Co zrobić gdy klient ucieka? | Biznes Netia
Menu główne

Co zrobić gdy klient ucieka?

15 stycznia 2020, Autor: Bożena Będkowska, Kierownik Produktu Netia SA

Żyjemy w rzeczywistości, w której przytłaczają nas zadania. Dobre zarządzanie czasem i sprawność w ich wykonywaniu to podstawa utrzymania odpowiedniej produktywności oraz komfortu psychicznego każdego dnia. Z takimi samymi problemami mierzą się potencjalni klienci. Każde zapytanie oraz próba kontaktu ze strony klienta stanowi dla przedsiębiorców potencjalną okazję do dokonania korzystnej transakcji. Pomimo wstępnego zainteresowania i inicjatywy klientów, wielu z nich po pewnym czasie rezygnuje z dalszych negocjacji.

 
 
 
   

Dlaczego klient ucieka?

 

W Polsce z Internetu korzysta aż 78% mieszkańców. Polacy spędzają w sieci dziennie 6 godzin i 2 minuty, a 47% populacji to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych (źródło Digital in 2019 Global Overview, We Are Social, Hootsuite, 2019). Możliwości, które zapewnia coraz bardziej rozbudowana sieć internetowa, stwarzają dobre warunki do podejmowania szybszych decyzji, w tym tak ważnych z punktu widzenia firm – decyzji zakupowych. Okazuje się jednak, że powszechny rozwój ofert i cenników nie zawsze idzie w parze ze zwiększeniem wolumenu sprzedaży.

 

Częstym tego powodem jest utrudniony kontakt z klientem.  

 

Nowoczesne formy kontaktu z klientami

 

W dzisiejszych czasach klienci poszukują nowych trendów i chętnie zwracają się ku nowoczesnym rozwiązaniom - dotyczy to również komunikacji pomiędzy potencjalnymi kontrahentami. W relacjach klient-firma coraz większą wartość zyskują alternatywne sposoby kontaktu, nie tylko takie jak chat oraz e-mail, ale również coraz częściej SMS, Messenger. Nowe kanały komunikacji są czymś, co zapewnia klientowi swobodę. Wykonywanie połączeń telefonicznych, szczególnie w celu rozwiązania jakiegoś problemu kojarzy się z długim czasem oczekiwania oraz koniecznością poświęcenia dużej ilości czasu. Używając rozwiązań alternatywnych takich, jak chat na stronie czy Messenger, klient nie jest zmuszony do oderwania się w tym samym czasie od innych działań, a cały proces obsługi przebiega dużo sprawniej.

 

Niestety, część z obecnie działających na rynku firm (szczególnie o profilu e-commerce) ciągle wykorzystuje przestarzałe metody kontaktu z klientem, tracąc tym samym coraz więcej okazji do zainteresowania klienta, a w konsekwencji finalizowania transakcji.

 

Należy pamiętać również o tym, że posiadanie różnorodnych modułów kontaktowych stanowi dobrą wizytówkę firmy oraz komunikuje otwartość na potrzeby i problemy klienta, zapewniając przewagę nad konkurencją.

 

Przepływ procesów komunikacji

 

Możemy zaobserwować, jak wiele przedsiębiorstw stara się dobierać różnego rodzaju kanały kontaktu. Okazuje się jednak, że coraz większa ilość profili biznesowych na Facebook’u oraz uruchamianie odseparowanych kanałów komunikacji nie zawsze przynosi zamierzone skutki.

 

Czym jest to spowodowane?

 

Praca nad tworzeniem różnych kanałów kontakt to dopiero początek. Aby uzyskać efekt synergii i maksymalną skuteczność w pozyskiwaniu klientów należy połączyć informacje wymieniane wszystkimi drogami komunikacji w jedno. W przypadku, gdy z naszymi klientami kontaktuje się kilku

 

lub kilkunastu pracowników, używając kilku różnych kanałów, powstaje problem wymiany informacji o klientach.

 

Skutecznym, a zarazem wygodnym rozwiązaniem powyższych problemów jest działające od niedawna nowe rozwiązanie dla biznesu - Netia Contact Center.

 

W czym tkwi przewaga nowoczesnych rozwiązań?

 

Biorąc pod uwagę opinie i wyzwania, z którymi mierzy się biznes, powstało narzędzie, które integruje wszystkie kanały komunikacji w jednym, przejrzystym interfejsie, który można dodać na stronie firmowej w postaci widżetu.
Od momentu wdrożenia Netia Contact Center uzyskujemy nie tylko integrację kanałów, ale również spójność informacji o klientach oraz działaniach, które z nimi prowadzimy. Każda aktywność względem klienta pozostaje zapisana: treść, nagranie lub dołączone dokumenty - wszystko dostępne w jednym miejscu, do którego dostęp mają wszyscy pracownicy współpracujący z klientem. Dlaczego to ważne? Oprócz lepszej organizacji pracy zyskujemy większą skuteczność obsługi: klient będzie miał poczucie, że „ktoś po drugiej stronie” zna sprawę – niezależnie od osoby, z którą się połączył oraz od tego, kto kontaktował się z nim wcześniej.

 

Jak to wygląda w praktyce?

 

Z badań wynika także, iż do tej pory z rozwiązań automatyzujących obsługę klienta korzysta zaledwie 32% polskich przedsiębiorstw (wśród niemieckich przedsiębiorstw odsetek ten wyniósł nieco więcej - 41%). Wnioski te pokrywają się z badaniami renomowanych firm badawczych, według których w najbliższych latach co najmniej 60% firm zautomatyzuje interakcje z klientami, a około 50% z nich w pełni zintegruje kanały komunikacji (Badania firmy UF i Frost&Sullivan).

 

Dowiedz się więcej o możliwościach Netia Contact Center:

 
 
W jaki sposób rozwiązanie usprawni procesy w Twojej firmie? Przekonaj się, testując nasze rozwiązanie Netia Contact Center – za darmo przez 30 dni.
 

Korzyści z wdrożenia nowych rozwiązań

 
  • połączenie 5 najpopularniejszych kanałów komunikacji w jednym narzędziu
  • łatwość wdrożenia i dopasowanie zarówno dla małych jak i dużych firm
  • w łatwy sposób łączy kanały komunikacji z zadaniami, dokumentami oraz CRM
  • usługa zapewnia nielimitowane połączenia na telefony stacjonarne oraz komórkowe
  • łatwość uruchomienia usługi, niewymagająca kompetencji technicznych
 
 

Czy wiesz, że?...

Rozwiązanie Netia Contact Center otrzymało nagrodę Targów Kielce w kategorii „Technologia, Cyfryzacja i Elektronizacja procesów”?

Rozwiązanie prezentowane na Międzynarodowym Kongresie Biur Rachunkowych w Kielcach i rekomendowane specjalnie dla branży rachunkowo-księgowej.


Może Cię również zainteresować...

Wybierz swój język ×