Jestem Klientem Netii

Najczęściej zadawane pytania o Netia Online

Jak mogę się zalogować do serwisu Netia Online?
 
Aby zalogować się w serwisie Netia Online na www.netiaonline.pl wystarczy :
  • w oknie „Nazwa Użytkownika” wpisać numer konta Abonenta, znajdujący się na każdej fakturze z Netii 
  • w oknie „Hasło” wpisać PIN (Poufny Numer Identyfikacyjny), znajdujący się na umowie z Netią.
 
Gdzie znajdę PIN?

Numer PIN znajduje się w umowie. Jeśli nie znasz lub nie pamiętasz swojego numeru PIN, zadzwoń na numer infonetii: 801 802 803 (wg stawek operatora), dostępny zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych, a nasz konsultant w szybki sposób pomoże Ci nadać nowy numer PIN.
 
Gdzie znajdę numer konta?

Twój numer konta Abonenta znajdziesz w górnej części każdej faktury wysłanej z Netii lub w e-mailu powiadamiającym o pojawieniu się nowego obrazu faktury w Netia Online. Jeżeli nie masz żadnej faktury z Netii i nie otrzymałeś e-maila z powiadomieniem, zadzwoń na numer infonetii: 801 802 803 (wg stawek operatora), dostępny zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych, a nasz konsultant podyktuje Ci Twój numer konta Abonenta.

Co mogę znaleźć na Netia Online?

W serwisie Netia Online znajdziesz:
- informacje na temat ilości wykonanych połączeń,
- wszystkie obrazy Twoich faktur,
- stan salda,
- szczegółowe wykazy połączeń.

Dodatkowo możesz tam:
- aktywować usługi dodatkowe,
- zmienić swoje dane kontaktowe,
- aktywować Elektroniczny Obraz Faktury.
  
Jakie usługi mogę aktywować przez serwis Netia Online?

W serwisie Netia Online można aktywować:
- Bezpieczny Internet,
- aktywować Blokadę z numerami 0-70x,
- gry na życzenie,
- Netia Mail.
 
Co to są połączenia niezafakturowane?

Są to połączenia wykonane w bieżącym Okresie Rozliczeniowym. Pozwalają na kontrolowanie wykonanych połączeń. Aby sprawdzić ilość połączeń, należy wejść w zakładkę „Połączenia” i wybrać statystyki. Przy połączeniach będzie podawany ich koszt, natomiast przy wystawianiu faktury, zostaną one zaliczone jako połączenia bezpłatne do limitu dostępnego w ramach opłaty abonamentowej.

Dlaczego nie mam podglądu do faktury w serwisie Netia Online?

Obrazy wszystkich faktur znajdują się w serwisie Netia Online. Po zalogowaniu do tego serwisu należy kliknąć w „Faktury”, a następnie przy wybranej fakturze, w kolumnie „Podgląd faktury” kliknąć w „Obraz Faktury”. Jeżeli wybierzesz „otwórz plik”, zostanie wyświetlony Obraz Faktury w formacie PDF. Możesz także zapisać plik z fakturą na swoim komputerze.
Faktura jest dostępna w formacie PDF, do jej odczytania nie trzeba mieć specjalnej przeglądarki, potrzebny jest program o nazwie Adobe Reader. Firma Adobe, która jest producentem oprogramowania, oferuje opcję bezpłatną do odczytu. Program jest do pobrania na stronie producenta: https://www.adobe.com/pl/products/acrobat/.
Podgląd faktury jest dostępny po kilku dniach od jej wystawienia. Powiadomienia o pojawieniu się nowego Obrazu Faktury dostarczane są na podany adres e-mail w ciągu 3 dni od daty wystawienia faktury.

Co zrobić, jeśli na fakturze pojawiły się błędne dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, wystawiona faktura VAT nie może być modyfikowana. W przypadku drobnej pomyłki, np. jedna litera w nazwie, mały błąd w adresie, można wystawić notę korygującą. Wystawia ją Klient i przesyła pocztą wraz z kopią do Netii na adres:
Netia SA
Skrytka pocztowa 597
40-950 Katowice S105 z dopiskiem „Nota korygująca”.
+ plik ze wzorem noty.

Co robić jak wezwie mnie urząd skarbowy – na jakim nośniku powinienem dostarczyć eFakturę?

Zgodnie z przepisami faktura elektroniczna posiada taką samą wartość prawną jak dokument w formie papierowej. Na podstawie faktur, które zostały wystawione w formie elektronicznej, można dokonać odliczeń podatkowych z tytułu ulgi internetowej. Rozporządzenie w § 7. reguluje zasady przechowywania i udostępniania faktur elektronicznych.
E-faktury należy przechowywać w podziale na okresy rozliczeniowe w dowolny sposób zapewniający autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, a także w sposób umożliwiający łatwe ich odszukanie oraz umożliwiający bezzwłoczny dostęp na żądanie organów podatkowych.
Na wezwanie Urzędu Skarbowego możesz elektroniczną fakturę dostarczyć na nośniku np. płyta CD, pendrive czy dysku przenośnym.

Jak mogę zweryfikować podpis

Na stronie Netia Online znajduje się instrukcja do zainstalowania aplikacji do weryfikacji autentyczności wystawionej faktury elektronicznej.

Nie mogę zweryfikować podpisu

Powodem może być firewall lokalny lub oprogramowanie tego typu. Najlepiej prześledzić połączenia wychodzące z komputera i wtedy ustalić przyczynę.

Kto może podpisać elektroniczne faktury

Netii upoważniła firmę zewnętrzną do podpisywania faktur elektronicznych.
Osoby upoważnione to:
Robert Koc
Katarzyn Gałązka

Czy powyższy tekst okazał się przydatny?



Jeżeli masz pomysł jak możemy poprawić tekst pomocy, napisz do nas

Powiązane tematy