiana niektórych ustawień wymaga uprawnień administratora.

Aby uzyskać więcej informacji o sposobie obsługi programu Ochrona Komputera:
  1. Na panelu Netia Starter kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Ochrona Komputera. Zostanie wyświetlone menu podręczne.
  2. Wybierz pozycję Pomoc.
Jak zainstalować Bezpieczny Internet? Zobacz odpowiedź Zwiń
Zanim będzie można rozpocząć instalację produktu zabezpieczającego, należy upewnić się, że posiadamy zakupiony pakiet licencji pod adresem: http://netiaonline.pl/bezpieczny_internet. Na tej stronie należy również przeprowadzić proces instalacji.

Proces instalacji:
  1. Po zalogowaniu, w lewym menu, należy przejść do zakładki Usługi, a następnie Usługi dodatkowe
  2. Następnie należy wybrać usługę Bezpieczny Internet
  3. Pojawi się strona, na której widoczne są posiadane pakiety usługi Bezpieczny Internet
  4. Aby zainstalować aplikację na urządzeniu należy kliknąć przycisk „Zainstaluj” znajdujący się w dolnej części witryny na szarej ramce
  5. Pojawi się zapytanie, jaki typ urządzenia ma być chroniony przez usługę Bezpieczny Internet. Do wyboru jest Windows, MAC i Android
  6. Po zdefiniowaniu urządzenia, należy wybrać sposób pobrania aplikacji na urządzeniu: przez sms, email lub bezpośrednio pobranie aplikacji
  7. Po pobraniu aplikacji na urządzenie, należy postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie

Jeśli komputer jest używany przez więcej niż jedną osobę i dla wszystkich tych osób utworzono konta użytkowników, przed rozpoczęciem instalacji należy się zalogować jako użytkownik z uprawnieniami administratora. 

Uwaga: produktu nie można zainstalować na komputerze, na którym są używane inne programy antywirusowe lub zapory. 

Podczas instalacji produkt zabezpieczający automatycznie wykrywa i usuwa oprogramowanie oraz zapory największych producentów. Usunięcie tych programów może się jednak z różnych przyczyn nie powieść. W takim przypadku należy ręcznie usunąć produkty zabezpieczające lub zapory innych producentów.
Jak odinstalować Bezpieczny Internet? Zobacz odpowiedź Zwiń
  1. Aby odinstalować Bezpieczny Internet należy zalogować się http://netiaonline.pl/bezpieczny_internet
  2. Po zalogowaniu, w lewym menu, należy przejść do zakładki Usługi, a następnie Usługi dodatkowe
  3. Następnie należy wybrać usługę Bezpieczny Internet
  4. Pojawi się strona, na której widoczne są posiadane pakiety usługi Bezpieczny Internet
  5. Aby usunąć usługę Bezpieczny Internet należy kliknąć przycisk „Usuń pakiet” przy odpowiednim pakiecie licencji Bezpiecznego Internetu
  6. Na następnym ekranie należy potwierdzić chęć usunięcia pakietu
  7. Od momenty potwierdzenia, Bezpieczny Internet będzie nieaktywny
  8. Klient ma 7 dni na określenie jakie urządzenia chce chronić, w przypadku jeśli posiada więcej niż jedną paczkę licencji Bezpieczny Internet i nadal chce chronić część swoich urządzenia aplikacją Bezpieczny Internet
Ile urządzeń mogę chronić za pomocą Bezpiecznego Internetu? Zobacz odpowiedź Zwiń
Informacja o ilości urządzeń, które może chronić klient za pomocą usługi Bezpieczny Internet można sprawdzić w systemie NetiaOnline pod adresem http://netiaonline.pl/bezpieczny_internet.

Aby zwiększyć ilość chronionych urządzeń, należy zakupić nowy pakiet Bezpieczny Internet w serwisie NetiaOnline.
Jak zlokalizować zgubiony telefon? Zobacz odpowiedź Zwiń
#LOCATE# — Lokalizowanie zgubionego telefonu

Aby wyświetlić lokalizację telefonu na mapie, wyślij na niego wiadomość SMS o treści: #locate#<Twój kod>.

<Twój kod> jest to kod, który klient określa w momencie instalacji aplikacji Netia Bezpieczny Internet na urządzeniu mobilnym.
Jak zdalnie wyczyścić zawartość mojego urządzania? Zobacz odpowiedź Zwiń
#WIPE# — Zdalne czyszczenie pamięci telefonu

Aby wyczyścić pamięć telefonu, wyślij na niego wiadomość SMS o treści: #wipe#<Twój kod>.
Pamiętaj, że tej operacji nie można już cofnąć.

<Twój kod> jest to kod, który klient określa w momencie instalacji aplikacji Netia Bezpieczny Internet na urządzeniu mobilnym.
Jak uruchomić alarm na zgubionym urządzeniu? Zobacz odpowiedź Zwiń
#ALARM# — aby włączyć alarm
Aby włączyć alarm, wyślij na niego wiadomość SMS o treści#alarm#<Twój kod>

#ALARM# — aby wyłączyć alarm
Aby wyłączyć alarm, wyślij na niego wiadomość SMS o treści #alarm#<Twój kod>#0

<Twój kod> jest to kod, który klient określa w momencie instalacji aplikacji Netia Bezpieczny Internet na urządzeniu mobilnym.
Jak zamknąć dostęp do zgubionego urządzenia? Zobacz odpowiedź Zwiń
#LOCK# — Zdalne blokowanie telefonu

Aby zablokować swój telefon, wyślij na niego wiadomość SMS o treści: #lock#<Twój kod>.

<Twój kod> jest to kod, który klient określa w momencie instalacji aplikacji Netia Bezpieczny Internet na urządzeniu mobilnym.
Jak działa funkcja antykradzieżowa? Zobacz odpowiedź Zwiń
Jeśli ktoś ukradnie telefon zabezpieczony usługą Bezpieczny Internet i zmieni w nim kartę SIM, telefon zostanie automatycznie zablokowany, a numer telefonu złodzieja zostanie zgłoszony na numer awaryjny klienta. Ta funkcja działa automatycznie po aktywowaniu jej przez NetiaOnline pod adresem http://netiaonline.pl/bezpieczny_internet

Zaloguj się do Netia Online

Aktywuj usługę  >

Zaloguj się do NetiaOnline

Wybierz usługi dodatkowe,
następnie usługę
Bezpieczny Internet

Wybierz interesujący
Cię pakiet

Po aktywacji wybranego
wariantu kliknij "zainstaluj"

Wybierz urządzenie,
które chcesz zainstalować

Nadaj nazwę
dla urządzenia

Wybierz metodę,
którą chcesz
zainstalować aplikację

Zainstaluj aplikację
na wybranym urządzeniu

Aplikacja gotowa
do użycia

Zaloguj się do Netia Online

Aktywuj usługę  >