Niestety twoja wersja przeglądarki jest bardzo stara i nie potrafi poprawnie wyświetlić naszej strony.

Chcesz się szybko skontaktować? 801 801 913
Jak pracować zdalnie? | Biznes Netia
Menu główne

Jak pracować zdalnie?

02 września 2021, Autor: Netia

Praca zdalna to coraz bardziej popularny model zatrudnienia, który niesie za sobą dużo korzyści zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i pracownika. Wydarzenia związane z pandemią COVID-19 sprawiły, że część firm, które dotychczas bazowały na pracy stacjonarnej, musiała zmienić rutynę i wdrożyć bardziej elastyczne rozwiązania. Jak pracować zdalnie, żeby odpowiednio zmotywować się do wykonywania zleconych obowiązków? Podpowiadamy co zrobić, jeśli czeka Cię biurowa praca zdalna i nie wiesz od czego zacząć.

 
 
 
   

 

 

Zdalna praca w domu wymaga przede wszystkim przygotowania ergonomicznego stanowiska. Wybierz miejsce, które będzie w stanie zagwarantować Ci maksymalną prywatność. Idealnie, jeśli możesz pozwolić sobie na zaadaptowanie jednego pomieszczenia na Twój gabinet. Nie masz takiej opcji? Przystosuj fragment sypialni lub salonu, ustaw w nim biurko i fotel o regulowanej wysokości. To, jakie urządzenia do pracy zdalnej będą koniecznością, w dużej mierze zależy od indywidualnych preferencji i wykonywanego zawodu. Podstawowymi narzędziami w pracy są sprawny komputer i smartfon.

 

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i praca zdalna w Twojej firmie zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością, zadbaj o to, żeby zagwarantować swoim pracownikom dostęp do nowoczesnych kanałów komunikacyjnych. Jaki program do rozmów przez Internet może okazać się najlepszym wyborem? Wachlarz usług jest bardzo szeroki, dlatego odpowiednie rozwiązanie musisz dostosować do indywidualnych potrzeb, na przykład, w kontekście liczby zatrudnianych osób.

 

Netia oferuje nowoczesną usługę UC with Cisco Webex, dzięki której możesz wdrożyć w swojej firmie komunikację zintegrowaną. W ramach UC with Cisco Webex, komunikator chmurowy Webex udostępniający wiele funkcjonalności, jest zintegrowany z kanałami komunikacji działającymi w oparciu o rozwiązania z Grupy Netia. Połączenie komunikatora Webex z usługami telefonicznymi z Netii umożliwia pracownikom odbieranie i wykonywanie połączeń z domu, ale tak, jakby nadal pracowali w firmie i byli dostępni pod telefonami stacjonarnymi. Ponadto, Netia proponuje również pakiety usług (Praca Zdalna, Lepsza Komunikacja, Bezpieczeństwo i Niezawodny Sprzęt) stworzone z myślą o pracy na odległość, dzięki którym przedsiębiorcy mogą łatwiej wdrożyć model pracy zdalnej we własnych firmach.

 

Jaki Internet sprawdzi się do pracy zdalnej?

 

Jak zacząć pracę zdalną? Przede wszystkim należy się upewnić, że masz dostęp do prawidłowo działającego łącza internetowego. Internet do pracy zdalnej powinien być bezawaryjny, szybki i stabilny. Trudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy przez cały dzień nie można swobodnie pracować, ponieważ Internet nie działa tak jak powinien, zwłaszcza jeśli nad głową wiszą ważne terminy lub zaplanowane są spotkania firmowe czy rozmowy z klientami. Najprawdopodobniej będziesz korzystać z Wi-Fi, dlatego koniecznie sprawdź, czy w miejscu, w którym zamierzasz pracować masz wystarczająco dobry zasięg – to ważne w przypadku dużych mieszkań lub domów.

 

Organizacja czasu pracy zdalnej: 5 zasad, o których warto pamiętać

 

Zdalna praca na komputerze to duża oszczędność czasu, którego pracownik nie musi spędzać na dojazdach, ale również ryzyko rozpraszania się codziennymi obowiązkami. Pracując w trybie home office czasami trudno odseparować się od życia domowego, co niestety może negatywnie odbijać się na Twojej produktywności. Jednak zalety pracy zdalnej często przewyższają utrudnienia z nią związane. Chcąc zachować zalety pracy zdalnej, chcąc efektywnie zarządzać swoim czasem, należy pamiętać o kilku prostych zasadach.

 

Nie wykonuj obowiązków domowych w czasie pracy. Porozmawiaj z bliskimi, wytłumacz im, że praca w domu to taka sama praca, jak w biurze, dlatego w międzyczasie nie możesz rozpraszać się wywieszaniem prania, ładowaniem zmywarki czy robieniem zakupów.

 

Ustal optymalne godziny pracy. Jeżeli są elastyczne, określ, w jakich godzinach pracujesz i postaraj się trzymać wytyczonych ram czasowych. To ułatwi Ci codzienne funkcjonowanie i wprowadzi rutynę, która w wielu przypadkach bywa bardzo pomocna. Brak ustalonych godzin pracy w dłuższej perspektywie może okazać się męczący. Uważaj na pułapkę dłuższej pracy – wychodząc z biura łatwiej jest Ci się odseparować od zawodowych obowiązków. Pracując w domu musisz najczęściej włożyć w to nieco więcej wysiłku. Postaraj się jednak trzymać swojego planu i nie zaglądać do komputera po godzinach pracy, jeśli nie ma takiej konieczności. Work – life balance to podstawa.

 

Wybierz odpowiednie programy do pracy zdalnej. W miarę możliwości staraj się korzystać z dobrodziejstw współczesnej technologii i home office. Wspieraj się dedykowanymi programami, które wspomogą Cię w określonych płaszczyznach prowadzonej działalności. Aplikacje do planowania zadań, kontrolowania czasu pracy itp. mogą okazać się dużym ułatwieniem w Twojej codziennej pracy.

 

Zadbaj o strój. Wbrew pozorom to, jakie ubrania na co dzień zakładasz w godzinach pracy, może mieć wpływ na Twoją motywację. Home office może skończyć się tym, że codziennie do biurka będziesz siadać prosto z łóżka, jeszcze w piżamie, podczas gdy o wiele zdrowszym rozwiązaniem będzie wypracowanie nawyku dbania o strój. Może być wygodny, domowy, ale schludny.

 

Planuj pracę. Określ, co musisz zrobić w danym dniu i pod koniec pracy postaraj się ocenić swoją produktywność. Jasno wytyczone cele są łatwiejsze do realizacji niż mgliste założenie, że projekt musisz dokończyć w odległym terminie, bowiem może skończyć się tym, że przez 70% czasu będziesz odkładać zadania na później, żeby potem w pozostałych 30% czasu pracować ponad siły.

 

Podstawowe sposoby na ograniczenie rozpraszaczy w pracy zdalnej

 

Praca zdalna w IT lub jakiekolwiek innej branży wymaga skupienia. Niestety, domownicy, którzy ciągle mają do Ciebie jakieś pytania, ulubione strony www czy kolejny odcinek wciągającego serialu mogą okazać się przysłowiowym gwoździem do trumny Twojej produktywności. Jak z tym walczyć?

 

Zainstaluj aplikację blokującą strony, które najczęściej odwiedzasz. Fakt, że w trybie home office nikt nie jest w stanie kontrolować zasobów Internetu, które przeglądasz, może sprawiać, że co chwila robisz sobie krótką przerwę na surfowanie po sieci. Szukając skutecznej metody pracy zdalnej, która wyeliminuje podobne rozpraszacze, skorzystaj z dostępnego zaplecza technologicznego i wybierz narzędzie blokujące przeglądanie stron WWW.

 

Wykorzystaj aplikację kontrolującą czas spędzany w Internecie. To świetne narzędzie dla osób, które podejrzewają, że Internet pożera ich czas i chcą to sobie udowodnić przy pomocy twardych danych. Wyniki mogą okazać się zadziwiające, jednocześnie wskazując konieczność wprowadzenia określonych zmian.

 

Połóż telefon w innym pomieszczeniu. Naturalnie, jeśli nie jest potrzebny do pracy. Czytanie wiadomości od znajomych, szybkie zerknięcie w ulubioną aplikację – mogłoby się wydawać, że te czynności nie zajmują dużo czasu, ale w skali dnia bywają poważnym utrudnieniem w pracy.

 

Poproś domowników o to, żeby w godzinach pracy starali się z Tobą nie rozmawiać. Możecie przyjąć, że jesteś wówczas po prostu nieobecny, tak samo jak w przypadku pracy w biurze. W praktyce, wejście do Twojego gabinetu na krótką pogawędkę bywa poważnym rozpraszaczem, po którym trudno wrócić do pełnej koncentracji i skupienia.

 

Może Cię również zainteresować...

Komentarze
 
Nowy wątek
 
 
 

Wybierz swój język ×