zamknij [X]

Centrum Pomocy Dla Firmy

wróć do serwisu
Przejdź do pomocy Dla Domu

Telefon

Mam brak sygnału w telefonie, co mogę zrobić?

Brak sygnału w telefonie może być spowodowany przez następujące czynniki:
•    Nieprawidłowe podłączenie bądź uszkodzone jego elementy.
•    Uszkodzenie aparatu telefonicznego.
•    Uszkodzenie linii telefonicznej.

Krok 1 – Sprawdzenie poprawności instalacji wewnętrznej:   

Częstą przyczyną braku sygnału w telefonie jest nieprawidłowe podłączenie, poluzowanie się przewodów w gniazdkach bądź fizyczne uszkodzenia przewodów (zagięcie bądź przerwanie kabla). Proszę sprawdzić czy podłączenie jest zrealizowane według poniższych schematów (sprawdzenie realizujemy na jednym z gniazdek jeśli w lokalu jest ich więcej):

Schemat podłączenie samej usługi telefonicznej:

Poprawne podłączenie usługi telefonicznej do gniazdka jest realizowane z użyciem trzech elementów: gniazdka telefonicznego, podłączonego przewodu łączącego gniazdko z aparatem telefonicznym:
  


Przy sprawdzeniu poprawności podłączenia należy uwzględnić następujące czynniki:

•    Czy przewód nie wypiął się z gniazdka bądź telefonu? Dla pewności proszę wypiąć przewód z gniazdka i telefonu następnie wpiąć go ponownie,
•    Czy przewód nie jest w widoczny sposób uszkodzony? Jeżeli jest, proszę o wymianę przewodu telefonicznego,

Jednoczesne podłączenie usługi telefonicznej i internetowej.

Poprawne jednoczesne podłączenie usługi telefonicznej oraz internetowej jest realizowane z użyciem następujących elementów: gniazdka telefonicznego, podłączonego do niego rozdzielacza z wpiętym mikro filtrem bądź samego rozdzielacza (zwanego także z ang.  splitter), oraz przewodu telefonicznego łączącego powyższe elementy z aparatem telefonicznym. Jeśli rozdzielacz ma na swej obudowie wejścia oznaczone jako PHONE (lub rysunek słuchawki) i MODEM (lub znaczek modemu, komputera) to ma on już wbudowany mikrofiltr i nie musi być on już stosowany w gniazdku, w którym będzie on wykorzystany.



          

Przy sprawdzeniu poprawności podłączenia należy uwzględnić następujące czynniki:
•    Czy przewód nie wypiął się z gniazdka bądź telefonu? Dla pewności proszę wypiąć przewód z gniazdka i telefonu następnie wpiąć go ponownie,
•    Czy przewód nie jest w widoczny sposób uszkodzony? Jeżeli jest proszę o zakup nowego przewodu telefonicznego,
•    Czy telefon jest podłączony do mikro filtra lub rozdzielacza w wejście PHONE. Należy pamiętać, iż mikrofiltr powinien znajdywać się przed każdym aparatem telefonicznym w lokalu:




Aby wyeliminować uszkodzenie rozdzielacza lub mikrofiltru należy wypiąć wszystkie elementy z gniazdka i wpięcie samego aparatu telefonicznego.

Krok 2 – Sprawdzenie poprawności działania aparatu telefonicznego:

Poprawne działanie aparatu można sprawdzić na dwa sposoby, oba pozwolą określić czy usterka nie leży po stronie aparatu:

•    Sprawdzenie aparatu na innej linii telefonicznej (np. u sąsiada, który także korzysta z usług telefonicznych). Jeżeli urządzenie podłączone na innej linii telefonicznej nie jest sprawne, wtedy oznacza to usterkę aparatu, jeżeli jednak na innej linii aparat działa poprawnie oznacza to usterkę linii telefonicznej.
•    Sprawdzenie innego aparatu na swojej linii telefonicznej (aparat może być pożyczony). Jeżeli inny aparat telefoniczny wpięty w linię działa poprawnie, oznacza to usterkę aparatu, jeżeli jednak inny aparat wpięty na linii również nie działa poprawnie, oznacza to usterkę linii telefonicznej.

Krok 3 – Dodatkowe usterki telefoniczne:

Jeżeli w wyniku powyższych czynności okaże się że wystąpiła usterka aparatu, nie musi to od razu oznaczać jego uszkodzenia. W takim przypadku należy sprawdzić następujące elementy:

•    Czy telefon nie został wyciszony jeżeli aparat oferuje taką funkcję?
•    Czy telefon jest bezprzewodowy? Czy w takim przypadku nie wyładowała się bateria w słuchawce? W przypadku opcji posiadania telefonu bezprzewodowego można także spróbować wyciągnąć baterię ze słuchawki, włożyć ją ponownie, można także spróbować wypiąć z prądu bazę słuchawki i po około minucie wpiąć ją ponownie do prądu.

Jeżeli sprawdzenie powyższych elementów nie pomoże, należy wymienić aparat telefoniczny.

W przypadku sprawdzenia zarówno poprawności podłączenia, jak również poprawnego działania aparatu i mimo to usługa nadal nie działa prosimy o kontakt z firmą Netia celem zgłoszenie usterki linii telefonicznej na numer 801 802 803 (klienci indywidualni) lub 801 888 999 (klienci biznesowi), gdzie każdy z konsultantów chętnie udzieli pomocy w kwestiach związanych z uszkodzeniami.

Czy powyższy tekst okazał się przydatny?



Jeżeli masz pomysł jak możemy poprawić tekst pomocy, napisz do nas

Powiązane tematy